Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Kärlek & Äktenskap

Av Carina - 13 november 2010 19:45

Jag älskar KÄRLEK och romantik.Brukar besöka olika hemsidor med det temat.


Här kommer två Äktenskaps tips från en hemsida - 


Äktenskapstips 1:
"Lova inget när du är full."   

Äktenskapstips 2:
"Överraska din kvinna ibland."

  


10 skillnader mellan kärlek och äktenskap

  

Kärlek:Äktenskap:

Kärlek är att hålla varandra i handen när man är ute och går.


Äktenskapet innebär att man bråkar när man är ute och går.
Kärlek är en middag för två på er favoritrestaurang.

Äktenskapet innebär att man hämtar hem mat från kinesrestaurangen.


Kärlek är att ligga i soffa och kela med varandra.

Äktenskapet innebär att man står hos möbelhandlaren och bråkar om vilken soffa man ska köpa.


Kärlek är att prata om att skaffa barn ihop.

Äktenskap innebär att man pratar om hur man blir av med barnen fortast möjligt.


Kärlek är att gå till sängs tidigt.


Äktenskapet innebär är att man somnar tidigt.
Kärlek är som en romatisk bilutflykt.

Äktenskapet är som en biltur på en grusväg full med tjälskott.


Kärlek är att vara så kär att man inte kan äta.


Äktenskapet innebär att man blir fet och inte vill äta något.

Kärleken är som en fladdrande ljuslåga.


Äktenskapet är som en flimrande tv-ruta.
Kärlek är att beställa in en drink och två sugrör.

Att vara gift innebär att du ofta får höra frasen "tycker du inte att du har druckit tillräckligt nu".




 


En titt på äktenskapet - före och efter

 

Före

Och efter

 

Du är så söt när du har tagit ett par drinkar!


En drink till och du får sova på soffan!

Vi kommer alltid att respektera varandras åsikter!


Det var den mest korkade idé du någonsin haft!

Din kind känns så underbart mjuk mot min!


När rakade du dig sist, egentligen?!

Var inte orolig. Du klär fantastiskt i vad som helst!


Ta för Guds skull inte på dig den där en gång till!

Du ser så gullig ut när du sover!


Du höll mig vaken halva natten med ditt eländiga snarkande!

Åh, vad skönt det är när du gör så där!


Sluta göra så där! Ser du inte att jag försöker läsa?!

En present till mig? Åh, vad snällt att du tänkte på mig!


Och varför får jag den här? Har du dåligt samvete, eller?
Jag älskar ditt gulliga skratt!

Ditt dumma, nervösa fnitter gör mig vansinnig!


Vad härligt det är att bara vara hemma, du och jag!Om vi inte går ut och gör något ikväll, flippar jag ut fullständigt!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards