Carina´s Blogg

Alla inlägg under februari 2010

Av Carina - 7 februari 2010 20:30

Det är helt otroligt vad fort helgena går.I går lördag jobbade jag i min fars djurfoderbutik.Kent körde mig dit och hämtade mig eftersom det är rätt svårt med parkering.När han hämtade mig så åkte vi till Ikea för att handla lite.


På kvällen blev det melodifestivalen,bidragen var väl ingen wow upplevelse direkt. Jag tyckte att Salem Al Fakir och Anders Ekborgs bidrag var dom bästa.

Det blev räkor och diggestivekex som tilltugg framför tv

   


I dag hade dom lovad sol hela dagen.När vi gick ut med hundarna vid tio tiden var himlen full av moln.Så lång promenaden fick vänta.Gjorde i ordning valprummet till Diza så nu är vi redo för valpar här hemma.

   


En maträtt som jag tycker mycket om med glömmer bort att laga är rulader.

Så i dag gjorde jag "stor kok" av rulader.Underbart gott. 

När det var klart hade solen behagat att komma fram,äntligen.

  

Jasný och jag tog en långpromenad på isen.Det var rätt blött på en del ställen och jag tycker det är så läskigt att gå där.Mötte MÅNGA på isen så kan dom gå så kan vi gå.Det var ett härligt väder och vi var ute i två timmar.

 

Efter middagen blev jag sugen på att baka en morotskaka,det kan väl ändå inte vara så onyttigt för det är ju morötter i   

   

Även den var väldigt god


Av Carina - 5 februari 2010 18:59

I dag var det dags för hälsoanalys på Itrim.Man blir alltid så vänligt bemött.

Johanna som jag har ska få barn om sex veckor så det var sista gången i dag vilket känns lite trist.Men den nya ska visst också vara bra.

Vågen var på min sida 55,4 kg.Har nu gått ner 8,4 kg.Är livrädd för att gå upp i vikt nu,max 56 kg är för mig tillåtet.

Är mer medveten om vad jag äter för mat nu.

Försöker att helt undvika pasta och ris till lunch,hoppas över såser och dressing.Äter mycket frukt,sallad,rivna morötter,tomater,vitkål,bönor med mera.

Mitt stora dilemma är GODIS!!!

Jag var så duktig och kunde stå i mot godiset i 1 1/2 månad men nu blir det en gång i veckan ibland två.Inte så bra.

Men jag rör mycket på mig ca 14000 steg varje dag samt tränar minst 2 gånger i veckan.

Ska försöka att göra ett godis uppehåll igen.


Vi pratade om mina mål och jag nämde då vår ruset och fick tips om Blodomloppet 9 juni ute på Djurgården som Haninge-Itrim är med på.Det låter intressant.

Förutom olika lopp som jag vill springa så vill jag vara lite snygg på Isabellas student 3 juni.Ha en fin klänning på mig och att få känna mig bekväm i den.

Så från och med måndag ska jag göra mitt godis uppehåll för i dag har jag redan ätit godis.Så fruktansvärt onödigt men det är ju så gott.

  

Av Carina - 3 februari 2010 21:00

Börjar nu att ,som alla andra,bli rätt trött på snöandet.

Har skottat altan,det var som ett riktigt tungt träningspass,kan inte förstå att snö kan väga så mycket.Medans jag skottade snöade det på rätt bra så om några dagar är det väl dags igen att skotta

  

   

Det tog över en timme att få bort snön och när det var klart gjorde jag i ordning en varsin semla för det var i alla fall jag värd

    

Av Carina - 2 februari 2010 10:53

I går kom jag hem med en pilatesboll.Jösses vad läskigt det var att lägga sig på den.Måste bli mer bekant med bollen sen får jag sätta i gång med träningen

  


Tips på övningar hittar ni gär http://www.balansboll.nu/

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards