Carina´s Blogg

Alla inlägg den 31 juli 2010

Av Carina - 31 juli 2010 22:35

Lördag och jag mår bra efter gårdaskvällens festande.För min del blev det lungt med alkohol,man vill ju må bra nästkommande dag.Tog lite sovmorgon fram till tjugo i tio sedan var det dags för en dusch,frukost och rastning av hundar.

I dag stod shopping på listan.Har letat present i flera dagar till Kent som i morgon fyller år.Hela 44 år blir han.

Tog bilen till Farsta och vad ska man köpa? han vill inget ha säger han,men om jag utgår från mig själv så blir jag överlycklig av presenter.Och man ska ju behandla andra människor så som man själv vill bli behanldad,heter det ju.

Efter några varv i Fasta centrum så handlade jag presenter och hoppas han blir nöjd.Sen var det dags att tanka bilen och bege sig till Södertälje för att möta upp Tomas och Hellmut.Fotografering av båtar.Men Hellmut kom aldrig och klockan tickade på så det fick endast bli Tomas båt som blev fotad.

   

Den är riktigt fin och ska troligtvis till försäljning.

Tog även bilder innuti båten,men det blev inte riktigt som jag tänkte mig. Så vi får väl se om Tomas hör av sig för bättre bilder än vad jag kunde åstakomma. 

Efter fotandet var det dags att åka hem till en sur man.

Han var sur för att djurgården förlorade plus att jag blev sen hem.

Så kvällens tema var tiga är guld.

Hade han inte druckit öl så hade jag trott han limmat igen läpparna med Konrads kalasklister.

Jag förstår inte hur man timme efter timme bara kan vara så tyst.

Undrar om jag ska testa det i morgon,så får han smaka på egen medicin   



  

Av Carina - 31 juli 2010 19:51

I går hade vi bjudit över Bertil,Olle med frun Elisabeth och radar paret Eva och Anders.Här skulle grillas vilt.Ja det skulle inte gå vilt till utan vilt kött skulle grillas. Älg filé och ytterfilé av vildsvin.Hemmagjort potatis sallad a lá Carina.

Till förrätt serverade vi följande

  

Rökt laxspett,rökta räkor,aioli,lax röra och lantchips samt vitt vin


Väldigt gott och uppskattat.


  

Köttet på grillen


Så här såg Olles tallrik ut

  


Några flaskor vin drack vi upp

  


Vi som åt och drack detta var

  

Bertil Elisabeth Olle Kent Jag Eva och Anders


Efter maten blev det kaffe med dajm tårta och  Irish coffe för dom som ville = Olle & jag.

Det var en mycket trevlig kväll och jag hoppas snart vi får till en kräft skiva


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards