Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 27 december 2009

Vill få klart hemma

Av Carina - 27 december 2009 22:07

Då har vi kommit till söndagen.Kent var hemma i dag så vi gick tillsammans på morgon promenaden.Det hade kommit mer snö under natten och det var -5 grader

  


  

Vi var ute i en timme och tjugo minuter på morgonen


Jag tycker det är skönt med ledighet,då kan man fixa och få saker och ting gjorda hemma som man inte riktigt orkar med på vardags kvällarna.Men vi är så olika min man och jag.När han är ledig vill han ta det lugnt.Titta på tv och bara vara ledig.Men jag vill få klart i köket,hallen på mellan våningen och hallen längst ner i huset.Gabriella vill byta rum och ja listan kan bli lång.

Åh vad det är trist med ett ofärdigt hem   


Efter att jag dammsugit,strykit och tvättat två maskiner tvätt var det dags för hunden-Viktor att få pälsen trimmad.Han har så bra päls och blir klar på en timme.Efter det var det dags att laga middag-kycklingfile,gå ut med hundarna och sedan var det träning på schemat   

Det är så bra med friskis & svettis alla är välkomna,ung som gammal,tjock som smal,otränad som tränad.Ja alla får helt enkelt plats.Men jag önskade att en del duschade innan dom kom dit för fy f-n vad en del luktar svett.Antingen så duschar dom inte efter senaste passet dom var på eller så använder dom samma kläder utan att tvätta dem.Vidrigt luktar dom i alla fall   

Jenny som höll i passet i dag är så himla kläm tjeck-hur mår ni ? mår ni bra ?

mitt i det jobbigaste och vill då att vi ska svara,när det inte kommer så mycket svar så frågar hon igen - BRA skriker vi alla  fast vi har lust att svara -skit i det du,för vi är helt sluuuut.Det är kanon bra med tränare som är så på oss motionärer man får extra energi då så du är toppen bra Jenny   Nästa pass i Edbo är 7 januari.Jag får se om jag åker till Huddinge och kör ett pass innan. Det känns så långt till det 7 januari.


Jag måste bara få skryta över mig själv lite.Är så otroligt glad över min vikt nedgång.Min man tycker att nu får det räcka och det kan jag väl hålla med om. Bad Gabriella fota mig.Jag är ju snart 41 år och mitt mål då jag fyllde 40 år var

- Vägra bli en fet 40 åring och jag tycker att jag lyckats bra

  

  




 
 
Sinna

Sinna

27 december 2009 22:55

HAHA!! Då har vi det ganska lika du och jag...Min man tittar också gärna på TV och tar det lugnt (om han inte jagar förståss) och jag far omkring och vill göra klart saker :-)
Jag tänker också vägra....du har inspireratr mig ska jag säga och 1 januari så sätter jag fart nedåt ;-)
Föresten...kunde inte hålla mig från bloggandet :-/ Ursäkta min velighet så nu har jag startat upp en ny IGEN ;-)
KRAM Sinna

http://lillhuset.blogspot.com

 
Ingen bild

Carina

28 december 2009 11:40

Det måste vara ett manlig betende att inte vilja göra något hemma.
Kul att du börja blogga igen.
Ska genast titta in
Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards