Carina´s Blogg

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Carina - 2 augusti 2010 21:59

I dag blev det frukost sent.ja elva blev klockan,då jag normalt nästan äter lunch.

Det kändes som om halva dagen slängdes bort.


Var till Farsta för att växla pengar och få hjälp med inställningarna av min nya fina mobil.Fick även beställa nytt simkort då jag haft samma sedan 1995 och alla funktioner i telefonen inte fungerade med mitt gamla kort.Kan även berätta att jag haft samma mobilnummer sedan 1989. Jag vägrar byta nummer.

  


Har tvättat massor i dag.Undrar vem det är som ständigt fyller på tvättkorgarna?

Vill få undan så mycket som möjligt innan vi reser.


Det blev tidig middag.Kent och jag skulle till Sickla för att gå på Bio-Bröderna Karlsson.Jag hade visst sett fel på tiden.Jag läste 18:00 men icke,18:45  började filmen så vi fick titta lite i affärer och fika -caffe latte och Cookie blev det för min del.

Ni som undrar om ni ska se denna film ? jag säger bara det-SE FILMEN

Mycket skratt blev det   

  


I morgon måste jag stryka,packa,åka till ITRIM,fixa mina naglar,springa i Ågesta och lägga mig tidigt.Så i morgon blir det inte till att ligga kvar i sängen länge, nej upp med tuppen ska jag.



Av Carina - 2 augusti 2010 14:26

I går var det första augusti.Kent fyllde 44 år och vi hade inget kalas,vilket han själv valde bort.Han fick presenter av oss i familjen,så vi visade i alla fall vår omtanke.


Jag hade bestämt mig för att springa. Åkte till Ågesta.Men det gick inte så bra. Vet inte om det berodde på värmen +23,5 eller att jag druckit för dåligt innan.Obehagligt var det,fick ett tryck över vänster bröst,benen kändes som cementklumpar,tårarna var nära och jag tänkte hela tiden att bara jag tar mig till bilen så känns det ok.Vill inte bli kvar i skogen.Normalt springer jag på 36-37 minuter men det tog mig 50 minuter att ta mig runt då jag gick i stället.

Ska försöka mig på att springa i morgon igen,blir det samma reaktion så får jag boka tid hos läkaren.


Vid 18 tiden var det dags för grillfest i Sköndal hemma hos Eva & Anders.

Evas bästa kompis Berit med man-Tomas samt Evas bror Tomas med sambo Anna-Lisa var också bjudna.Många Tomas att hålla reda på.

  

Eva, Berit ,Anna-Lisa,Tomas,Jag och Kent.Mannen med ryggen i mot kameran får jag inte namnge då ska han polis anmäla mig sa han för han vill inte finnas på internet (undra vad han har att dölja ? ).

Jag svarade honom -Ja gör det du för jag har en jätte bra advokat som jag gärna anlitar. 

  

Det bjöds på olika korvar samt kött och potatissallad så här såg min tallrik ut.


  

Djurgårds glass var för mig en ny smakupplevelse som var väldigt god.


En ny bekantskap som jag tyckte väldigt mycket om var Anna-Lisa från Boden

 

Anna-Lisa & Jag


Mycket skratt blev det och hon liksom jag älskar att fota.Synd att hon bor så långt bort för jag skulle mer en gärna fortsätta mitt umgänge med henne.


Det var en mycket trevlig kväll som alltid då man umgås med Eva & Anders. Klockan sprang i väg och vid 01:10 tackade vi för oss och tog en promenad från Sköndal till Hökarängen där vi fick tag på en taxi. 01:50 kröp jag ner i sängen.



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards