Carina´s Blogg

Alla inlägg den 28 september 2010

Av Carina - 28 september 2010 22:00

Jag tar varje tillfälle att göra dagen till en härlig dag,det är inte alltid jag lyckas så bra.Du får ha överseende och ta det hela med ett leende.


Då har snart halva arbets veckan gått.Som alla andra tisdagar är den väldigt intensiv. Men ändå så givande.Det är intressanta elever jag arbetar med.

I bland får man höra att man är gammal och rynkig,i bland blir det en kram eller klapp på axeln.

Vi har nu inhandlat mat och plockat fram friskespön,material till drake och en massa annat vi behöver ta med oss.

Eleverna är spända inför morgondagens resa,för en elev är det första gången som han sover borta och det är läskigt.Trotts att han känner oss alla.


För ungefär tre veckor sedan säger en av våra elever att i år blir det en riktig varga vinter.Så sa han även om vintern förra året och visst fick han rätt.Nu stod det i Metro i dag att det kommer att bli den kallaste vintern på 1000 år.

Då undrar jag hur tusan man ska klä sig? 

Dubbla jackor eller? Jag kommer garanterat att frysa i hjäl   


Allt är nästan packat för morgondagen.Jag har varit på träning och snart är det dags att krama kudden.Tänk att det alltid är lika skönt att få krypa ner i sängen


Sov gott

Kram

Carina


En dröm du drömmer ensam är bara en dröm.

En dröm ni drömmer tillsammans är verklighet

 


Av Carina - 28 september 2010 07:01

Den människan,som inte med framgång tagit itu med sig själv,skall aldrig med framgång ta itu med någon annan.


+7 grader ute nu på morgonen.Jag fryser som ett litet barn då jag går min morgon promenad med hundarna.Hur ska det bli i vinter.I bland kan jag klä på mig hur mycket som helst,ändå nfryser jag.

Hade tänkt ta cykeln till jobbet tills snön kom,men jag är inte sämre än att jag kan ändra mig.Det är inte så skönt att cykla när det är kallt och blåser ute.


I morgon åker vi i väg med våran klass till Nynäshamn på lägerskola.

Det är med blandade känslor jag åker.

Det blir väldigt intensivt att vara med eleverna hela tiden,samtidigt är det roligt att få resa i väg och göra lite annat så som fiska,gå i skogen,grilla och en massa andra aktiviteter.Det blir alltid dåligt med sömn så jag helt slut då jag kommer hem.Men jag ska inte gnälla för det är även väldigt roligt.


Efter jobbet i dag blir det till att packa och träna.Det blev endast två träningstillfällen förra veckan och så blir det även denna vecka.Men två gånger är bättre än ingen gång alls.Tänk positivt   


Jag tycker det är så hemskt med dessa unga människor som försvunnit i Göteborg i helgen.Det är så fruktansvärt för familjen att få leva med denna ovisshet om vad som hänt deras barn.



Var rädd om varandra

  

Kram

Carina

  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards