Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 september 2010

Av Carina - 11 september 2010 14:46

För ett år sedan deltog jag i en studie om stress och hälsa bland föräldrar i Stockholms län genom att besvara ett frågeformulär.I går fick jag ett kuver med fem plaströr.Nu vill dom ha saliv prov   


Jag ska tugga på en tuss eller låta den ligga under tungan ca 2 minuter.

Sen ska jag spotta tillbaks tussen i plaströret   


För att salivprovet ska bli så tillförlitliga som möjligt är det viktigt att jag undviker intensiv fysisk aktivitet dagen innan jag tar salivprovet.Undvika att äta,dricka kaffe eller te,snusa eller röka timmen innan provtagning. 

Det ska skrivas dakbok under denna dag.Dom vill att provet skall tas under en tisdag,onsdag eller torsdag.


Första provet tas omedelbart efter uppvaknandet.Andra provet tas 30 minuter efter uppvaknandet.Då undrar jag när jag ska äta frukost? För jag får inte äta eller dricka en timme innan prrovet.

Det tredje provet ska tas klockan 11.Det fjärde provet klockan 17 och det sista klockan 22.Plaströren är numrerade och det är viktigt att man tar rätt rör vid rätt tidpunkt.


Studien genomförs inom ramen för ett forskningsprojekt på CHESS (Centre for Health Equity Studie) Stockholms universitet.


Ja det är väl bara till att ställa upp och tugga tuss i två minuter och spotta fem gånger.

På torsdag tänkte jag genomföra detta,för det måste ske i nästa vecka.


  

Av Carina - 11 september 2010 14:10

Jag älskar blommor.Rosa och lila ska dom helst vara om jag får bestämma.

En ny favorit i år är min femtunga som fortfarande blommar så fantastiskt.Tog några bilder på den i dag och jag undrar hur länge till jag får ha den så här fin?

Jag lägger ner mycket kärlek på minna blommor och då får man detta resultat

  


  


  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards