Carina´s Blogg

Alla inlägg under januari 2011

Av Carina - 18 januari 2011 22:00

Den vackraste gåva människan fått är förmågan till glädje


Det blev en hektisk dag,men nu äntligen får jag slå ner min rumpa i soffan.

Eftersom vi jobbade till halv åtta i går kväll så kändes det som man bara var hem och vände.Tur att inte alla dagar är så långa på jobbet.

Men med dessa underbara elever som finns på vår särskola kan man inte bli annat än glad av vara på sitt jobb.En elev säger jämt då han ser mig att vi ska dansa och nu är det visst dans på fredag och han fråga om jag ville komma till Nygård i Haninge för att dansa med honom.Så rart av honom att bjuda med mig då han faktiskt har flickvän,tur hon inte hörde hans inbjudan för då hade hon blivit jätte arg   En annan elev sa till mig i dag -Carina du är som ett troll du gillar verkligen vackra smycken.

Haha ska jag ta troll som en komplemang eller tvärt om?Tur jag ska till frissan på fredag   

Fick ett samtal i dag från en man som ville ha hjälp med att para sin tik,han hade lånat hem en hane.Men det gick inte så bra.Kunde inte säga nej,klart jag ställer upp.Hem och fixa middag,medans potatisen kokade och laxen var i ugnen, plockade jag ner tvätt och laddade en ny maskin med tvätt.Åt middag,fixa med disken,gav hundarna mat och rastade dem.I väg till Enskede för att försöka få till en parning.Men det var lättare sagt än gjort.Tiken var SKIT SUR, hanen var sugen men blev så skraj att han inte vågade närma sig tiken.Stod och juckade själv en bit i från.Se till att han slutade jucka,så ja lilla gubben nu får du allt lugna ner dig,ni ska veta attt det är dyrbara droppar och dom bör ju inte hamna på mattan.Tog en kisspromenad med hanen och så ett nytt försök,men hon var så fruktansvärt sur och det var ingen riktig GO i denna man/hane så vi gav upp efter en timme.Tur man inte är hund,för vem vill hamna i säng med en man som inte törs närma sig,utan bara ligger brevid och juckar.Men å andra sidan så är det ju inte så smart att skälla ut någon innan sex akten för vem blir sugen då   

Mannens döttrar var med och dom tyckte detta var skit äckligt,hur kan du hålla på med hundavel frågade dom mig ? Ja jag kan ju inte direkt påstå att jag gillar hundparning,men för att få till lite valpar så ingår ju detta liksom.

Hem igen,hänga tvätt,ladda en ny maskin och så i väg till träningen.

Grymt roligt i dag med att träna   Efter träningen rastade jag hundar,duscha och hänge tvätt.Ska snart krypa ner i sängen.Hoppas jag får en god natt för det har jag inte haft sedan i förra veckan.Det har varit totalt omöjligt att somna,vrider och vänder på mig i flera timmar.Kan bero på att jag sitter lite för mycket och chattar vid datorn på kvällarna,vilket kan få tankarna att skena i väg.Ska prova att låta bli några kvällar och se om det är lättare att somna.Man måste testa,för att ligga timme in och timme ut utan att somna är väldigt stressande,då klockan ringer 05:30.



God natt Kram

Carina

Av Carina - 17 januari 2011 21:00

Det bästa sättet att hitta en hjälpande hand är i slutet av din arm


Det har nu gått en vecka utan godis.Känner mig riktigt stolt.Har gått ner 1 kg  på en vecka,ska ner 2 kg till innan jag känner mig nöjd.

Det som stör mig mest är min BULLE på magen.

Jag har hört reklam om laserfettsugning för oss som har bulle på magen.

Gick i dag in på en hemsida för att söka information.


Den här behandlingen sker i huden, under hudytan, och är mer exakt än behandlingar med laser ovanför huden, d v s laser som bara lyser på huden.

Vår behandling med laser sker med lokalbedövning. Vi använder oss av Smartlipo LaserBodySculpting Workstation som använder sig av en mycket smal optisk fiber om 0.3 millimeter. Fibern finns i en mycket smal kanyl vars diameter är 1 mm och de ger mycket små sår. Lasern provocerar cellmembranen hos fettceller att gå sönder – i princip smälter man fettet. Det ger en lätt oljig substans som absorberas och tas hand om av kroppen själv helt naturligt även om vi kombinerar med att suga ut det.

Resultaten ger en ny kroppsform under en relativt kort tidsperiod. Det blir kortare återhämtningstider relativt större kirurgiskt ingrepp och mindre postoperativa effekter.

Laserfettsugning Mage,under navel 14000 - 26000:-

 

Jag undrar nu vad dom menar med en realtivt kort tidsperiod?

Måste man göra om det om en månad eller vad ?

Ja detta tåls att tänka på.Är det någon som gjort detta eller vet någon som gjort laserfettsugning så hör gärna av er och berätta.


Det blev en lång dag på jobbet 7:30-19:30.Skönt att ha planeringen klar nu när vårterminen drar i gång.Veckorna går i en rasande fart så snart är det nog sommarlov   


Jag skulle ringa ett samtal då jag kom hem åt Kent,skulle då berätta kortfattat om honom och hans hundintresse.Jag sa att han dömmer hundar på jaktprov drivande och grupp 6.Jösses vad denna man skrattade,inte bara jag som har sex humor   Jag skulle ha sagt ras grupp 6,tänk så tokigt det kan bli.


Kram

Carina


Av Carina - 16 januari 2011 20:51

Lär dig att se det positiva även i ett nederlag, gå vidare och förlora dig inte i grämelser och självömkan

 

 

Då har vecka 2 snart lidit mot sitt slut.Det har varit en tung helg,men jag ska nu borsta av mig,räta ut ryggen och gå vidare.Tack mina fina vänner för sms, mail och fb-inlägg. 

Jag kommer inte att skriva varför jag är ledsen det är privat,men tack för er fina omtanke.

Kram till er alla  


Det blev tre träningspass denna vecka och det känns riktigt skönt att vara i gång igen med träningen.


Nästa vecka är det fullt upp, nästan hela veckan.

Måndag -Jobbar jag till 20:00.Anna och jag ska planera vårterminen.

Tisdag-Träning

Onsdag-Kurs 18:30-21:30

Torsdag-Träning

Fredag-Frissan 14:00 Middag 18:00 (Med taxklubben) 

Lördag - Vet ej än

Söndag-Träning


Solsidan är tillbaks igen på TV4.Älskar verkligen den serien.Det var så skönt att få kunna skratta lite igen.I morgon är en ny vecka och den veckan ska blir bra.


Kram

Carina

  


  

Av Carina - 16 januari 2011 15:45

Mina ögon kan tindra

Mina läppar kan le

Men sorgen i mitt hjärta kan ingen se

  


Det regnar ute, har gjort det hela dagen.Det är inte bara i från himlem det är blött utan även från mina ögon.Tårarna tycks aldrig ta slut.

På förmiddagen städade jag och när det var klart tog jag bilen till Farsta för att sola.Ringde en vän för att lätta mitt hjärta men inget svar,lämnade ett meddelande att jag ringt på telefonsvararen.Stoppade i 60:- i automaten,torkade rent solariet och la mig för att sola,efter bara någon minut kom tårarna,dom ville aldrig ta slut.Det var som en kran som öppnade sig.Grät floder.....


Det är riktigt halt ute nu på gångvägarna,bilvägarna är fyllda med vatten.

Ett riktigt skitväder har vi fått.

Om exakt fem månader reser tjejerna och jag till Malta.Är så glad över denna resa,ser verkligen fram i mot att få åka dit med mina fina döttrar.


Kram

Carina


    

Av Carina - 15 januari 2011 16:30

Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt
och aldrig jag lämnar det åter.
Min lycka är din, din lycka är min
och gråten är min när du gråter.


I går fredag blev min barndomsvän Anneli sjuksköterska.Jag frågade henne hur hon skulle fira sin examinering och fick till svar att det skulle hon göra med sin familj, mamma och syster.Fräck som jag är kontaktade jag Annelis dotter och man för att höra om det var ok att jag kom förbi för att grattulera Anneli ?

Jag var så välkommen.Köpte med mig blomma,bubbeldricka och choklad för att fira Anneli.Hon blev faktiskt glatt överraskad.


  

Är så stålt över dig som lyckats så bra med din utbildning ,Sjuksköterskan-Anneli

Jessica (Annelis dotter) hade gjort smörgåstårtor.Mycket goda.

Tack för smörgåstårtan ni skickade med mig hem   

  

Lycka till nu Anneli med ditt nya jobb 1 februari


Jag frös trotts att jag hade fullvärme + stolsvärme i bilen då jag åkte hem i går kväll.

I natt har jag inte sovit många minutrar,vred och vände på mig hela natten.Frös och kände mig allmänt hängig.Hatar dessa nätter då jag inte kan sova   


I dag har jag varit till IKEA,dags att fylla på med värmeljus.Köpte även glas, bestick,smörknivar och köksredskap till Tobias som han ska få med sig då han flyttar hemifrån.

Eva och Anders ringde och bjöd på fika.Nybakad sockerkaka och kaffe,jätte gott.

I kväll blir det soffan och tv.


Kram

Carina


  

Av Carina - 14 januari 2011 11:01

Jag älskar att få planera min semester så här års.Normalt bokar jag min semester redan i otober/november så detta är ovanligt sent för att vara mig.

Vart ska vi åka då ? Hade först tänkt mig Cypern,men efter att ha pratat med Thomas, ja han hette så denna man på resebyrån,tror snart att det finns en Thomas överallt (på jobbet,skoltaxin,jaktlaget och nu på resebyrån ) Han rekomenderade oss att resa till Malta.

Så den 16 juni kl 17:05 reser vi tjejerna och jag till St Julian´s - Malta för en veckas sol semester.

         


        

  


Här ska vi bo


  


Längtar redan JÄTTE mycket

  

Kram

Carina

Av Carina - 13 januari 2011 18:15

Den som vill bli lycklig ska inte lägga an på att öka sina tillgångar utan på att begränsa sina krav


I går kändes det i kroppen att jag haft en vilo period från friskis & svettis.

Kroppen gjorde sig på mind både här och där,ont men ändå en skön smärta,då vet jag att träningen gav resultat    


Fick två trisslotter med posten i går,eftersom jag tecknat autogiro hos DN var detta en gåva från dom.Vann faktiskt på båda lotterna 25:- + 50:-

Många bäckar små heter det ju.

Fick även papper på att bilen ska besiktigas den 3 mars och kom då på att jag måste fixa servicen på bilen snart.Lampan har nu börjat lysa.Pengar in ,pengar ut, ja det är roligt nästan jämt   


Tänk att vi redan har kommit till torsdagen.Jag begriper inte vart dagarna tar vägen ?

 I dag var vi ner till sjöängsbadet på eftermiddagen med eleverna för att grilla korv.Jag är inte så mycket för korv,har nog förätit mig på den maträtten   

Det var inte så jätte skönt grillväder -3,5 och lite vind.


När jag kom hem efter jobbet och hade varit hemma ca 10 minuter hördes en försynt knackning på dörren.Utanför stod Polskan,min granne,och hon stank som en hel sprit affär.Jag höll nästan på att ramla baklänges  

Här är ett brev till dig Carina,sa hon. Det var reklam från Medley om gratis simning i januari,brevet var adresserad till henn,så jag förstod inte varför jag fick det? Men hon vet ju att jag tycker om att träna.Här är en present till din man sa hon och sträckte fram en dörrmatta.Polskan var rejält dragen,prutt full och jag blev nästan berusad av hennes andedräkt.Så vände hon på klacken och gick hem.Full i skratt blev jag då jag överlämnade hennes present till Kent



Undra vad hon menade med denna matta   

Vi hörde henne genom köksväggen,lät som hon rev kakel eller försökte komma in till oss via ett hål i väggen.Det är så tragiskt att hon är så törstig.Jag pratade med både henne och hennes man i höstas.Hon fick behandling för sin alkoholism,det hade gått över förväntan. Men med dagens möte förstod jag att flaskan tagit övertaget igen.Nu är jag livrädd att hon ska börja springa och knacka på hos oss fler gånger.Tur jag har Tobias hemma några veckor till för han hjälpte mig att slänga ut henne i somras.Kent där i mot är som en feg kärring,han går undan och gömmer sig så får jag ta fighten med denna kvinna.Önskade att det vore mer stake i Kent.


I kväll blir det träning ska bli grymt roligt   

Önskar er alla en trevlig kväll



Kram

Carina

Av Carina - 11 januari 2011 21:45

Musiken dunkar,i mitten står Anna-Karin och leder passet.Vi följer henne slaviskt. Det är blandat konditionspass och styrka.Jag ler som solen i Karlstad under hela passet.Jag älskar denna typ av träning.Jag ger järnet under 60 minuter,som om jag skulle dö i morgon.  Skönt att träningen är i gång igen.Lagom svettig och med ett skönt rus genom hela kroppen lämnar jag Edbo skolan.I morgon är det vilo dag sen är det dags för träning på torsdag igen.Jag kan verkligen rekomendera er alla att ta tag i träningen.Man mår så mycket bättre och vem vill inte må bra ? Sitter här ny duschad i soffan och mår som en prinsessa.


God natt kram till er alla

Carina


  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards