Carina´s Blogg

Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Carina - 10 juni 2010 22:09

Ja man kan nästan tro det.Snett i mot mig på grannens tomt har en skatfamilj flyttat in i ett träd.Oj vad dom kan låta   och vad dom bråkar.För ungefär en månad sedan var det världens liv i trädet och Alexandra gick ut och försökte få fåglarna sams igen.Ja det är sant hon stod nedanför och klappade sina händer och bad dem sluta bråka.

Medan jag bad henne att försöka bli av med detta fågelbo i stället för att prata dom till rätta.ALDRIG det blir snart fågelungar,fick jag till svar.

Eftersom trädet är fullt av gröna löv är det svårt att se fågelboet nu.

Men i morse trodde jag att det snöa då jag år frukost.

Jag kommer väldigt sent i säng om kvällarna och när jag väl kryper ner i sängen så kan jag inte sova,vrider och vänder,sparkar lite på Kent som snarkar så det blir inte många timmars sömn för min del.Så jag visste inte om jag såg i syne då det flög en massa dun som såg ut som snö från trädet.Jösses vilket bråk det var

på skatorna,jag undrar om varenda fjäder rök på dom?


Det var dags för sommarutflykt med jobbeti dag.Exakt 9:00 avgick två bussar från jobbet i morse.På bussen satt all personal helt ovetande om vart vi skulle åka?

Första stopet blev vid Saltå kvar när vi fick kaffe och muffins.


 

Handlade  - Quinoa müsli deras fina butik .


Där efter åkte vi till Tullgarns slott.

  

Var där bara för några veckor sedan på mässan.Men besökte aldrig slottet.Vi hade först en timme fri aktivitet.

Camilla och jag strosade runt i området

  

Sen var det dags att äta mat i ett stall.Kallt och rått men gott.Viltfärsbiffar och sallad.Kaffe och en kaka (fy vad onyttig jag varit i dag)

  

Jag Tomas Emelie Tommy Camilla och Marten i en av spiltorna



Efter lunchen var det dags för guidad visning i slottet av en mycket duktig och rolig man.Sen var det dags att åka tillbaks.

En mycket trevlig och lyckad utflykt.Imorgon ska vi planera höstens arbete,känns inte lika upphetsande.Nu vill jag vara ledig.Men det är som tur var inte många dagar kvar.


I tisdags kom min lilla gräsmatta på plast och den ska vattnas,ja nästan dränkas i vatten och hur mycket man än vattnar så är det tydligen inte tillräckligt.Beslöt mig därför att köpa en vattenspridare i dag.Lite bekväm är jag faktiskt i bland. Men det är inte helt lätt att få rätt stråle på spridaren,jag blev blöt,vattnade grannens blommor och som tur var kom det ingen på gångvägen för då hade jag duschat ner även dom.Skrattade för mig själv,tur man är lätt road.





Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards