Carina´s Blogg

Alla inlägg under december 2010

Av Carina - 11 december 2010 20:00

  

Det finns fönster in på toa,

men det går att dra för så man slipper åskådare där inne

   


 

Drack lite vin innan det var dags att göra sig i ordning 

 

Så här såg jag ut då det var dags att bege sig ut på Göteborgs gator.

Vi gick till restaurangen Bryggeriet

 

   

Mycket god mat hade dom. Blev rätt trött efter maten och vinet så vi gick tillbaks till hotellet och la oss vid halv tolv.


    

Det blev sovmorgon i dag,vaknade vid tjugo i nio.Gick ner och åt frukost innan det var dags att  gå på stan och shoppade.


      

    

Det blev några fler julklappar inhandlade.Kent köpte sig en hel del käder och jag hittade också lite grann.

Jag besökte en för mig ny butik-Desigual.Mycket ovanliga och fina kläder.

Vi åt räksmörgås och tog ett glas vin till lunch.


 

Vi besökte även julmarknaden på Liseberg

              

        

Efter Liseberg gick vi tillbaks till hotellet,det var råkallt och jag var rejält frusen.

Tog en Irish Coffe då vi kom tillbaks till hotellet


    

När den var urdrucken begav jag mig upp till relaxen för att sola.

Kent gick till vårat rum och när jag kom dit hade han fixat i ordning skumbad och tända ljus åt mig.Jag blev verkligen överaskad.



Nu är det snart dags att gå på stan igen och leta rätt på en restaurang att inta middagen på.


Önskar er alla en trevlig lördags kväll

Kram

Carina   

       








Av Carina - 10 december 2010 17:45

Fyra ringde klockan i morse.Jag for upp som en raket.Ullared nästa väntar.

Halv sex lämnade vi Skogås och strax efter halv elva var vi framme  

Det var kallt när vi kom fram,var lite rädd att det skulle vara kö in men så här såg det ut

  

Tomt ingen kö alls.Jätte skönt   

Det var lagomt med folk inne i butiken.Som mest med folk vid leksakerna,men där hade vi ingenting att göra.Gud så skönt att slippa trängas.

Vi var inne på Gekås i två timmar och 40 minuter.Då hade vi en fika  paus.Det blev en heldel julklappar och mycket till mig med.Köpte underkläder,klänning,topp och koftor.Totalt handlade vi för 3628:- på Gekås.Vi var även i Wildmark Ullared och handlade.Jag trodde att det skulle vara större.Visst fanns det mycket att handla,men jag var rätt nöjd efter ett tag. 

 

När vi var klara i Ullared så åkte vi till Göteborg.Min favorit stad.

Bor på hotell Scandic Crown denna helg

     

 

Sitter nu på vårat STORA fina rum och dricker röd vin.Ska snart göra oss i ordning för att bege oss ut på avenyn.Äta något gott och gå vidare på någon trevlig nattklubb.


Kram

Carina   

Av Carina - 9 december 2010 21:00

I dag var det sista dagen på jobbet för denna vecka.Är ledig i morgon eftersom vi ska till Ullared.Klockan kommer att ringa vid 4 i morgon,  Det är tur att jag inte har några problem med att gå upp tidigt.

Ska bli intressant att få se detta omtalade varuhus-Gekås.Jag hoppas inte väntan utanför blir allt för lång,för då är väl risken att jag tröttnar på att vänta  

Jag frågade Isabella,vad önskar du dig i julklapp?

-Ja inte sånt som ni tänker köpa till hemmet...

-Men när jag var mindre fick jag saker till hemmet,det tyckte jag var jätte bra.

Tysnaden var olidlig,inget svar med andra ord.Ja vi får väl se vad vi hittar på Gekås   




Vi var på Östasiatiska museét i dag och tittade på -Kinas Terrakotta Armé  

Jag kan verkligen rekomendera er att åka dit


        

        


Kram

Carina

Av Carina - 8 december 2010 21:00

Nu är mina knän återställda.I stället har smärtan satt sig, och säkert för att stanna i några dagar, i min vänstra höft.I morgon har det kanske förflyttat sig till brösten ? det vandrar liksom uppåt.

Nästa gång jag springer runt i skogen får jag nog stretcha efteråt.Om jag nu kommer dit något mer???

Jag är nämligen rätt duktig på att virra runt i skogen och inte gå dit jag ska   

Haha ni skulle sett mig i helgen,Magnus var som en magnet, kom  ständigt dit där han stod.Stackars pojk,jag skrämde väl livet ur honom.

Ja lite pinsamt men jag är en loser i skogen. Blir nog utesluten på restrerande jakter är jag rädd för.


I dag lurade vi barnen/ungdomarna.Tog fram två paket med torskblock som jag la i kylen, detta skulle bli kvällens middag-fiskgratäng.

Tobias frågade mig innan han åkte till jobbet

-Vad blir det till middag?

-Fiskgratäng,svarade jag

-Åh nej fisk fick man så det räckte i skolan,svarade han

På eftermiddagen skickade han mig ett sms,äter inte hemma i dag.Är det för att det blir fisk frågade jag,men fick inget svar.

Jag skickade ett sms till Isabella och bad henne lägga fram fisken så att den skulle hinna tina upp,men fick till svar-Är inte hemma.Några minuter senare fick jag ett nytt sms av henne-Äter inte hemma. 

Men ni slipper väl äta middag hemma då, tänkte jag och vet ni vad ? i morgon blir det fiskgratäng,för vi åt något annat till middag i dag,så lätt slipper dom inte undan fisken 

Jag gillade inte heller fisk då jag var liten/ung men man kan ju inte bara leva på korv och kött.


Nu är alla julkorten skrivan,ska bara köpa frimärken och sedan skicka i väg dem.


I går ringde en man från valberedningen i taxklubben för att informera mig om läget.Det var så pinsamt,hade totalt glömt bort att jag blev inröstad till att sitta med där.Det är tur att det var han och inte jag som var sammankallande.



Kram

Carina

       

Av Carina - 7 december 2010 22:00

Ont är bara förnamnet på den smärta jag har i båda mina knän och i vänster höft.Bäst före datum har redan gått, ut känns det som.

Det blev ingen träning i dag.Blir så ledsen då kroppen inte fungerar så som jag vill


När jag kom hem från jobbet hade den kommit,min skiva -Så mycket bättre

 Den har gått varm här hemma under kvällen.Spelade Wii med Tobias och Gabriella.Vi körde bowling och poppade musik-disco bowling   

Sen kom Kent hem från jobbet och ville vara med så vi körde en omgång till.


Tobias är så söt,han är nämligen kär i en tjej i Motala.Han sa i dag att han inte kan förstå att han fått en så snygg tjej.Han ler med hela ansiktet då han sitter framför datorn och chattar med henne,ja det är så rart att få se sina barn kära.


   I dag kom första julkortet i brevlådan,från familjen Söderman. Dags att plocka fram julkorten och börja skriva.Tidigare år har jag skrivit i mellan 50-60 julkort.Men det har halverats kan jag säga.Att skicka julkort och inte få tillbaks från dom man skickar till har fått mig att prioritera bort några.


 Har kokat knäck i dag.Älskar den doften       


Dina fingrar avslöjar hemligheten om ditt liv.Så vet du vilket yrke du ska satsa på och vilken partner som är bäst.Läs mer här>>>


Vi ska som alla andra julavslutningar åka på julbord med jobbet.Vi har fått en ledtråd på platsen,men min polett har inte trillat ner.


En hungrig kunglighet gav idén till detta matställe, men det var länge sedan.

Tiderna, färdsätten, liksom lokalerna har förändrats och menyn fått influenser från en stövel


Någon som har ett förslag?



Nu ska jag snart lägga mig

Sov gott mina vänner

Kram

Carina


Av Carina - 6 december 2010 20:00

I bland tål man höra precis vad som helst,i bland blir minsta lilla ord stort som ett berg.Jag fick ont i magen och mina mungipor ändrade riktning åt helt fel håll. Dagen som började så bra fick mig att bara via ett samtal ändra uppfattning.

Men innan dagen var slut så kändes det bättre igen.I bland går det upp och ner som en bergodalbana.


Förmiddagen gick relativt snabbt.En av mina elever tittade på mina händer i dag och sa

- Va har du sju vigselringar,Carina?

-Nej bara en,men jag har sju ringar samanlagt,svarade jag

-Nej säger han,tror du jag är dum,du har sju vigselringar.

Envis som en åsna är han.

-Ja visst har jag sju vigselringar

(lika bra att spela med, tänkte jag)

-Jag har sju män en för varje dag,på så vis tröttnar man inte svarade jag  

-WOW svarade han   Tänk om han går hem nu och säger att hans lärare Carina hon har sju män,men jag sa faktiskt efteråt att jag skojade med honom. 


Under eftermiddagen hade vi möte.Jag var så trött så trött.Såg en massa läppar som pratade men vad dom sa var desto svårare att uppfatta.

Hade tänkt koka knäck i dag.Men jag bara orkar inte stå mer på mina ben. Måste vila så jag kan träna i morgon.Det är ju 18 dagar kvar till julafton så jag ska nog hinna fixa knäcken.


Kram

Carina


Kärlek är en fanklubb med bara två medlemmar


Av Carina - 5 december 2010 20:15


I bland undrar jag vad sjutton jag pysslar med som frivilligt går upp halv sex både lördag och söndag.Men har man ett hund intresse med jakt så är inte sovmorgon att tänka på under jakt säsången.Taxarna fick vara hemma i dag för det skulle jagas älg och vildsvin.Kent skulle dömma hund så jag tog med mig Jasný.

     

Det blev mycket pulsande i snön.Tänkte ta på mig stegräknaren i morse,men tyvärr gjorde jag inte det.Ska erkänna att jag nu har riktigt ont i mina ben.Konditionen är det inget fel på men tydligen mina benmuskler,men även i dag fick dom sig en omgång.

Det blev ingen träning i kväll.Har fått så jag tiger i dag och även i går.

Det var riktigt skönt att få sitta vid brasan och torka upp under intaget av lite lunch.

Jasný sitter här och spanar efter älg med Magnus.

Arn är inne i skogen och skäller på älg som sedan Micke fick skjuta.

Stannade kvar och tittade på då Micke tog hand om denna älg.Han är riktigt skicklig med kniven.Tur att jag inte har jägarexamen för den som skjuter får även ta hand om det djur den skjutit.Då ser jag hellre på och låter männen jobba   

Magnus hade denna helg med sig sin arbetskamrat och vän - Ålen.Vilken man säger jag,underbältet humor och han höll inte tyst många minutrar då Micke och Mats styckade.Jag gillar honom skarpt   Det är rätt kul att få umgås med bara män tycker jag,så okomplicerat på något vis.


Vilken skillnad det var att köra upp för backarna i dag då jag hade RIKTIGA vinterdäck.Jag var lite orolig då jag kom i morse,ska jag fixa denna backe i dag eller blir jag stående?Men det var inga som helst problem,mina gamla däck måste ha varit livsfarliga.Som att leka med döden.Fy så oansvarligt av mig att ge mig ut på vägarna med så dåliga däck.   

Det är nog lika bra jag skaffar mig nya sommardäck till våren,så att jag inte blir en trafik fara.


Önskar er alla en trevlig andra advent

Kram

Carina


Av Carina - 4 december 2010 22:15

Det är natt långt borta när jag får besked
Allting är över du finns inte mer
Sista gången jag såg dig var du gammal och trött
Men i hela ditt liv höll du huvudet högt

 

 

  



Kvällens program av Så mycket bättre,berörde dig och mina tårar rann ner för min kind.Lillbabs sjöng en av Pluras låtar - Huvudet högt

Denna låt skrev han efter sin mammas bortgång.Lillbabs som levt nära sin mamma i så många år tyckte att texten stämde så bra in på henne.

Tomas Di leva hade mist sin mamma bara några månader innan programmet spelades in.Det blev några känslosamma minutrar i programmet. 

Detta får mig att tänka på den dagen då jag lämnar mina barn och inte längre finns hos dem.Jag hoppas att även dom kommer att minnas mig med glädje, värme och mycket kärlek.Det är inte alltid lätt att vara mamma.Man vill ju sina barn bara väl, och när man vill förmedla det till dem på bästa sätt så misstolkas det i bland och man är en jobbig mamma.Jag älskar dem alla tre och det är det BÄSTA jag någonsin har kunnat åstakomma.


I dag skulle vår vän Bertils fru fyllt femtio år.Dom hade planerat att resa till Australien för att fira hennes födelsedag.Men tyvärr tog cansern hennes liv i augusti.Ingela fick inte uppleva sin femtio års dag och denna resa som dom planerat. Det är så sorgligt att denna levnadsglada kvinna inte längre finns kvar i livet.Hon är älskad och saknad av sina fyra barn och man.

Jag känner verkligen med er denna dag   


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards