Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 11 november 2010

Säger Marcus och sträcker ut armana, du kan sitta i mitt knä

Av Carina - 11 november 2010 20:30

Det var augusti 1994 vi var på Makrigalos/Kreta.Isabella blev då till frågad att bli modell för H&M Rowells sommarkatalog 1995.Stolt mamma tackade ja självklart JA till detta erbjudande.Hon var blond,solbrun och ett riktigt charmtroll.Det var då hon lekte vi stranden som vi blev tillfrågade.På kvällen provades kläderna ut och nästa morgon skulle vi vara på stranden vid halv 5.Vilken semester,men vad gör man inte för sina barn   

          Klicka på bilden så blir den större.Jag stod bakom fotografen och visade hur Isabella skulle sträcka sina armar upp i luften,åt sidan samt sitta still och bara vara söt.En som också var med i denna katalog var Marcus Schenkelberg..Han låg på en stolstoll under parasollet och tittade på barnen som blev fotade.Det var en mycket blyg man,mej OJ så snygg   

Jag frågade honom om det var ok att jag tog en bild på honom och Isabella.Men vet ni vad den lilla skitunger gör? Jo hon vägrar.Kom Isabella säger Marcus och sträcker ut armana, du kan sitta i mitt knä.Men nej inte skulle hon sitta där. Gissa om jag var sur och inte kunde jag sätta mig där och be henne fota oss för hur blir det då en 3 åring fotar ? Ja antingen fötter eller himmel.Så det fick helt enkelt bli en ensam bild bara på honom.

  

Bilden längst ner till höger är Marcus i långrandiga badbyxor.Bilden jag tog på honom var också i badbyxor men det finns i något album väl bevarat   

I går var Marcus med i ett program på trean 24 timmar tillsammans med Pernilla och vet ni ? han har fortfarande lika snygg kropp 16 år senare. Helt otroligt.

Jag tror Isabella ångrar sig i dag att hon inte satte sig i hans knä,eller vad tror ni?


I dag var vi varit på teater med våra elever - Mohikan med vita strumpor

Emma, Svante och Linus börjar skolan, växer upp och blir tonåringar. En pojke med en CP-skada, en flicka med ryggmärgsbråck som inte vill acceptera att hennes kropp är begränsad och en pojke med autism som föredrar isbjörnar framför människor. Vad innebär det att ha en funktionsnedsättning och att vara mitt uppe i den turbulenta tonårstiden då kroppen och utseendet blir allt viktigare? Och vad tycker kompisar, föräldrar och lärare.

Mohikan med vita strumpor berättar om mobbning och utanförskap, kaos och katastrof. Men också om upptäckten av sin egen sexualitet och styrkan att våga utmana omgivningen. Att stå för vem man är genom att bli punkare med mohikanfrisyr...

  


Det är andra gången jag ser denna föreställning och jag kan varmt rekomendera den.


På förmiddagen då en elev och jag var i centrum för att handla träffade vi på Camilla med två elever som också handlar.En av killarna fyllde år.Stolt som en man ställde han sig framför mig   och log ett så underbart leende som bara han kan.

-Fyller du år sa jag

- Jaa säger han jätte lycklig

-Hur många år blir du då?

-13 svarar han och ser överlycklig ut

-Nä inte kan du väl bli 13 svarade jag ( då säger Camilla att han blir 19 )

-Blir du 19 år i dag säger jag ?

-Jaaa svarar han och ser lika lycklig ut

Åh vilka underbara elvever vi har,han fyller år och sen om det är 13 eller 19 spelar inte så stor roll.


Kram

Carina


Hjärtat har sina fängelser som förståndet inte kan öppna




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards