Carina´s Blogg

Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Carina - 4 februari 2011 17:15

Tänk att det är så underbart skönt med just fredagar.Det finns lite olika låtar om fredagar.Som tex Kurt Olsson-jag vill ha fredag hela vecka,fredag hela veckan,fredag hela veckan lång osv.

Eller National teatern- Livet är en fest - På fredagskvällen bubblar det i blodet, man är kåt.

Jag får nog sjunga-På fredagskvällen dricker jag vin och blir så jävla trött.

Ett glas och jag sover   Ska i alla fall se Lets dance tänkte jag hemma i soffan för inte hade HON fixat några biljetter dit inte.


När jag slutade vid två åkte jag hem hade helt andra planer efter jobbet med pga vissa omständigheter så fick jag ändra på dom.Tur att man är flexibel   

Slängde i hop en Italiensk cheescake som ska bli morgondagensefterätt. Damma och dammsög,så nu kan jag med gott samvete sitta vid köksbordet och dricka ett glas rött då Kent lagar mat.Älgbiffar och rotfrukt i ugn samt sallad blir det till middag.


Det är så kul med komplimanger men varför blir man så generad då man får komplimanger?

En jobbar kompis säger alltid-Carina du är jämt så snygg (så säger hon i stort sett varje dag,så då menar hon nog inte det tänker jag) 

I dag säger en annan personal - Här kommer skolans prinsessa (oj vad hon var fjäskig i dag då,tänker jag)



Är uppvuxen under Jantelagen-

  1. Du skall inte tro att du är något.
  2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
  3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
  4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
  5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
  6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
  7. Du skall inte tro att du duger till något.
  8. Du skall inte skratta åt oss.
  9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
  10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.

Borde väl läsa denna text lite oftare:

1. Du skall tro att du är någon.
2. Du skall tro att du är lika god som alla andra.
och alla andra är lika goda som du.
3. Du skall tro att du är lika klok som andra, ibland klokare.
4. Du skall veta att du är lika bra som andra.
5. Om du vet att du gör ditt bästa, kan du uppskatta dem som är bättre.
Ibland vet du mer än andra.
6. Du är inte förmer än andra men du är enastående som andra.
7. Du duger till mycket.
8. Skratta åt dig själv och din värld, det gör dig fri.
9. Du skall tro att många bryr sig om dig.
10. Du skall tro att du kan lära andra en hel del
och lära av dem.
11. Varför? För att du är någon, en som behövs.

 

Nu är det dags för middag sen blir det fredags mys med huset fullt an tända ljus som doftar vanilj.

 

KRAM

Carina


 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards