Carina´s Blogg

Alla inlägg den 29 juni 2010

Av Carina - 29 juni 2010 21:31

Halv sju var det dags att kliva upp för då ville valparna ha mat.Jag var väldigt trött men masade mig upp ändå.

Camilla och jag hade planerat in en sol dag.Hämtade upp henne vid 9 och sedan åkte vi till hundudden där vi låg vid vattnet och sola.Badkruka som jag är så blev det endast fot dopp.Ungdomarna slängde sig i vattnet och det stänkte så skönt på oss.En riktig toppen dag fick vi med mycket "tjej prat". Tack Camilla för i dag

  

Kom hem vid halv tre.Veterinären skulle komma hit 16:30 för att besikta valparna och vaccinera samt id märka dem.Det gick väldigt bra och hon tyckte dom var så fina.

  

Lotuz och Lexuz


När detta med valparna var klart,middagen uppäten,disken fixad och hundarna fått sin mat och promenad var det dags för första klippningen av min lilla gräsmatta. Den är ju inte så stor så en handtrimmer på el räcker.

Jag hade väl i stort sett startat den så kommer min ena granne ut.Ja hon är riktigt tokig den kvinnan,jag har alltid undrat vad hon går på?

Ja för någon drog måste det vara i alla fall. -Vad gör du sluta,du skrämmer mina katter säger hon,eller rättare sagt sluddrar hon.-Jag klipper gräser svarar jag vänligt.(det är pga hennes katter det ligger gräs där)

-SLUTA klipp skriker hon med mobilen i handen som hon viftar mot mig,jag ringer POLISEN NU om du inte slutar klippa.

Klockan är halv sju så jag tycker inte att jag hade någon anledning att sluta.

-Ja varså god och ring polisen du.Men jag tänker inte sluta klippa och ska du stå här och bråka kommer detta att ta hela natten svarade jag.

Då blev hon galen   

Hur tusan är kvinnan funtad,varför bor hon i ett radhus område då hon inte tycker om barnskrik/skratt och nu inte ljudet av en trimmer.

Lite djävlig    som jag kan vara om någon är dum i mot mig  så tänkte jag att detta ska ta tid att klippa.Här ska jag inte skynda på.

Då kommer hon ut och ställer sig brevid mig och viskar

-Jag blir så trött på dig när du klipper gräset. Då svarade jag

-Då tycker jag att du går in,stänger dörren och lägger dig för det ser du ut att behöva göra i ditt tillstånd.

Hon är väldigt obehaglig denna kvinna så man vet aldrig vad hon kan hitta på för tokigheter.Som tur var hörde några grannar runt omkring vår diskution så det fanns vittnen om hon skulle få för sig något.

Jag har sådan lust att flytta.Bo utan grannar som gnäller eller fluktar på en då man solar,stor härlig tomt där jag kan springa runt i bikini med min trimmer. 


Sedan var det dags att byta om för Eva och jag skulle träffas i Ågesta.6 km spåret väntade på oss.Det var skönt att få röra på sig,men min vänstra knä börjar nu att göra sig på mind.Inte bra måste ta det försiktigt.



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards