Carina´s Blogg

Alla inlägg den 20 april 2010

Av Carina - 20 april 2010 21:54

Att ta en morgon promenad och möta solens varma strålar är en underbar känsla. Denna känsla går att jämföra med nyförälskelse.Det var förvisso väldigt kallt i morse men att mötas av solen får en genast att tina upp och glömma tid och rum.   

Vår morgon promenad går längst med vattnet,fåglarna kvittrar och vi är ensamma på vår promenad hundarna och jag.Så skönt att få gå tyst och bara tänka och ladda inför dagens händelser.Jag pratar så mycket på jobbet så denna stund är för mig guld värd.

  


Har varit och tränat medelstyrka i kväll.En av friskis funktionärerna sa till mig i dag:du kör nästan alla pass här? ja så gott som svarade jag.

Det är så skönt att få ränsa skallen på kvällen och att samtidigt få röra på sig.

Kämpa till 100% för när jag tränar ger jag allt.

Alla mäniskor borde unna sig egen tid.Att bara få göra det man själv tycker är roligt,det är viktigt att vårda sig själv.Då håller man längre i både kropp och skäl. Låter som jag blivit religös men det har jag inte var så säker.Vill bara uppmana alla att vara rädd om sig själv och inte bara tänka på alla andra.


  

Av Carina - 20 april 2010 18:06

I går jag på mitt 41 åriga livs första studentfest.Till råga på allt blev jag nykter på kuppen helt utan förvarning.Men här vilar inga ledsamheter hade trevligt ändå, men dansar aldrig nykter.Å andra sidan så var musiken inte i min smak så jag klarade en kväll utan att skaka rumpa   Isabella försökte få mig till dansgolvet men icke sa nicke.

Ja hur var det då organiserat? Ska jag vara ärlig? Ja det ska jag,då blir mitt svar bedrövligt.Restaurangen heter Helenas krog,ett helt ok ställe.

Då vi kom strax efter 19 var vi först och dom frågade om det var vi som stod som ansvarig för denna middag/fest. Men nej det var det inte.Efter en stund (kändes som en evighet) började några få personer komma.

Den så kallade festfixaren kom ca 2 timmar senare,pinsamt.

Vi fick vänta över en timme på att få sätta oss och få maten. Personalen i restaurangen frågade flera gånger hur många blir ni och hade dukat för 70 och vi blev knappt 30 personer.Maten var mycket god och vi hade trevligt vid vårat bord.Men hon som fixade festen får nog söka jobb som diskare nästa gång.

Här kommer lite bilder på familjen(Gabriella var för ung så hon är inte med)

  

Våra vackra barn - Tobias och Isabella   


  

Jag och Isabella


  

Isabella Tobias och Kent


  

Jag & Kent


  

Jag och min lilla son-Tobias

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards