Carina´s Blogg

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Carina - 9 september 2010 21:58

Det var lite segt att gå upp i morse.Som vanligt flyger jag upp ur sängen då klockan ringer.Rädd att försova mig om jag skulle ligga kvar och snooza.

Det var en varm och härlig morgon.Cyklade till jobbet som alla andra mornar.

Hade en pratstund med världens bästa jobbarkompis-Camilla innan det var dags att börja jobba.


Vi planerade vår lägerskola tillsammans med eleverna, som är i slutet av denna månad.Vad ska vi göra? äta ? osv.Efter lunch tog vi en långpromenad-Sjöängsrundan.Klockan 15:00 skulle vår nybörjar kurs i engelska börja för oss som arbetar på skolan.Men det var tack och lov uppskjutet till nästa vecka.Tänk att det ska vara så läskigt att prata engelska.Men vad roligt det måste vara då man kan det och förstår, samt att man kan göra sig förstådd. Jag kör en egen variant med svengelska och teckenspårk,sedan kan väska heta bord då jag ska prata.

Jaja man lär sig så länge man lever.


Då vi åt lunch i dag fick jag frågan av en elev hur gammal jag var?

41 år sa jag.

Det kan du inte vara,du är ju skit rynkig,du måste vara minst 60 år sa han     Vad är det dom brukar säga? jo att barn och fulla män talar alltid sanning.

Men mina rynkor är nog skrattrynkor,jag låtsas det i alla fal då känns det lite bättre då   


Efter middagen åkte tjejerna och jag till Länna.Köpte mig ett nytt täcke och nya träningskläder och skor.Självklart skulle jag inviga dessa kläder i dag på träningen.Men oj vilken flopp.Jag fick jätte ont i min vänstra fot-halgus valgus,linnet var för stort och byxorna lika så   Nu kan jag ju inte lämna tillbaks det eftersom jag använt allt.Jag vet att man ska prova kläderna innan man köper men jag är ingen älskare av provhytter så det blev en grisen i säcken flopp.


Nu hoppas jag att mitt täcke inte var en flopp.Ska krypa ner i sängen för att läsa och hoppas på en riktigt god natt.


Kram Carina 


Av Carina - 9 september 2010 18:58

I går var jag medbjuden på middag vid Cedegrenska Tornet i Stocksund,(även kallat Jungfrutornet,) började byggas 1896 fram till 1908. Vi fick höra historien berättas om bygget kring detta torn,familjen och vad det används till i dag.

  

Men för att få middag var vi alla 35 personer tvungna att lösa mordgåtan 


Hall of Fame är en modern och komisk mordgåta
Här spelar vi karaktärer som Victoria Silversked,Alexander Skäggjåp, Paris Silltong,Bröd Pita,Brittan Spjut,Amfetamina Dooley,Kit Stalka för att nämna några.

Vi var två personer på varje roll och fick ett kuver med olika uppdrag som vi skulle lösa under kvällen.

 

Jag fick spela - Amfetamina Dooley tillsammans med en man vid namnet-Linus.

Det vi (Linus & jag)fick veta innan var att vi mördad Viktoria Silversked.

 

Det sker ett mord mitt framför ögonen på alla gäster som är inbjudna till festen, Viktoria dricker en drink med den dödliga magmedicinen Prepulsid och dör direkt. 

 

Amfetamina är en partyprinsessa som alltid söker spänning och äventyr.Gift med den uthärdliga Bröd Pita.För att krydda vardagen hade Amfetamina en hemlig kärleksaffär med Viktoria Silversked.Hon gjorde slut med Viktoria genom ett avskedsbrev.

Allt Amfetamina vill ha är spänning och äventyr.Hon vill ha kul medan hon lever och det har hon,festprinsessan nr 1. En lina kokain hör till vardagen.

 

Vi skulle köpa kokain av Kårtney Löv och föreställa oss sedan höga som ett hus nästkommande 10 minuter.

 

 

Linus och jag köpte kokain som bestod av vetemjöl,vi pudrade näsan och spelade att vi blev höga. Slingrade oss från polisen som hade oss som misstänka för mordet.Köpte och sålde hästar.

 

Det delades sedan ut tre priser.

*Till den som tjänade mest med pengar.

*Löste mordgåtan samt för

* Bästa skådespeleri.

 

Det var en annorlunda men rolig kväll och vet ni vad?

Jo, Linus och jag vann en varsin Oscar staty för bästa skådespeleri   

 

 

 

Det blev en tre rätters middag med gott vin till.

En mycket trevlig och lyckad kväll

 

 

 

 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards