Carina´s Blogg

Alla inlägg under november 2009

Av Carina - 17 november 2009 21:55

I morse blev det en längre promenad fastän det regnade.Det finns inga dåliga väder heter det ju Flört

Jag mår så fruktansvärt bra nu,pigg som en lärka och känner mig riktigt glad Skrattande

Visst är vädret trist och november en fruktansvärd månad men man kan ju faktist tända ljus och göra det lite mysigt omkring sig.Så än finns det hopp för alla som givit upp den dystra månaden.


Har varit och tränat medelpass på friskis & svettis.Superkul bra musik och skön träning.ALLA borde träna och vårda sin kropp för det är ni värda.Man blir mycket piggare och så glad av den höga musiken att man vill ta i mer.

Mina träningsbyxor har blivit lite för stora.Känns nästan som clown byxor

  

På tisdag i nästa vecka kommer en försäljare till friskis & svettis då blir det nya byxor

  

Börjar bli nöjd nu med min vikt Skrattande

Av Carina - 16 november 2009 19:33

Jag brukar gå en långpromenad med hundarna på morgonen som tar ca 40 minuter.Men inte i morse,det regnade,var alldeles mörkt ute och dimma.Promenaden brukar bli runt 6:30 men det tog i mot i morse.Tänkte att det får bli i kväll. Men detta mörka,dimmiga,regniga november väder håller i sig.Känns som att det aldrig blivit dags ljus i dag. Det är tur att man inte har höst depretioner för den hade väl brytit ut i dag Obestämd

Men i morgon måste jag skärpa till mig.

En jobbarkompis fyllde 50 år i helgen och detta firades i dag med tre olika tårtor.Swatswald (min favorit),frukt och en prinsess. Jag drack endast kaffe,mitt i mot mig sitter retstickan på mit jobb och för varje tårtbit han stoppar i mun så säger han "MMMM vad gott" brevid mig står en annan kvinna och säger ska du inte smaka,en liten bit kan du väl ta,minst 5 gånger. Hur dumma kan folk vara. Ungefär som om jag stod med ett paket cigg framför någon som bestämt sig för att sluta röka och tjata "ska du inte ta en cigg? bara en halv kan du väl ta ?eller bara ett bloss? ".    

I bland är folk bra korkade Tungan ute

Dagens höjdpunkt = Fick göra två nya hål i mitt skärp Skrattande

Av Carina - 15 november 2009 21:30

Klappar mig själv på axeln och ger mig beröm för det är jag värd.Känner mig jätte duktig och hade väl aldrig tott att jag skulle ha en sådan BRA karaktär.Det har i dag gått 15 dagar.Känner mig piggare och hungern har lagt sig lite grann.Tränat på friskis & svettis tre gånger denna vecka,gått 106802 steg på en vecka i snitt 15257 steg per dag. Är det inte fantastiskt så säg Flört

Träffade en gammal släkting i fredags då jag var på min mormors 84 års kalas.Han sa att jag var så smal och smärt fastän jag var 40 år.Gissa om jag blev glad Skrattande 

Nu kommer en ny vecka med nya mål och möjligheter.Ska försöka träna tre gånger även denna vecka.På fredag är det dags för mig att åka till Itrim och väga mig samt få vägledning i hur jag ska fortsätta äta.Jag hoppas att jag får börja äta mat nu för det längtar jag verkligen efter.

Av Carina - 11 november 2009 20:25

I somras beställde jag ett par nya byxor på nätet.När jag provade dem i september var dom försmå Skrikandes det var då jag insåg att här måste göras något. I morse var det dags att prova dem efter 11 dagars bantning och vet ni vad dom passade.Gissa om jag blev glad Skrattande

Förutom att byxorna passade så var inte glädjen över,det var ju dags för första vägningen efter att jag börjat med måltids ersättningen.Vågen visade på 59 kg,jag har alltså gått ner 4,8 kg.Känner mig super nöjd och ännu mera motiverad att gå ner i vikt.Nu ska jag fortsätta med måltidsersättningen till och med 21/11.

Så resan mot viktminskningen fortsätter Flört  

Av Carina - 10 november 2009 21:48

Jag hoppas det i alla fall,när jag ställer mig på vågen.Har nu endast ätit måltidsersättningen i 10 dagar.Är faktiskt imponerad av mig själv som inte ätit något annat.

Enligt dom på Itrim så går man ner ca 2 kg i veckan under den snabba bantningen,men jag kanske inte skulle göra det eftersom jag har fel på ämnesomsättningen och inte så mycket övervikt.Men om jag nu lyckats gå ner 2 kg på 12 dagar får jag vara glad Skrattande

I söndags hade jag en riktig svacka,kände mig så låg och trött att min omgivning blev oroliga över mig.Som tur var så vände det i går och jag blev betydligt piggare.I kväll då jag var på träningen slapp jag håll och orkade hänga med i nästan samma tempo som jag brukar.Härlig känsla att kunna ta i igen Flört  

Av Carina - 7 november 2009 17:43

Då har det gått en vecka utan mat,känns lite jobbigt men jag vet ju att om två veckor får jag börja byta ut något mål  vilket jag ser fram i mot Glad

Har lagat mat till familjen + gäst .Dom äter nu potatis gratäng och fläskkarre med bea sås och sallad ,åh det är ju så himla gott.Jag har ett mål kvar och det är potatis och purjolöks soppan.

Nu längtar jag verkligen till onsdag då jag ska väga mig.Men tänk om jag inte gått ner något Förvånad då vet i katten om jag känner mig motiverad att fortsätta.

I morgon åker vi på jakt till Tierp och blir ute hela dagen hoppas på bra väder.

Av Carina - 5 november 2009 11:08

När man snabb bantar som jag gör får man inte äta någonting.Det är bara måltidsersättningen som gäller.I går kväll innan jag skulle lägga mig var jag så fruktansvärt hungrig.Tänkte för mig själv att vilken idiot jag är som svälter mig själv när det är så fantastiskt gott med mat.Det var väl därför jag drömde om mat i natt,Jag var på en restaurang och på väg till det bord där jag skulle sitta och invänta min familj passerar jag ett bord där en kvinna sitter och äter bakad potatis.Den såg så god ut att jag var tvungen att ta en potatis bit från hennes tallrik.Sätter mig på min plats beställer in grönt te och får så dåligt samvete över att jag ätit en tugga potatis.Inte över att jag stal en bit utan att jag åt den.Var så glad då jag vaknade att detta var en dröm Skrattande

Snöblandat regn hos oss i dag.Jag som fullkomligt hatar nederbörd.Sol ska det vara.Tänkte först ta den korta promenaden med hundarna på morgonen.Men efter att klätt på mig regnkläder och stövlar tog jag den långa promenaden,kände mig så stolt som trottsade vädret i dag.Det finns ju inga dåliga väder.

Eva sa till mig i lördags att hon fick en sådan energi av denna diet att hon målade om hallen och fixade för fullt.Kände sig aldrig hungrig och mådde prima.Detta stämmer inte in på mig.

Jag vill ÄTA hela tiden,fryser konstant,en bastu skulle vara skönt att ha hemma,någon extra energi kick har jag inte fått Rynkar på näsan.Men jag känner mig något smalare.Har inte vägt mig sedan i torsdags 29/10.Ska försöka att hålla mig till gruppträffen på onsdag i nästa vecka.  

Av Carina - 4 november 2009 10:56

Detta löper på bra.Är fortfarande JÄTTE hungrig men jag kämpar på.Och nu ska ni få höra vilken "snäll" elev jag har på jobbet. Skrikandes

Jag går som vanligt upp 05:30 varje morgon.Klär på mig och äte min frukost = choklad eller skogsbärs måltidsersättning,ett stort glass vatten och en mugg kaffe.Måltidsersättningen skall ätas fyra gånger om dagen med fyra timmar i mellan.Eftersom jag är vrål hungrig så är jag överlycklig då nästa mål blir så även i dag.Har en shaker stående på jobbet,tog den hällde i vatten och pulvret som i dag blev potatis och purjolöks soppa.Värmde den en stund i mickron satte mig i en av våra fotöljer och började dricka.Allt smakar gott då man är hungrig.Men efter ungefär hälften så kände jag att smaken inte stämde överens med i går Förvånadjag har väl skakat den för dåligt tänkte jag.Fortsatte att dricka och riktigt grina illa.Väl nere på botten ser jag ett tjockt lager Yeas diskmedel.Så fruktansvärt vidrig.Vi har en elev som är en riktig Emil.Har tidigare hällt diskmedel i kaffe termosen,mjölken med mera.Jag har alltså druckit måltidsersättning med diskmedel Gråter

Han tänkte väl ska hon banta så fettar vi av henne ordentligt.Nej skämt åt sido,nu cirka en och en halv timme senare mår jag faktiskt illa och känner fortfarande den vidriga smaken i munnen.Självklart tog jag ett rejält snack med eleven.Men kommer nu att ta in shakern på mitt skrivbord och där får den stå.Törs inte chansa med att ha den i disk stället. 


I går var jag i väg och tränade på Friskis & Svettis.Var först tveksam till om jag skulle gå eftersom jag är lite förkyld fortfarande.Men jag har ju satt upp mål att gå minst 10000 steg varje dag och träna 2 gånger i veckan och inget godis.Stegen har jag hållit bra,jag har gått minst 13000 steg måndag och tisdag och innan dess har det blivit minst 10000 steg.Inget godis sedan 23 oktober.Jag tränade bara en gång förra veckan eftersom jag blev förkyld så jag kände mig tvungen att gå. Jösses vad jobbigt det var.....Fick håll tre gånger på en timme,benen kändes som tunga stockar att släpa runt på då vi sprang och gjorde höga ben lyft.Men envis som jag är kämpade jag på,det måste ha sett ut som att jag körde i slowmotion i går.



Håll koll på midjans mått!


Kvinnor

Önskvärt under 80 cm
Hälsorisk 80-88 cm
Hög hälsorisk över 88  cm 


Män

Önskvärt under 94 cm
Hälsorisk 94-102 cm
Hög hälsorisk över

102 cm 

Ny forskning pekar på att midjemåttet är en ännu bättre måttstock än BMI för att avgöra hälsorisken. Idag vet man att bukfetma markant ökar risken för hjärt- kärlrelaterade sjukdomar liksom för diabetes typ 2. 
Att mäta midjan är enkelt eftersom man bara behöver ett måttband. Värdena säger dock inget om den totala mängden kroppsfett. Mät omkretsen där midjan är som smalast/tjockast, vanligen någon centimeter ovanför navelhöjd. Jämför ditt värde mot tabellen ovanför 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards