Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 30 januari 2011

Sköna söndag

Av Carina - 30 januari 2011 21:00

Imorgon är det sista dagen för älg jakt.Blir det någon älg i dag ???


Vid tio över sju lämnade jag Skogås,musiken dunkade ur högtalarna och jag sjöng som vanligt  Från radion spelades Patrik Isacssons låt - Hos Dig Är Jag Underbar ,texten fick i dag en helt annan värdering då jag lyssnade på den:

Hos dig är jag stark
Hos dig är jag underbar
Hos dig har jag allt
Där vågar jag stanna kvar
Men när du inte ser
När du inte rör mig
Kan du ha hittat nån annan
Säg nu hur du ser mig


Jag undrar om du
Hade kraft o ge dig av
Eller mod o stanna kvar
Vågat bygga på nåt nytt
Jag undrar om du
Har kunnat ge och kunnat ta
Kunnat öppna dig som jag
Vågat vara här och nu
För allt jag kräver är ett svar


Att leva i ett förhållande där den andra partner inte ser eller vill röra vid den, är så frustrerande.Bara tar en för givet,som en möbel.

Denna låt är så klockren på hur många har det i sitt förhållande och frågan är då-

Har du kraft o ge dig av ?
Eller mod o stanna kvar ?
Vågat bygga på nåt nytt ?

  


Det var en fantastisk dag,med sol och temperatur som låg runt noll.Vi gick i skogen men inte ett spår av älg på förmiddagen.Paus för lunch sen var det dags att ge sig ut igen.Fick då se ko och kalv,men de gick till slut ur marken.Men då vi var nära att ge upp hörs två smällar i skogen och Micke ropar i radion-älg ko skjuten.

  

Micke med älg ko


Jag trodde aldrig det skulle bli någon älg.Men tack vare Micke får nu Tomas och jag dela på denna älg.Tack Micke   

Det känns lite sorgligt nu att jakten är slut.Det är ett mycket trevligt gäng som sammanstrålar varje helg.Jag vet att det kommer att ske en hel del aktiviteter fram över,så helt slut på träffarna är det inte.Det är riktigt skönt att få gå i skogen samt att få träffas och grilla.Men det står inte på förrän det är 1 oktober igen och förhoppningsvis kommer snön inte lika tidigt denna höst,så att våra drivande hundar kan få jaga.


När jag kom hem var det dags att rasta hundar och ge dem mat,satte i gång en tvättmaskin.När det var ordnat satte jag mig i köket för att läsa och invänta Kenta som skulle laga kvällens middag-älgbiff med hasselbackspotatis,sås och sallad.Isabella såg bekymrad ut och sa är det älgen ni sköt i dag som vi ska äta ?

-Nej den ska hänga i slakteriet en-två veckor.-Phu vad bra svarade hon.

När middagen var uppäten var det dags för kaffe och viennetta glass.

MUMS vad gott det var.

Har nu tittat på solsidan,underbart program.Ska nu se nya avsnittet av Wallander.Sen blir det duschen och sängen.

I morgon är en ny vecka som även den är fullbokad.


Kram

Carina





  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards