Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

För nu ska den lilla jäveln åka dit !!!

Av Carina - 31 oktober 2010 21:15

När jag var i tonåren så blandade man häxdricka från föräldrarnas sprit och likör flaskor.Det smakade skit men man drack ändå.Nu har visst någon av våra ungdomar här hemma börjat stjäla alkohol - Xanté är visst något den personen tycker mycket om och jag vet nog vem det är som är den skyldiga .  

Men det får bli slut på detta nu för vi har satt ut en råttfälla, för nu ska den lilla jäveln åka dit   

Man vill ju inte att ens barn ska dricka alkohol men förr eller senare så testar dom ju,men dom ska ta mig tusan inte ta utan att fråga.Fast jag var ju inte mycket bättre själv,men mina barn dom ska minsann uppföra sig och veta vad som är rätt och vad som är fel.   

När jag gick på gymnasiet hade jag en klasskompis som hette Sofie,hon hade en äldre syster som köpte vin till henne.Jag bytte en gång min häxblandning med henne och övertygade att det hon bytte var en mirakel dricka som gjorde att hon kunde få den kille hon länge trånat efter.Sen körde jag med bytt är bytt och kommer aldrig mer tillbaka.Gissa om hon ångrade sig ? och inte ville killen ha henne för hon spydde då det var dags att träffas.Ja tänk så tokigt det kan bli.


Denna vecka blev det träning tisdag och i dag söndag.Men med tanke på hur mycket jag dansade i fredags så blev det nästan ett träningspass det med   

Så jag ska väl vara nöjd denna vecka.

Men jag är mindre nöjd med intaget av sötsaker,men det är en annan femma .  Ett knep är att borsta tänderna direkt efter maten.Det är ju inte gott med sött då tänderna är nyborstade.Nä skärpning Carina.


Jag skrev i mitt förra inlägg om kvinnan som träffade sin älskare i olika provhytter i Farsta.Glömde att berätta varför det just blev provhytterna i Farsta.Jo hon jobbade på Folksam i Farsta och han var målare ( vet ej vart han målade någonstans).Så det var på lunch rasterna dom passade på att rumla runt i dessa provhytter.Vet inte hur denna saga slutade men modiga var dom i alla fall.


Nej nu måste jag nog packa för det har jag fortfarande inte gjort. 


Kram

Carina





Jag vill om du vågar
och jag lovar att min kärlek räcker till
Jag vill om du frågar
Så kom kom och ge mig live igen
för jag längtar och jag väntar
Kan du älska?
Ge mig ett svar, ge mig passion
Jag vill om du vågar
Vill ta det till en högre dimension

 
 
Ingen bild

Sinna

1 november 2010 18:18

Nää häxblandning har man väll ALDRIG druckit ;-)
Ska prova det där med att borsta tändrena :-)
HA en härlig vecka
Kram Sinna

Carina

2 november 2010 18:33

Tur för dig,häxblandning är rena rävgiftet.
Önskar även dig en härlig vecka :-)
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22 23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards