Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

En hektisk dag

Av Carina - 18 januari 2011 22:00

Den vackraste gåva människan fått är förmågan till glädje


Det blev en hektisk dag,men nu äntligen får jag slå ner min rumpa i soffan.

Eftersom vi jobbade till halv åtta i går kväll så kändes det som man bara var hem och vände.Tur att inte alla dagar är så långa på jobbet.

Men med dessa underbara elever som finns på vår särskola kan man inte bli annat än glad av vara på sitt jobb.En elev säger jämt då han ser mig att vi ska dansa och nu är det visst dans på fredag och han fråga om jag ville komma till Nygård i Haninge för att dansa med honom.Så rart av honom att bjuda med mig då han faktiskt har flickvän,tur hon inte hörde hans inbjudan för då hade hon blivit jätte arg   En annan elev sa till mig i dag -Carina du är som ett troll du gillar verkligen vackra smycken.

Haha ska jag ta troll som en komplemang eller tvärt om?Tur jag ska till frissan på fredag   

Fick ett samtal i dag från en man som ville ha hjälp med att para sin tik,han hade lånat hem en hane.Men det gick inte så bra.Kunde inte säga nej,klart jag ställer upp.Hem och fixa middag,medans potatisen kokade och laxen var i ugnen, plockade jag ner tvätt och laddade en ny maskin med tvätt.Åt middag,fixa med disken,gav hundarna mat och rastade dem.I väg till Enskede för att försöka få till en parning.Men det var lättare sagt än gjort.Tiken var SKIT SUR, hanen var sugen men blev så skraj att han inte vågade närma sig tiken.Stod och juckade själv en bit i från.Se till att han slutade jucka,så ja lilla gubben nu får du allt lugna ner dig,ni ska veta attt det är dyrbara droppar och dom bör ju inte hamna på mattan.Tog en kisspromenad med hanen och så ett nytt försök,men hon var så fruktansvärt sur och det var ingen riktig GO i denna man/hane så vi gav upp efter en timme.Tur man inte är hund,för vem vill hamna i säng med en man som inte törs närma sig,utan bara ligger brevid och juckar.Men å andra sidan så är det ju inte så smart att skälla ut någon innan sex akten för vem blir sugen då   

Mannens döttrar var med och dom tyckte detta var skit äckligt,hur kan du hålla på med hundavel frågade dom mig ? Ja jag kan ju inte direkt påstå att jag gillar hundparning,men för att få till lite valpar så ingår ju detta liksom.

Hem igen,hänga tvätt,ladda en ny maskin och så i väg till träningen.

Grymt roligt i dag med att träna   Efter träningen rastade jag hundar,duscha och hänge tvätt.Ska snart krypa ner i sängen.Hoppas jag får en god natt för det har jag inte haft sedan i förra veckan.Det har varit totalt omöjligt att somna,vrider och vänder på mig i flera timmar.Kan bero på att jag sitter lite för mycket och chattar vid datorn på kvällarna,vilket kan få tankarna att skena i väg.Ska prova att låta bli några kvällar och se om det är lättare att somna.Man måste testa,för att ligga timme in och timme ut utan att somna är väldigt stressande,då klockan ringer 05:30.



God natt Kram

Carina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards