Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Carina - 4 januari 2011 19:30

Orsaken till att en kvinna  och hennes man inte förstår varandra är att de tillhör olika kön.


Ni skulle ha sett solförmörkelsen i morse,det gjorde jag .Det var så läckert, nästan overkligt och lite romantiskt.På morgon promenaden med hundarna fick jag chansen att få se detta


Jag körde Gabriella till Farsta på förmiddagen,dags att gå till ungdomsmottagningen.Hon gick i förväg in medans jag parkerade bilen och ringde ett samtal.Graviditets test stod det på dörren och jag gick in,men såg henne inte i väntrummet.Jag frågade en kvinna i väntrummet om detta var ungdomsmottagningen,ja jag tror det sa hon.Det var öppen mottagning (alltså ingen tidsbokning) för att skaffa p-piller enlligt Gabriella.Så min tanke var att hon fick komma in direkt. Satt en stund i väntrummet,sedan skickade jag ett sms. Sitter i väntrummet och väntar. Fick ett sms tillbaks.Ring, stod det.Vilket jag gjorde

-Mamma vart är du ?

- Jag sitter i väntrummet svarade jag.

-Nej det gör du inte för jag sitter där.

-Konstigt jag ser dig inte sa jag och gick runt i väntrummet ( hjälp känner jag inte igen min dotter längre)

-Men mamma vart är du?

-Här i väntrummet,svarade jag

-Men du måste ha gått fel,gå ut från dörren du gick in igenom.

-Ok sa jag

-Vad ser du ?

-Ja en hiss och trappor,svarade jag.

-Men åh mamma du har gått fel gå tillbaks till bilen så möts vi där.

Jag hade gått till Mödravårdscentralen och Gabriella till Ungdomsmottagningen. Jag är nog lite omodern för på min tid hette det Mödravårdscentralen

Vi fann varandra igen,så det slutade bra.Hon skrattade åt mig och sa

-Mamma du är ju knäpp.

- Vilken tur att du har en knäpp mamma då,så att du får dig ett gott skratt i bland. 


När vi var klara i Farsta var det dags att åka till Ica Maxi för att veckohandla.

Det blev en rätt lugn eftermiddag.Vid 16 tiden åkte vi med Jasný till veterinären för att kolla hennes öron som hon varit besvärad av ett tag.Svampinfektion kunde dom konstatera så nu ska det droppas och tvättas och tillbaks om tio dagar, 1080:- kostade det besöket.Helt sjuka priser tycker jag.


Nu har det börjat snöat ute igen och enligt väderprognosen så ska det vräka ner massor av snö på onsdag och ännu mera på torsdag.För min del räcker det gott och väl med snö nu.

Jag vill ha vår och i dag var jag bara tvungen att köpa tulpaner till köksbordet

 2009 då jag fyllde 40 år fick jag en valfri resa av Kent,var så sugen på att åka till Amsterdam för att möta våren och se alla vackra tulpaner. Men det blev ingen resa dit. Får väl åka dit då jag blir 50 i stället.


Åh vad pinsamt det blev i dag.En kvinna på våran gård kom med barnvagn,i vagnen skrek en bebis.Hon har sedan tidigare två barn,detta är en STOR kvinna, ja jag ser väl ut som en mygga brevid henne.Jag var bara tvungen att fråga,

-Är det ditt barn i vagnen ?

 -Ja sa hon stolt

-Va har du varit gravid ? det har du verkligen döljt bra svarade jag (jag bara gapade såg nog ut som en fågelholk i munnen)

- Stor kappa sa hon med ett leende.

Jag har förvisso tyckt att denna gigantiska kvinna blivit större,men inte tusan hade jag kunnat gissa att hon var gravid.

Jag grattulerade henne tittade ner på den förtvivlade bebisen och tänkte gud så skönt att slippa detta.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards