Carina´s Blogg

Alla inlägg den 18 september 2010

Av Carina - 18 september 2010 18:38

Facebook är en sida jag besöker ofta.Där har jag kontakt med gamla klasskompisar,barndomskompisar,före detta arbetskamrater,hundvänner med flera. I bland ser man i listan Personer du kanske känner,klasskompisar/Skol kompisar,barndomskompisar med flera.Jag såg en kompis från Skolan- Peret Alm heter han och skickade i väg en vän förfrågan.Förstår inte varför men gjorde det i alla fall och fick ett svar i min inkorg-


Peter Alm - den 17 september kl. 23:34
Vem ÄR du egentligen? Inget meddelande följde med "vän"-förfrågan vilket hade endera kunnat förklara vem du var i ett förflutet alternativt skapa en ny bekantskap.

Har kollat skolkatalogerna och i den från nian finns det en Carina Karlsson som kanske skulle kunna vara du, men jag minns inte att vi hängde med varandra?


Blir jäkligt glad för påminnelser dock, mitt minne är skitdåligt utan dylika, men annars är jag ganska restriktiv gentemot "vän"-samlare.


En titt i din blogg ger fö vid handen att du och jag inte riktigt delar de grundläggande värderingarna... Att hjälpa behövande barn med ena handen och samtidigt hjälpa sig själv till sitt åttahundrade par skor hade varit cool om du bekostade kalaset själv... Skattebetalarna ska definitivt betala för barnens rehabilitering men inte lika självklart betala för ditt lyxliv. Jag lever inget Lyxliv Peter.Har jobbat i hop varenda krona som jag även skattar för.


Det är mao inte symbiost med traditionellt ytligt fb-lyxliv att adda mig här, du kan få svar du inte vill höra.


Räknar kallt med att du inte gillar ovanstående... Men annars, om du tål meningsmotståndare som inte smeker dig medhårs hela tiden så kan jag tänka mig att acceptera en vänförfrågan.


Om inte, tack för frågan, ha det gött! :)



Mitt svar blev:
Carina Andersson - den 18 september kl. 18:32
Jag är Carina Karlsson.
Ditt korkade meddelande bevisar även för mig att vi inte har något gemensamt.
HA ett underbart liv.
Vilket jävlar PUCKO du är Peter Alm   Klarar mig så bra utan dig som vän på FB

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards