Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Carina - 19 juli 2010 22:43

Hur vanligt är det i dag på detta år 2010 att din man kallar dig för mamma?

Hade det varit ett äldre par +70 så ok ,men nu handlar det om mig 41år och min man 44 år.Det är väl en sak att kalla varandra för mamma och pappa inför barnen om man pratar med sina barn om tex mamma eller pappa.Men när man=jag får heta mamma då barnen är 50 mil bort och vi är alena,då är det inte roligt längre. Jag vet inte hur ofta jag sagt,kalla mig inte mamma,jag är Carina,din fru inte din mamma.

Fler som påtalat detta för Kent senaste veckan är Lotta,Eva och Anders.

Man kallar inte sin fru för mamma utan vidtalar henne med namn eller älskling.

Senast för några timmar sa han mamma till mig.

Jag blir galen,kalla mig inte mamma.Då svarar han-för mig är du alltid mamma och jag kommer alltid att säga mamma till dig.

Är det kärlek det?

Ja inte mellan kvinna och man enligt mig,för vem vill ligga med sin mamma   


Undrar hur jag ska få honom att säga Carina och inte mamma ???

Svar mottages tacksamt

Av Carina - 19 juli 2010 18:03

Halv nio i morse vaknade jag av att hunden Viktor spydde i vårat sovrum.

Åhh vad härligt det är med djur och vilket mysigt uppvaknande= NOT

Då var det bara till att kliva upp och torka golvet.

Solen sken, endast några enstaka moln på himmelen, perfekt solväder.

Åt frukost,rastade hundarna och packade med mig lite lunch för att åka till stranden vid Länna.

Kom dit strax innan tio,inte en bil,skönt att få komma först.

Parkerade bilen och gick längst med den lilla grusvägen ner till stranden.

Tomt på berget ,min favoritplats, men på stranden stod en cykel parkerad och på den hängde det kläder.I vattnet låg en man och han såg inte glad ut över att jag kom och störde morgon doppet. När jag hade passerad cykeln och gått en bit hör jag hur han springer upp ur vattnet.HJÄLP tänkte jag en våldtäcksman!!!!!

Vände mig om och får då se en naken man   men som tur var satte han på sig sina badbyxor och han hade det lite svårt för han var stressad över att jag tog honom på bar gärning.Stackars man och stackars mig,jag hade inte bett om att få se en vilt främmande man naken. 

Jag har aldrig badat naken och skulle jag göra det så skulle jag välja ett bättre ställe än denna badplats.

När det var dags att äta min medtagna lunch som bestod av sallad,grillad fläskfile och mosarella ost så insåg jag att besticken blev kvar hemma.Det kändes så fåningt att äta med fingrarna,inte min grej och som tur var hade jag ingen dressing för då hade det blivit kladdigt.

Solade fram till två tiden sen var det dags att åka hem igen.

Det är lite besvärligt att vara tjej på stranden då man behöver kissa och då jag hade ont i min mage pga att jag ej gått på toa fick jag vika mig för solen.

Men som tur är har jag sol även på framsidan så jag låg där en stund.

Nu ska här tvättas och planeras inför onsdagens äventyr   



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards