Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Av tre stakar funkade en

Av Carina - 24 november 2010 22:00

Exakt en månad kvar till julafton i dag.Snön vräker ner ute och på söndag är det första advent.Har i kväll kollat upp mina ljusstakar ,vilka som fungerar till på söndag.Av tre stakar funkade en   ja man får glädjas åt det lilla.Nu har jag i alla fall läget under kontroll inför första advent.

Hade en utebelysning som såg ut som en snöbollslykta,den fungerade då jag tog in den efter vintern.Men inte i dag då jag testade.Det kommer att bli en dyr jul i år.


Det har varit full fart på jobbet då en var sjuk,en var påkurs och en annan hade läkabesök.Har sprungit runt som en skållad råtta i dag.Fick tack och lova lite beröm för mitt arbete i form av ett sms där det stod att jag gjort ett bra jobb i dag   Alltid trevligt med beröm tycker jag,men tyvärr är vi svenskar så dåliga på att just ge beröm.

Var med en annan klass i dag och spelade bowling.Det gick grymt bra och en manlig arbetskamrat blev nog lite imponerad för han frågade hur ofta jag spelade bowling? Ja det är inte ofta,jag bowlar bara då vi gör det med eleverna på hösten. Va är det sant ?det går ju jätte bra för dig. Svarade han.

Jag älskar att imponera på män


Fick ett samtal från sjukhuset jag skulle besöka i morgon med min fot men läkaren var tvungen att gå till tandläkaren på min tid i morgon .Va fan han får väl gå efter arbetstid eller vad då??? ska jag behöva byta tid???Japp så blev det, en ny tid den 14/12.


Jag försöker nu att intala mig själv att jag duger och är bra som jag är.Det är inte många 41 ( ja ok snart 42) åringar som efter tre barn ändå ser någorlunda ok ut i kroppen.

Jag vill bara säga, att jag är så stolt över mig själv, min torra hud ,mina hängbröst, mina breda höfter, min slappa stjärt, min rynkiga mage och alla mina celluiter.
För ingen i hela världen är som jag, ser ut som jag, har samma mått och form som jag ,och allt detta fina av mig är bara mitt

 

Kram

Carina




 
 
Annci

Annci

26 november 2010 12:48

Ha, ha... vilken evinnerlig tur att åtminstone en stake funkar. Hoppas det är den bbästa av de ;-).

Trevlig helg fina du!

Kram / Annci

http://www.hultstrom.nu

Carina

26 november 2010 18:33

Japp den bästa staken funkade ;-)
Trevlig och skön helg till dig med Annci
Kram Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards