Carina´s Blogg

Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Carina - 11 januari 2011 21:45

Musiken dunkar,i mitten står Anna-Karin och leder passet.Vi följer henne slaviskt. Det är blandat konditionspass och styrka.Jag ler som solen i Karlstad under hela passet.Jag älskar denna typ av träning.Jag ger järnet under 60 minuter,som om jag skulle dö i morgon.  Skönt att träningen är i gång igen.Lagom svettig och med ett skönt rus genom hela kroppen lämnar jag Edbo skolan.I morgon är det vilo dag sen är det dags för träning på torsdag igen.Jag kan verkligen rekomendera er alla att ta tag i träningen.Man mår så mycket bättre och vem vill inte må bra ? Sitter här ny duschad i soffan och mår som en prinsessa.


God natt kram till er alla

Carina


  

Av Carina - 11 januari 2011 19:00

Då har två arbetsdagar tagit slut.Jag har gått till och från jobbet,skön promenad. Måste bli bättre på att gå till jobbet,det tar ju drygt 20 minuter då jag går i rask takt.

Innan jag gick till jobbet i morse hann jag blogga om Annikas fina inlägg.Tänkte en del i dag på vilka vänner man hade som lite och vilka som finns kvar än i dag.

Annika var en mycket spännande vän i Österfärnebo(vi hade landställe där).Hon var så modig och erfaren,jag såg verkligen upp till henne.Vi umgicks jämt då jag var i Österfärnebo,annars brevväxlade vi.Tror vi lärde känna varandra sommaren 1983.Vi är nu vänner på FB,har stött på henne på hundutställning.Men det vore mycket roligt att träffa henne igen,prata och minnas tillbaks.

Anneli  och jag gick på dagis i hop.Vi lärde känna varandra på dagis 1974.Vi bode båda i Vårby gård,två häst tjejer var vi som tillbringade dagar och helger i stallet. Anneli flyttade till Skogås och ca två år senare flyttade även vi dit.

Vi har telefonkontakt i dag,ibland kan det gå flera månader innan vi pratas vid.Men när vi väl pratar med varandra så har vi massor att prata om.Vi träffas ca 1-2 gånger om året,vi har super skoj då vi umgås.Två tokiga 40+ are det är vi det   Är vänner på FB.

Jessica oj vad tokigheter vi hittade på som små,haha.Vi var nog tre år då vi började umgås,1972.Vi gick i samma klass upp till årskurs sju sen flyttade Jessica.Vi har i dags läge endast FB kontakt.Träffades förra våren 2010.Men jag önskade vi hade bättre kontakt och umgås mer med varandra i dagsläge,för henne saknar jag verkligen.Vi två kan konsten att skratta åt ALLT.


Ja dessa tre kvinnor är mina barndomsvänner som jag fortfarande har mer eller mindre kontakt med.Men jag önskade att vi hade tätare kontakt.Tycker så mycket om er   Så har ni inget för er och vill träffa lilla mig så vet ni var jag finns   

Har nu många andra fina vänner som jag fått på äldre dar,ingen nämd ingen glömd,ni finns också i mitt hjärta och jag träffar gärna er med.

Det är så viktigt att umgås sina vänner och ha roligt. Det ska va gött att leva.


Har en del inplanerat nu några helger framöver vilket känns riktigt roligt.


I kväll börjar min träning,ska jag träna tisdag,torsdag och söndag denna vecka.Lika bra jag skriver det här för då måste jag träna  


Ha en bra kväll

Kram

Carina 





Av Carina - 11 januari 2011 06:22

Jag läste Annikas blogg nu på morgon.Hon hade skrivit om mig i går.


idag är ingen vanlig dag...

...för det är Carinas födelsedag
HURRA
HURRA
HURRA
HURRA

!!!

Min första riktiga vän fyller år idag.
Tänk...

Första minnet av denna underbara människa är hon tillsammans med en "08-kompis"
kom cyklandes på en minicykel mot kiosken i Färnbo!
Det var värsta samlingshaket på den tiden (kanske fortfarande?).
Och jag tror att jag var fast direkt.
Sedan dess har mycket hänt - både roligt och tråkigt.
Vi hade i alla fall ett par riktigt trevliga somrar i Färnbo och höst-vinter-vår fyllda med en massa brev som gick mellan Skogås och Årsunda...

Vi kom tyvärr ifrån varandra då kärleken kom emellan
MEN
Vi har en varsin Andersson som är elektriker (om jag inte har helt fel)
Vi har varit tillsammans med våra respektive ungefär lika länge
Vi har tre underbara barn var - födda ungefär samtidigt
(89-95 - eller har jag fel?)

Vi har inte riktigt samma leverne och intressen - men kan ju vara ett komplement till varandra ändå.

Vi har hittat tillbaka till varandra nu - fast på distans
Men hon är mer värd än alla falska människor som blåst mig på min vänskap
Men vänskapen till Carina finns där ALLTID!

Jag hoppas verkligen att du har haft en riktigt bra dag och vet du...

i Bjursås kan man ha riktigt riktigt roligt - tro mig, jag har tillbringat 6-7 vintrar där
Och OM du går på after-ski och "Partypärlan" å Ole spelar måste du hälsa från mig!

Dessutom - om du känner för en helg med lite "tid för dig själv" så kan vi fixa det i Årsunda ;)
Men jag antar att om du skulle komma till Årsunda så hade väl vi så mycket att prata om så du inte skulle få någon egentid i alla fall.

Grattis i alla fall på DIN DAG!


  
Grymma minnen haha
Men Carina - kommer du ihåg vart? och NÄR? ;)




Nej Annika jag minns inte vart denna bild togs.Men jag minns vår tid med glädje. Tack underbara kvinna för fina ord du skriver om mig.

Jag kommer gärna upp till dig en helg när du har tid

  

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards