Carina´s Blogg

Alla inlägg den 17 maj 2010

Av Carina - 17 maj 2010 20:22

Hur ärlig ska man vara? Ställer man en fråga vill man väl ha ett ärligt svar? eller?


Som jag tidigare nämnt så ska mina rabatter bort pga att katterna skiter i den samt att den drabbats av kvickrötter.

Grannen bredvid har två katter och dom skiter mer än gärna i mina rabatter. Jag har påtalat detta till dem och även slängt tillbaks kattskiten till deras rabatter då jag tagit dem på bar gärning   


När jag nu har tillbringat min ledighet i att gräva så fick jag då frågan från mannen hos grannen.Vad händer här då? Jo du här ska läggas gräs för jag är trött på att dina katter skiter i mina rabatter.Men dom skiter inte där dom skiter hemma säger han.Ja eller hur svarar jag   


I dag då jag satt ute och fikade efter middagen så samtalar mina grannar med varandra och eftersom man bor så nära är de svårt att inte höra vad som samtalas om,eller så var det meningen att jag skulle höra   


Frun i huset säger till sin man - vi måste betala Carina gräsmattan eftersom det är våra katter som skiter i hennes rabatter.Han svarade inte,då fortsätter hon eller har du någon annan lösning? Ja vi får väl ha dem inne svarar han-Nej katterna ska vara ute,jag betalar Carina hennes gräsmatta svarar hon.

  Precis vad jag ville höra.


När jag fikat klart  så satte jag i gång med att tvätta fönster och hörde inte att det ringde på min mobil.Kollade vem det var och vet ni det var grannfrun.Men jag ringde inte tillbaks.


En annan sanningens ord som inträffade för några månader sedan då jag började min bantning var en kamrat som sa - du som är så smal behöver ju inte banta kolla in min mage säger hon och skakar om den   


Vad svarar man? Jo som det är- det är just en sådan mage jag inte vill ha därför bantar jag och motar Olle i grind.Sedan har jag min sjukdom som gör att jag lättare går upp i vikt därför bantar jag   



Mina nära och kära tycker att jag är elak/taskig men ställer man en fråga så vill man väl ha ett ärligt svar eller ?



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards