Carina´s Blogg

Alla inlägg den 24 juli 2010

Av Carina - 24 juli 2010 15:54

Onsdag morgon.Vaknar vid halv fyra,tror först det är min väckarklocka som ringer. Men det är en granne tre lägenheter längre bort som spelar HÖG musik. Det var nästan omöjligt att somna om.Halv fem var det dags att gå upp,äta frukost,sminka mig och rasta hundar.En kort resa till Gotland väntade mig.

Tog tåget ner till Västerhaninge för att där byta till buss mot Nynäshamn. Det var väldigt mycket ungdomar som skulle resa till Gotland då den populära Stockholmsveckan var där.Det kändes nästan som jag hamnat fel,men visste att så inte var fallet.Jag skulle ju till Anneli och hennes familj.

Båten avgick 8:20,ungdomarna drack rosé vin och fanta som dom gladeligen sjöng om - En två tre,fanta och rosé.......

Själv drack jag kaffe och läste min bok om Jenny S (tack Camilla för lånet)


Väl framme på Gotland tog Anneli i mot mig och i hennes bil satt familjen och väntade.Vi skulle till Slite och bada.Det fläktade skönt och vi fick en underbar dag på stranden.Handlade mat och från systembolaget på vägen till deras lägenhet. Sen var det bara att sätta i gång festen.

  

Jag Conny & Anneli


Efter en god middag var det dags att gå ner till Visby för att besöka Munk källaren

  

Conny Jag & Anneli


Munk källaren är nog det bästa stället i Visby en sommarkväll.Man kan sitta ute och det finns musik för alla smaker.

  

Jag och min fina vän Anneli


  

Oj vad vi dansade,även Conny bakom kameran svängde sina lurviga ben tillsammans med oss.Det blev en relativt tidig kväll (halv två) för vi skulle till Fårö dagen efter.

Jag sov på en extra säng vid ytterdörren.Vakthund med andra ord och jag förstod inte riktigt vart jag var då Anneli mitt i natten öppnade dörren från deras rum för att gå på toan.Dörren till deras rum var vid min fotända.

-Vad gör du? sa jag och satte mig upp helt förskräckt.

-Jag ska på toa sa Anneli ursäktande.

Jag var helt säker på att jag sov hemma i Skogås och att Anneli kom ur min garderob.Ja det blev mycket skratt dagen efter över mitt förskräckta uppvaknande.



Fårö 22/7

    

Där tittade vi först på Raukar

  


Innan vi fortsatte mot stranden

  

Två bad flickor på Fårö stranden


På vägen hem från Fårö stannade vi till på pizzerian Lilla elefanten för att handla just Pizza.Det har jag inte ätit på länge,men jag var så hungrig så jag åt lite mer än en halv pizza sen fick jag nog pga magvärk.

Duscha och sedan fixa sig inför kvällens utgång = Munk källaren.Denna kväll var det en tjej kväll

    

Jag & Anneli

  

Jag bjöd Anneli på en av mina favoriter mojito,men hon var inte lika förtjust i den som jag. SKÅL


  

Dom har flera dubbel toaletter på Munk källaren.Pefekt för oss pratsugna tjejer. Självklar var vi,ja rättare sagt JAG tvungen att ta en bild även där


  

Anneli & Jag på dansgolvet.Mannen som fotade oss tappade min kamera i golvet efter denna bild så att batteri luckan gick sönder   


Det enda som är synd med Anneli är hennes musik smak.Jag gillar slager och hon techno musik.Så Anneli löste problemet.Vi tar två låtar på vardera dansgolv. Japp så blev det men efter ett tag insåg även Anneli att den techno musiken inte var bra så vi blev kvar vid slager baren   Det var rätt fullt på dasngolvet så vi satt och snurra stol vid baren.

  

Klockn två stängdes Munk källaren och vi gick hemåt.Vi hade kunnat fortsatt minst två timmar till.Halv fyra var det dags att krypa ner i sängen.


Vaknade vid halv nio på fredagen.Regnet öste ner.Hade vekligen haft tur med vädret både onsdag och torsdag så jag skulle inte klaga.Men att gå och shoppa i Visby med paraply i ena handen  och rullväska i andra handen var ingen bra idé. Men jag var bara tvungen att gå till min favorit affär Misisippi.Där köpte jag en klänning,bolero,byxor och en lång tunika.Handlade även på Veromoda sen gav jag upp.ALLA ville gå i Visby för att handla.Det var rätt jobbigt att behöva parera paraply och dragväska med alla andra paraplyn och barnvagnar.Så jag fick mot min vilja ge upp helt enkelt.Gick in på en restaurang för att äta innan det var dags att gå ner till båten.Känns lite olustigt att sitta ensam och äta.Anneli & Conny skulle fira sin 20 åriga dag tillsammans så jag blev avsläppt i Visby för att roa mig själv.Vilket var helt ok förutom regnet.

19:10 avgick båten från Visby och 22:25 var vi framme i Nynäshamn.Det var friska vindar och höga vågor som slog mot båten men det gick bra.Isabella och Kent väntade på mig i Nynäshamn.Skönt att få åka bil hem.


Ett STORT TACK till Anneli & Conny(kalsongmannen) för att jag fick komma och besöka er på Gotland.Det blev mycket skratt och tokigheter ni tror nog att jag är galen 41 årig kvinna och vet ni vad ? det är jag också



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards