Carina´s Blogg

Alla inlägg den 18 april 2010

Av Carina - 18 april 2010 20:45

Det har varit en mycket bra vecka med trevliga upplevelser och en lite besvikelse.

Tänk vad veckorna går fort,nästan lite läskigt.

I måndags var vi tillbaks efter ett härligt påsklov till jobbet.

På tisdagen var det äntligen dags för träning.

Så kom onsdagen då det var dags att träffa Maria och Jessica.Det var blandade känslor,läskigt,spännande och förväntasfullt. Tänk om vi bara sitter tysta? Jessica och jag mötte upp i Farsta Centrum för att köpa med oss något.Blomma eller vin och det blev vin och tur var ju det för Marias man äger en blomsteraffär.

Det var en härlig känsla att få se min kära gamla vän Jessica - Pekka (som hon kallades för).Vi kramade om varandra och så kom skrattet. Så härligt att få skartta tillsammans igen.Vi gick in i centrum,Jessica skulle köpa tuggumi och jag skulle ge henne 50:- för vinet.Då fick vi hjärnsläpp,totalt.Jag hade 100:- så jag sa att jag betalar ditt tuggumi på 17:- så att vi får växel.MEN hur mycket skulle då jessica ha tillbaks och jag som fått fyra tjugolappar och tre kronor.Men jag ska ju ha femtio och du resten??? Vi började skratta och skyllde på att vi båda haft samma matte lärare,hon i kassan frågade om vi behövde hjälp? Hon fick växla en 20:- sedel så var problemet löst.

Ja sen var vi som jag berättat tidigare i bloggen hem till Maria alltid lika go och rar och kvällen blev toppen.


I torsdags var det dags för träning,så fruktansvärt jobbigt,helt slut blev jag. Som tur var säger tjejen som höll i passet att hon lagt på lite extra och att hon själv kände blodsmak i munnen.Tack och lov säger jag,började bli orolig över min kondition.

Har varit så vansinnigt trött sista tiden,vilket känns jätte jobbigt men jag vet att jag inte är ensam att vara trött.


Så kom den STORA besvikelsen.Jag hade anmält Jasný och Chappo(tax från min uppfödning)till ett spår prov i Norge den 8 maj. Tyvärr kom inte Jasný med men det gjorde Chappo.Tanken var ju att vi skulle resa dit tillsammans och tävla.Dennis beslöt sig för att stryka Chappo från provet.

Så i lördags var Dennis och Ingrid här för att planera ett nytt spår prov och jag hoppas på bättre tur denna gång.

Vi åt en god middag och kom fram till ett nytt datum så nu ska anmälan in och vi håller sedan tummar och tassar för att vi båda kommer med.


I dag har vi städat ur förrådet som vi har ute.Jösses vad mycket skit det bli på ett år,ja det blir bara städaten gång om året. Men nu är det jätte fint igen.

Ett av våra bord som vi har ute har gått sönder under vintern så vi åkte till Länna för at titta på nytt men inget föll oss i smak.

Jag var tveksam till om jag skulle träna i dag,var så trött,men cyklade i väg ändå och det var riktigt skönt att köra stationspasset i en timme och trettio minuter.

Ska snart lägga mig måste vara pigg i morgonkväll då ska jag på min första student fest.

När jag gick på gymnasiet var det inga studentfester,det känns som man levde på stenålder.





   

Av Carina - 18 april 2010 16:35

Middagen i går blev lyckad och det var fantastiskt gott,vi åt nästan under tystnad.

   Till förrätt blev det crustader

   Laxtournedous med ris och sallad till varmrätt

   Äppel och kanelpannacotta med en jordgubbe till efterrätt


Klicka på bilderna så blir dom större.



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards