Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Carina - 19 juni 2010 19:49

Klockan åtta slog jag upp mina blå.Dags att gå upp.Hade inga planer för dagen.

Åt frukost och tog en mogon promenad med hundarna.Sen var det dags att gå ner till centrum för att spela på V75.För vem vill inte bli miljonär?

  


  

Väl hemma igen så insåg jag att gårdagens hagel oväder hade inte bara förstört mina blommor, utan dragit ner en massa skit från stuprännorna.

Så det var bara till att ta fram stegen,på med handskarna och börja rensa.

Spolade med vatten slangen, det skvätte smuts överallt.Så när stuprännorna var rena fick jag tvätta fönstrena.  

Har man inte jobb så skaffar man sig.

In med en maskin tvätt och ja just det, sovrumsfönstret behöver ju också en omgång. När det var tvättat och jag stod och strök gardiner ropade Isabella på mig en trappa ner.Jag gick ner och möter där en gråtande Isabella som har så ont i sin fot. Den är svullen,jätte svullen varm och öm.

Jag ringde vård guiden som tyckte vi skule åka in till "Lätt akuten" på Huddinge sjukhus. Ut med fem hundar,ge Isabella frukost,lunch till mig själv och sedan i väg till Huddinge sjukhus.

Det är rätt intressant att sitta på en akut och höra folks resonemang.

En pappa kom med sin son på fem år ,han kunde inte pojkens personnummer till en början men sen kom han på vilket år månad och dag pojken var född.

Men dom fyra sista  siffrorna hade han inte en aning om?

Lite oförskämd tyckte jag att han var mot damen i kassan då han ändå ville skriva in sin son utan fullständigt personnummer.Hur korkad får man vara?

 Efter mycket tjafs så ringde han pojkens mamma och fick dom fyra sista sifforna.Det hade han väl kunnat gjort lite tidigare.

Så ett tips,lägg in era barns personnummer i mobilen.

Denna pappa hade inge tålamod i väntrummet utan såg till att få gå före alla andra med en massa tjat.Han ville nog inte missa Viktorias bröllop.

Det kom även en utländskfamilj.En liten pojke på tre fyra år hade ramlat och slagit sig ovanför ögonbrynet,blödde väldigt lite men var rejält svullen.Föräldrarna kunde ingen svenska så deras dotter på ungefär sju år fick prata.Vilken duktig dotter dom hade.Man blir alldeles rörd och hoppas att dom uppskattar sin duktiga dotter.Dags att gå på en sveska kurs kan man tycka.

Sen kommer vi till en så söt flicka,glittriga byxor i vitt,glittrida skor och en rosa tröja.Kolsvart hår och bedårande söt.Hon staplade in till sjuksköterskan och fråga-när är det min tur att träffa söt doktorn?

Isabellas fot var vi inne för inte bara för att beskåda andra människor.

Dom tror hon fått ett insektsbett och fått ett allergisk reaktion.Antibiotika i tio dagar.Två timmar senare fick vi åka hem igen,så det blev inte så lång väntan.

På apoteket hitade jag en ny produkt som dom hade "En dröm av solmogna frukter och passion"

Köpte hudsalva och Lip balm.Så nu ska jag dofta som en dröm

  

Om både läppar och kropp-grrrrrrrrrrrr




Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards