Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Carina - 3 februari 2011 19:15

Jösses vilken hal morgon det var.Trodde aldrig jag skulle klara av att komma till jobbet i dag utan att ramla omkull.Men tack och lov gick det bra,för hade jag halkat skulle jag vara tvungen att byta kläder för gångvägarna var även våta av morgonens regn och plusgrader.

Signalfel på pendeltågen i dag,förseningar upp till 30 minuter,skandal tycker jag. Är så glad att jag kan gå eller åka bil till jobbet.Vi skulle in till Stockholms central i dag för att sedan ta oss till Nybroplan för att besöka Dramaten.Det var en guidad tur på 60 minuter.Dramaten byggdes 1908.

    

På bilden ser ni en grön trappa som går ner från scenen.Ovanför är en ballkong,men under dessa ballkonger är små bås med gardiner, för par som var otrogna.Där bakom gardinen tillbringade dom sin kväll och vad dom gjorde där kan vi nog alla lista ut    Detta var alltså i början av nittonhundra talet. I dag används inte dessa bås till denna typ av aktivitet.På golvet framför scenen satt dom rika,på ballkongen till vänster (ovanför gardinbåset)satt dom som hade bil,på högersida är kunga familjens ballkong.Brevid dessa ballkonger satt kändisar.Raden ovanför satt dom som hade det lite sämre ställt och högst upp satt dom som tjänade minst.Vilken tur att det inte är sådan klass indelning i dag.

     


Så här rörigt är det bakom scenen

     


Denna målning i taket är av Carl Larsson som han målade hemma på sitt köksgolv

  


Vi fick även se alla kläder.På kläderna satt en namnetikett på den skådespelare som haft kläderna.Såg några namn som  Lena Nyman,Lena Ohlin,Stina Ekbland,Örjan Ramberg och Claes Månsson


   

Ett mycket intressant besök.


När vi kom tillbaks till skolan var det dags för lunch och eleverna hade sedan rast.Då det var dags för första lektionen säger en av eleverna

-Kan vi inte ha sex nu?  

Vi har ska nämligen ha sex och samlevnad denna termin och eleverna väntar med förtjusning på detta.Men det lät ju lite tokigt   

Nej inget sex i dag inte,vi tittade på film om Sergels torg hur det såg ut förut och hur det ser hur i dag.


Sonen ringde mig i dag.

-Kan du hjälpa mig? Jag vill bevisa för min tjej hur mycket jag älskar henne,men vet inte hur jag ska göra.Du är ju tjej hur vill du bli uppvaktad???

Jag hann inte svara,för han var tvungen att avbryta sitt samtal.

Fick mig då en tanke ställare,hur vill jag bli uppvaktad?

Älskar ju överraskningar.Tänk att komma hem en fredag och då få veta att jag ska packa min väska för vi ska nu resa bort ett par dagar till hemlig ort. 

Där ska man bo som en prinsessa äta och dricka gott

Men den ekonomin har ju inte sonen.Presenter gillar jag ju med så det får jag tipsa honom om,ett romantiskt smycke,sexiga underkläder,en perfym,ett restaurang besök på ett romantiskt ställe.

Ja listan kan nog bli lång om man börjar,men att tala om och visa den andra personen att man älskar den och att det är äkta kärlek borde ju övervinna allt.


Efter jobbet kom Kent och hämtade mig,vi åkte till Ica Maxi.Där träffade vi på min arbetskamrat Anna så nu har dom hälsat på varandra.

En middagsrätt som jag tycker mycket om är raggmunk med fläsk och lingonsylt. Så det blev dagens middag,har inte ätit det på länge och hade glömt bort hur gott det var.

Nästa vecka,på måndag kommer Linas matkasse.Fick mail i dag där det stod vad dom fem middagarna innehöll:

- Potatis- och purjolökssoppa med chorizo och vitkålssallad

- Lax med krämigt arborioris, sweet limesås och grönsaksstavar

- Stora köttbullar i champinjonsås med kokt potatis och paprika- och vitkålssallad

- Pasta med gremolatapesto, tomat och lättpanerad kycklingfilé

- Svamprisotto med ugnsrostad fänkål, tomat och palsternacka


Jag tycker detta låter gott,Kent lät mindre road av matlistan,ska vi äta det där? Jag undrar vad tjejerna säger? Men det är detta som bjuds på nästa vecka och passar det inte så slipper dom äta.Jag lagar ingen annan mat så det så   


Vad händer en torsdags kväll då? Jo tvättmaskinen är i gång,har bytt lakan och ska snart bädda rent.Läsa lite och titta på tv.


Kram

Carina



"Kärleken har samma verkan som alkohol. Ju mer man tappar kontrollen över sig själv, deto mer tror man sig behärska situationen."  

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards