Carina´s Blogg

Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Carina - 25 januari 2010 18:45

Jag gillar verkligen söndagar.Eftersom jag jobbar nästan alla lördagar så är söndagar dom  dagar jag inte behöver vakna till väckarklockan.Äter frukost i lugn och ro sedan väntar morgon promenaden på en timme.Det var en kall morgon men skön.Åkte i väg till ica maxi för att veckohandla.Sen var det dags att åka ut till Kents jaktmark i Lissma för att se till så att rådjuren har mat

  

Dom har det tufft denna vinter.Det är omöjligt för dem att få tag på vatten vilket gör att dom nästan torkar ut,urinet är blodigt och det gör ont i hjärtat att se detta.Äpplen,pellets och havrekross är vad vi kan bjuda på,vatten är omöjligt i denna kyla.

Tog sedan en promenad i Paradiset (ja det heter faktiskt så)med Viktor och Ambra.Sen var det dags att åka hem för att tillaga älg grytan.Dammsög och tvättade kläder.Efter middagen var det dags att prova på ett för mig nytt pass på friskis & svettis nämligen stationspass.Det var en timme och tretio minuter.Ett helt ok pass.Snabbt hem för att duscha och bänka sig i soffan för att se " I en annan del av Köping" efter det var det Johan Falk som sluta vid 23:10. Det blev en hel del gjort och tv kvoten fick även sin del.Det känns som att söndagarna är lite längre eller är det så att jag är så otroligt effektiv   


Varje måndag ställer jag mig på vågen hemma för att ha koll på min vikt så jag inte ökar.Den visade i dag samma som förra måndagen nämligen 54,9 kg

Jag har slarvat mycket denna helg.I fredags blev den rödvin ost och två pannacotta,i lördags baka jag en pepparkaks cheesecake,tog inte en bit utan tre STORA bitar.Jag är hopplös men det var ju så gott.Men måste skärpa till mig,vill inte gå upp i vikt nu när jag lyckats så bra med att gå ner i vikt.


Vad händer denna vecka? Träning på friskis & svettis tisdag torsdag och söndag,  Itrim träff på onsdag,fredag ska jag med Diza till veterinären för att röntga och se hur många valpar det är.Lördag jobbar jag i min pappas butik på kvällen kommer Anders och Lena hit på middag.Söndag är min vilo dag   



  


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards