Carina´s Blogg

Alla inlägg den 25 juli 2010

Av Carina - 25 juli 2010 19:24

Oj vad trött jag var då klockan ringde 4:40   Det hade inte blivit många timmars sömn fastän jag la mig tidigt i går.Det blåste full storm ute och regnet slog mot fönsterutan hela natten och så även på morgonen.

Det kändes jobbigt att behöva lämna sängen så tidigt.Men har man lovat att jobba så har man. Bara att gilla läget med andra ord.


Det tog lite mer än två timmar att åka till Köping.Drack inget kaffe på morgonen för att slippa stanna och gå på toa.Men då jag knappt höll mig vaken till Södertälje insåg jag att om jag ska komma fram hel så var det bara till att stanna och köpa kaffe. Det kom väl på sin plats detta kaffe.Tänk att det kan vara så gott med kaffe.Det regnade MYCKET såg knappt bilen framför mig.Tycker inte om att köra i sådant väder,men hade inget val.

Jag skulle vara på plats senast 8:15 men pga bilköer till parkeringen så blev jag sen men det var ingen större fara bara att det inte känns ok att komma sent då man startar i god tid.


I den ring som jag skulle jobba var det 80 hundar anmälda för domaren Ann-Christine Johansson.Jätte trevlig kvinna från västkusten.

Älskar denna goa dialket.Dom låter alltid så genomsnälla,goa och varma då dom pratar.

Först dömdes Flatcoated retriever,det regnade första halvtimmen sen var den endast blåst.Sen var det dags för Chihuahua Långhår,39 hundar var anmälda.

Oj vilka små råttor dom är.Det komiska var att deras ägare stod utanför ringen med sina hundar innanför jackan.Det såg ut som om samtliga män och kvinnor var gravida    Själv har jag alltid bur med mig till mina hundar,men det finns väl inga råttburan kanske.

Ni skulle höra dessa män då dom ställde sina små hundar på bordet för att få dom bedömda.Hundarna skakade som asplöv och en man tyckte det var så förfärligt att domaren tog på hans hund med så kalla händer

-Men kära hjärtat är det så obehagligt med kalla händer.Ja snart ska husse värma dig.Så ja lilla gumman.

Det var så man hade svårt för att hålla sig för skratt.Tänk att vi hundmänniskor är så märkliga,ja ett släkte för sig.


Halv tre var vi klara med bedömningen och då var det dags att lämna en annan del av Köping.(Kristinelunds Sportfält)


Men vart hade jag ställt bilen   

Jag är hopplös,fast då jag kom på morgonen gick jag med huvudet nedåt böjd för att inte få regn i ansiktet,slippa kliva i värsta regnpölar samt kliva i någon hundskit.Så det var inte så konstigt att det var svårt att hitta tllbaks.Men till slut stod min lilla svarta pärla där ensam och övergiven,redo att ta mig hem till Skogås igen   


Väl hemma igen fick jag ställa mig vid spisen för att laga mat.Ingen rast ingen ro bara jobba slita gno.


Gabriella kom hem i dag från Sundsvall tillsammans med Johanna som ska vara hos oss i några dagar.Så nu är familjenfulltalig igen.


  




  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards