Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 23 november 2010

Farmor vill jag inte heta än

Av Carina - 23 november 2010 21:45

Det är en tjej som går i en annan klass på gymnasiesärskolan.När hon ser mig så säger hon alltid E V A och jag säger så tydligt jag kan C A R I N A och hon skiner upp som en sol och säger E V A .Så här har vi hållit på nästan dagligen denna termin. Det finns en personal i en annan klass som heter Eva, och jag sa till personalen som jobbade med denna tjej att det finns ju ingen som helst likhet i mellan mig och Eva hur kommer det sig att hon alltid säger Eva till mig?Då får jag till svar att Eva Marie som är lärare i drama kallar hon för farmor så jag får nog vara tacksam för att hon kallar mig för Eva.

För farmor vill jag inte heta än   


Nu har vi fått snö och en otäck blåst ute.Jag var mycket tveksam till att ge mig i väg till träningen i kväll.Men kände att jag behövde träna.Det blev bara en gång förra veckan,men å andra sidan gick jag rätt mycket i lördags i skogen så det var nästan som ett träningspass.Jag är så glad att jag kom i väg,tog mig i kragen och sa nu ger du dig i väg din tjockis.Det var så skönt att fåröra på sig,det är som uppåttjack.Blir så glad och mår helt fantastiskt efteråt.Jag undrar hur jag ska klara av att inte träna efter min operation.Kommer att bli jätte grinig   

Får väl göra armhävningar och situps men det är att få upp flåset som får mig att må så bra.Förhoppningsvis så läker det i hop bra och snabbt så att jag snart kan börja träna igen.


Kram

Carina



Det finns inget kvar för mig att lista ut, jag klarade mig för att jag hela tiden visste.

Till och med i de mörkaste stunder hade jag en känsla i mitt hjärta som skrek: tiden läker alla sår.

Det bor en sorg i mitt hjärta som är svår att förstå.

Man har alltid två dörrar, på en står det: KÖR! Och på den andra står det: BACKA!

Båda är öppna, men man vet aldrig vilken man ska välja, och jag ska berätta för dig att om du står för länge och stirrar på dem kommer båda två att stängas. Och du blir fast kvar i ingenting

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards