Carina´s Blogg

Alla inlägg den 21 april 2010

Av Carina - 21 april 2010 11:08

Mr Tourette & Jag är en En väldigt speciell föreläsare,
Pelle Sandstraks föreläsning är inte lik någon annan. Han talar nästan oavbutet i tre timmar. Han bjuder publiken på en före­ställning som pendlar mellan djupaste allvar och komik, pedagogik och teater. Pelle Sandstrak gör det hela med en scennärvaro och proffsighet som står sig väl i klass med de största inom stand-up. Men det finns en stor skillnad. Pelle talar om Tourettes syndrom. Han talar om sitt liv. Och samtidigt lär Pelle oss lite mer om hur det kan vara att leva med Tourettes syndrom.




  

MR. TOURETTE OCH JAG"

Han dunkade huvudet i väggen och grävde ned sig i en åker. Han drev lärarna till vansinne med sina vilda impulser. Men Pelle Sandstrak värjer sig mot ordet sjukdom. För honom är Tourettes syndrom det normala tillståndet.

Stor i käften och orädd
- Ibland blev jag uppfattad som packad. Som när jag svingade mig i takkronan, eller inte kunde sluta säga "hängbröst", då tyckte folk så klart att jag var störig. Det gick ofta för långt. Om jag kunde kontrollera mig berodde helt enkelt på mitt dagshumör, säger Pelle Sandstrak.
- Tourette är inte bara till besvär, jag kan också ha stora fördelar av min impulsivitet. Jag är t ex rätt bra på att liva upp en tråkig fest, skrattar han. 

 

 

Det ska bli mycket intressant att få lyssna på detta i kväll.

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards