Carina´s Blogg

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av Carina - 2 februari 2011 16:00

Är nu hemma efter att ha jobbat och det är fortfarande ljust ute,så underbart skönt.Tvättmaskinen är på,den ny tvättade torra tvätten är ner plockad. Middagen ska snart tillagas,hundarna ska få mat och rastas sen åker jag iväg en sväng.Isabella har åkt i väg till sitt jobb.Gabriella har varitpå anställnings inteljuv och ska börja jobba i nästa vecka.Det går bra nu för tjejerna,så härligt   


När jag berättade för min närmaste chef att jag ska bli opererad så var hennes reaktion,men då måste vi ha ett extra möte du och jag .Hur ska detta gå osv osv.

Och hon ska vara fd sjuksköterska,kanske är tur att hon skolade om sig. Men lite empatie eller förståelse hade jag nog räknat med.På henne lät det som att kom tillbaks så fort du kan,helst samma dag som du opererats.

Men si det ska hon inte så det så   Jag är sällan eller nästan aldrig hemma pga sjukdom så nu ska jag ta det lungt och se till att jag är bra innan jag återvänder till jobbet igen.Men det är ju ett tag kvar så jag tänker inte bekymra mig för detta nu.


Såg på halv åtta hos mig igår.Ska ta och laga den middagen och efterrätten till helgen.Kul med nya maträtter och smakupplevelser tycker jag.


Var på praktikbesök med en elev i dag efter lunch.Mycket trevlig plats som säkert blir toppen bra för den eleven.Tänk om alla ungdomar var garanterade en arbetsplats efter gymnasiet då de tog studenten.

Vi åkte i min bil fram och tillbaks,denna elev frågade mig - Carina när ska du tvätta din bil? den är väldigt smutsig nu!!!

Ja det är väl dags nu,ska försöka hinna med det någon dag.Underbara elever som är så rakt på och säger vad dom tycker,inga spärrar här inte   


Anna på mitt jobb hade tänkt på mig i går kväll och varit bekymrad över mig. Jag måste ha sett ut som ett spöke   Gulligt med folk som bryr sig tycker jag.


Nu ska jag ta tag i korven och se till att den hamnar i ugnen.Det blir ugnsgratinerad falukorv med potatismos och sallad.


Kram

Carina


Av Carina - 2 februari 2011 09:45

Känner mig betydligt piggare i dag.Inget vandrande lik här inte   

Solen skiner och himlen är vackert blå.Plus grader på termometern och snön försvinner mer och mer för varje dag,underbart.

Längtar till den dag då det är dags att ta fram utemöblerna och äta middag ute.


Det är en relativt kort dag,slutar runt 15 tiden.Ska hem och läsa lite,äta middag och sedan åka i väg och träffa alla goa tjejer igen,längtar faktiskt dit.


I går kände jag mig som en elak uppfödare.En valpköpare till mig hade fått parningsförfrågan.Men då jag fått uppgifer om tiken och kollade upp henne så visade det sig att tiken fyller 2 år i mars,Taxklubbens rekomendationer är att inte para före 3 år.Hon var inte ögonlyst,det är i och för sig inget krav längre.Men jag tycker att innan parningsdebuten SKA man ögonlysa sin hund,oavsett kön.

Taxklubbens rekomenderar max tillåtna inavelsgraden på 2,5 % denna parning skulle bli 3,5%. Så jag sa helt krass NEJ till denna parning.Vilket valpköparen till mig förstod och skulle informera tik ägaren.Men hur fan tänkte tik ägaren???

Han är för mig ingen seriös uppfödare.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards