Carina´s Blogg

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Carina - 21 februari 2010 14:57

Solen sken och himlen var blå i morse då jag gick upp innan åtta. -14,5 grader en kall men vacker dag.Efter frukost tog jag en promenad med hundarna fixade lite hemma sen gick Jasný och jag på en lång promenad.Taxarna får så lätt kramp då det är kallt så dom fick ligga hemma och mysa.

  

Man blir så lycklig av solen,ja i alla fall blir då jag det

  

Stackars gran som får ha så mycket snö på sig


  

Så här ser det ut utanför vårt hus,höga snövallar är det


  

Man ser snart inte ut genom fönstret


Hela området var ute och skottade garage taken i dag såg rätt kul ut.

Vi har även skottat av altanen igen.Hoppas det var sista gången.


Underbart är kort.När vi gått i cirka en timme började molnen dra in och nu snöar det igen.Jag begriper inte hur mycket snö det kan finnas där uppe.

Detta börjar ju bli lite sjukt mycket nu tycker jag.


Nu står älg grytan och puttrar på spisen.Efter middagen är det stationspass i en och en halv timme på Fiskis & Svettis   .Känner att jag måste röra på mig extra mycket nu när jag syndat för två denna vecka.

Men nästa vecka då bara MÅSTE jag skärpa till mig annars kommer vågen att gå åt fel håll och det vill jag inte.Får väl tejpa igen munhålet i mellan måltiderna   Jag har verkligen hamnat i en socker svacka.



  

Köpte mig en ny tröja i går på H&M storlek 36

Gulligt med puffarna vid axlarna tycker jag

Av Carina - 21 februari 2010 10:17

Lördag var det i går och snö storm,kallt och helt enkelt vidrigt väder.

Kent och jag åkte in till stan,åt en underbart god lunch/middag vid halv två.Räkor till förätt,grillad fläskfile med grillade grönsaker och helstektpotatis.Sedan avslutatde jag med (inte så bra men det var ju lördag) chokladmose.Gud vad god den var    Mätta och belåtna gav vi oss ut i det kalla Stockholm för att klockan 15 ta plats på Östsvenska Taxklubbens årsmöte.

Där blev det många fina priser   

Visst ser jag nöjd ut


Väl hemma så firade vi med rosa champange

  

Jag och Ambra


Det var tack vare Ambra och Kent det blev så många fina priser då hon blev provets BÄSTA hund på ett drevprov 2009


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards