Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2010

Inte kasta sten i glashus som en vän sa till mig

Av Carina - 24 oktober 2010 21:30

 Halv sex ringde klockan i morse och mitt huvud dunkade,migrän 

Ute regnade det och jag hade bokat in att åka till Nykvarn på jakt med taxarna. Tur det finns migrän medicin,det var bara till att preparera sig och äta frukost. Hundarna var så ivriga och sjöng högt här hemma på morgonen.

Ungdomarna sov så klart vid den tiden på morgonen, så det gäller ju att få taxarna tysta men det är lättare sagt än gjort då dom förstår exakt vad som ska hända   

Strax efter sju kom vi iväg och ju närmare Nykvarn jag kom desto mer regnade det.JAG HATAR REGN!!!!

Men har man lovat att komma så har man. Det finns inga dåliga väder bra dåliga kläder.

Vet inte hur jag tänkte eller om jag tänkte över huvudtaget då vi kom ut till skogen för att släppa tax.Regnjacka på men inte byxor,hallå det funkar ju inte. Nej jag blev blöt om byxorna så klart,klantig jag är   

Det var en lycka att höra smällen från geväret,Ambra drev ett rådjur och efter tjugo minuter sköt Micke.

Åkte sedan i väg för att jaga på ett annat ställe och då regnade det ännu mera,på med regnbyxor,över mina redan blöta byxor.Jaja det skyddar väl lite i alla fall. Har nog aldrig sett en man-Tomas lida så mycket som han gjorde i dag av regnet. Stackarn han såg helt förtvivlad ut,ungefär som om han sålt smöret och tappat pengarna   Vi beslöt oss för att åka i väg och grilla korv i stället.

Alla taxar = fyra styckna hade fått jagat.Ett rådjur var skjutet så vi var nöjda. När vi kom till jaktkojan hade Åke gjort upp en brasa.Där grillade vi korv,åt smörgåsar och fikade samt fick våra kläder någorlunda torra. Tomas,Mats,Åke,Micke och jag. Ett trevligt gäng     

Åkte hem vid halv tre tiden,då jag kom till Sätra hade en stor trafik olycka inträffat med sju bilar,ojojoj hur dessa bilar såg ut.Folk spran omkring och var chockade, ambuland och brandkår var på väg.Önskade att jag kunnat stanna för att hjälpa till men insåg att jag skulle nog mer vara i vägen än att vara till nytta.

Jag hoppas det inte blev alltför allvarliga personskador,utan att bilarna fick ta den värsta smällen.

Efter middagen bytte jag om till träningskläder.Har inte tränat på elva dagar pga förkylning och onda fötter så jag var bara tvungen att åka i väg.Men det tog i mot ska jag säga.Tränade i en och en halv timme.Kändes skönt efteråt.


Denna vecka som kommer måste jag verkligen skärpa till mig - Inte kasta sten i glashus som en vän sa till mig.

Det blir ingen pannacotta,ingen äppelpaj och inga vaniljbullar denna vecka. Om jag fortsätter som jag gjort är det snart dags att börja om från början på ITRIM.

Får väl ta en sockerfri vecka helt enkelt och träning tisdag,torsdag och söndag.

  


Kram Carina


Viss kärlek är som vinteräpplen, mognar sent och håller länge







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards