Carina´s Blogg

Alla inlägg under januari 2010

Av Carina - 9 januari 2010 11:06

Kylan håller i sig -16 grader hade vi på morgonen.Solen skiner,det är så vacker ute men kallt.Blir inga längre promenader med hundarna.Hade kameran med mig på morgon promenaden.Med hundarna i ena handen och kameran i den andra lyckades jag få några bilder av vårt vackra vinterland

  


  


  


  



     

Var bara tvungen att ta några bilder på rönnbären tyckte dom såg så läckra ut

Av Carina - 7 januari 2010 21:46

5:30 slog min klockradio på   men jag måste ha varit medvetslös,hörde den inte.Vaknade av att Kent skaka på mig och sa din klocka är på, - mmm svara jag och försökte sova vidare.Blir omskakad igen,din klocka är på !!! -jaha var det de du sa, fick han till svar     totalt borta var jag.

Det var segt men ändå skönt att komma igång med vardagen igen.Roligt att träffa både arbetskamrater och elever.Vi hade en mjukstart och åkte in till Tekniska museet.Vi började med att se Cino4 filmen -Med  världens energi. Vi hade 3D glasögon och biostolarna hade inbyggda rörelseeffekter.Jag höll på att bli åksjuk i början   Tänkte att hur ska detta gå,men efter ett tag vande man sig och då gick det bra.Det var faktiskt riktigt roligt så åker ni dit ska ni se någon av deras filmer.

Det har varit en kall och rå dag.När jag gick hem tänkte jag,får se om det blir träning i kväll.När jag hade ätit middag och varit ute med hundarna ringde två hund vänner och  vi pratade en stund.När samtalen var slut var det dags att byta om men jag tänkte att gud så skönt det är att vara hemma.Ska jag verkligen gå ut i kylan,gå 20 minuter till träningen,träna en timme och gå 20 minuter hem.Nej jag stannar hemma.MEN jag är inte sämre än att jag kan ändra mig så två minuter senare var jag ombytt på väg till Edboskolan   Det är så svårt med långa uppehåll under ledigheten,sist det var träning var den 27/12.

Ja så nu kan man säga att allt är som vanligt igen.

I morgon är det fredag,skönt med mjukstart på arbetsveckan.



  

Av Carina - 6 januari 2010 18:51

I dag har jag min sista dag på jullovet, det har gått otroligt fort.Ska bli skönt att komma i gång och jobba i morgon igen.

I går tisdag var jag med Diza till veterinären för att med ultraljud se om hon var dräktig.Två foster kunde hon se och det tackar vi för med tanke på dålig parning. Nu får vi vänta till vecka 6 då valparna beräknas komma.

När jag kom hem var det dags att städa undan julen.Granen med dess tillbehör åkte upp på vinden,tomtarna lika så, har endast ljusstakar och stjärnor kvar i fönstrena och det kommer jag nog att ha till nästa helg.

Tog en sista långpromenad på 1 och 1/2 timme med Imra,på kvällen åkte hon hem till Jonas och hans familj.


Jag hade bjudit med våra ungdomar Tobias,Isabella och Gabriella på en Ålandskyssning i går som ett litet avslut på jullovet.Tyvärr ville inte Tobias åka med,han trodde han skulle få jobba men så blev det inte.Med på denna kryssning var Anneli en barndomskamrat från Vårby gård.Vi gick på dagis tillsammans och har nu kännt varandra i  36 år.Hon hade även sina döttrar med sig.

18:00 gick färjan Cinderella,vi hade bokat smörgåsbord till 20:30 (enda tiden som fanns kvar) så vi var väldigt hungriga när det äntligen var dags att äta.

Det var otroligt mycket med fokl på färjan.Det blev en mycket trevlig kryssning och vi fick oss alla ett flertal goda skratt stunder tillsammans

  

Anneli & jag


Vi sitter här och tittar på alla duktiga mäniskor som kan bugga.Det är Barbados som spelar och golvet är fullt av duktiga par som buggar.Jag har gått två buggkurser för cirka 17 år sedan men det är bortglömt.Tänk vad roligt det skulle vara om Kent och jag gick en buggkurs tillsamman   

Av Carina - 4 januari 2010 17:51

Att gå en långpromenad varje dag har blivit ett måste för mig.Halv nio i morse tog jag tre hundar med mig på promenaden över dreviken.Det var så lugnt,tyst och fridfullt.Vi var inte många som var ute.Två timmar senare kom vi hem då vart det en kortare promenad med dom andra två som fick stanna hemma.

Duschade och åkte sedan till Hannge-Itrim för hälso analys nr 3.

Eftersom jag syndat mycket sen förra hälsoanalysen den 4/12 så var det lite jobbigt att gå dit och bekänna fäg   


Vikten vid förra träffen 4/12 var 58kg midjemåttet var 77cm

Vikten i dag var 55,7 kg midjemåttet 74 cm   

Jag hade alltså gått ner 2,2 kg och minskat 3 cm i midjan på en månad.Sammanlagt har jag gått ner 8,1 kg och minskat 15 cm runt midjan på 2 månader.

 Är så nöjd med dagens resultat

Jag ska fortsätta att tänka på vad jag äter för att få behålla min vikt och en dag i veckan får jag ha min syndar dag inom rimliga gränser förståss.

Jag fortsätter träna och att gå minst 10000 steg om dagen.

Träningen på friskis & svettis startar med sitt vår schema den 12/1 längtar efter att få komma i gån med träningen igen.


Passade på att fixa mina naglar när jag var i Haninge   

Nu i februari är det två år sedan jag började förstärka mina naglar och jag ska erkänna att jag inte kommer att sluta.Det är min belöning till mig själv.


Var in på Esprit också ( i bland hinner man med mycket)köpte mig en vit skjorta och en rosa tröja att ha ovanpå.Har tittat på detta länge och i dag slog jag till. Nu får det vara färdig shoppat med kläder ett tag framöver.


I morgon är det dags för Anneli och mig att träffas.Hon är en barndomskamrat sedan 36 år tillbaks.Vi har alltid så mycket att  prata om och hon är så lättsam att umgås med.Hunden-Imra åker tillbaks till sin fodervärd Jonas efter att ha varit här i en vecka och en dag.


   


Av Carina - 3 januari 2010 19:59

Åkte in till stan i morse för att handla på Esprits medlems rea som startade kl 9 men jag var där lite senare (09:40)Det blev en lång svart kofta,3 kortärmade tröjor och två långärmade tröjor.Handlade mer än vad jag tänkte göra och fick faktiskt pengar kvar på mitt present kort.Så i morgon tänkte jag åka till Haninge och kolla om dom har något där.Kent var så snäll och körde mig in till stan,jag gillar inte att köra i stan.Efter det var det Ica maxi som stod på schemat.

Vid 13 gick vi en två timmars lång promenad med hundarna på dreviken.Jag gillar inte att gå på isen,men dom hade plogat där så då insåg jag att den bör nog hålla även för mig.Det var kallt men ändå skönt att få komma ut på promenad  


I morgon är det hälso analys på itrim,jag har ju slarvat en hel del under min ledighet   ätit en massa godis,kakor och annat smått och gott.Men det får bli nya tag nu.Har i alla fall gått mycket under detta lov ca 15500 steg per dag.

Märker att jag inte mår så bra av godis/socker så det får bli godis förbud igen.


Nu är det endast tre dagar kvar av ledigheten för på torsdag börjar jag jobba igen. Det har varit skönt att vara lång ledig.Tur att vår terminen har många lov och att vi går mot ljusare tider.


  

Av Carina - 2 januari 2010 13:46

När jag sa att jag bestämt mig för att banta sa ALLA - Du som är så smal behöver väl inte banta.Men jag stod på mig eftersom jag inte kände mig bekväm i min egen kropp.Har nu letat rätt på en helkropps bild på mig i september då jag hade 8 kg mer på kroppen,då alla sa att jag redan var smal.

Tog en ny bild brevid för att se om det blivit någon skillnad? 

  

Jag tycker att bilden på mig i december är betydligt snyggare än den i september

  

  

Av Carina - 1 januari 2010 13:30

Vi hade en mycket trevlig kväll hemma hos Eva och Anders i Sköndal.

  

Eva & jag


Underbart god förätt,middag,efterätt och vickning samt generöst med dricka.

(Jag drack bubbelvatten eftersom jag körde,hade lika trevligt utan alkohl.)

  

Jag Kent Eva och Anders


Vi kom hem vid halv tre tiden.

Tack för i går/natt Eva & Anders alltid lika trevligt att träffa er.


I dag har vi ett underbart vackert väder

-6 grader och  


  


  



    

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards