Carina´s Blogg

Alla inlägg den 13 juli 2010

Av Carina - 13 juli 2010 19:08

17:30 mötte Isabella,Sussi och jag upp min jobbarkompis Camilla på Viking Line terminalen för att åka på kryssning med Cinderella.

Vi åt buffé redan kl 18:00 då båten lämnade Stockholm.Jag är inte så förtjust i buffé,blir rätt snabbt äcklad av all mat.Men en ny smak upplevelse i min mun fick jag, nämligen struttsfilé.Visste först inte om jag skulle våga smaka,men kunde inte motstå frestelsen.Det var faktiskt väldigt gott,ja godare än vad jag förväntat mig så detta kommer jag garanterat äta fler gånger.

När vi alla var mätta och belåtna gick Camilla och jag upp på soldäck.

Drack cider och lyssnade på två killar som spelade.Underbar kväll att sitta ute.

     


  

När killarna spelat klart gick vi ner och shoppade.

  

Sate oss i hytten och hade det trevligt på tu man hand Camilla och jag.

  


  

Sen var det dags att gå till baren och dansgolvet.

  

Oj vad roligt vi hade.Det var länge sedan jag skrattat så mycket.Tack Camilla du gjorde min kväll och du vet att du är min BÄSTA arbetskamrat eller hur?

Vid halv fyra var vi och knackade på hos Isabella och Sussi men ingen öppnade. Vi får väl leta vidare efter tjejerna sa jag.Hungriga var vi,jag var sugen på pytt i panna,men den var slut,efter att ha ätit en smörgås och pratat med en massa folk var klockan fem och vi knackade på igen hos tjejerna.

ÅH vad arga dom blev då jag sjöng - Är det efterfest på eran ballkong? Mamma hållkäften du är skit jobbig sa Isabella. Ja det var bara till att inse att klockan var mycket och det var dags att sova.Tjejerna hade lagt sig halv tre,skötsamma flickor.

Min röst höll knappt då jag är väldigt hes,så jag kan väl förstå Isabellas ilska,en man frågade tidigare under kvällen om jag var naturligt hes eller om jag var förkyld.Haha jag låter nästan som en häxa.

Halv åtta vaknade jag av ett sms nej två sms var det från Priceinfo.Sen var det omöjligt att somna om för jag var så hungrig (igen)och rädd att sova bort frukosten.Vi hade satt klockan på ringning vid 9:00 men jag var vaken hela tiden. Efter frukost satte vi oss på soldäck hela resan hem och det var så fantastiskt underbart.Vi avundades alla människor som satt i sina båtar runt omkring. Lyckliga dom som har den friheten att komma ut på sjön/havet varje dag.

När vi kom till terminalen mötte Camillas man upp henne.Isabella och Sussi orkade inte gå med mig till Stockholm södra så jag fick gå själv.Kändes som att vara utomlands i denna värme.Jätte härligt att promenera längst med söders gator.Lika härligt var det inte att kliva på tåget för där var dett hett,svetten rann på ALLA och ni kan väl tänka er doften ja stanken är nog rätta ordet.

Väl hemma igen var det bara till att sätta sig till bords och äta middag,rasta hundar,vattna blommor (fick faktiskt hjälp med det i kväll av Kent) och gräs. Nu är det soffan och en kopp te så att jag får tillbaks min röst igen.






Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards