Carina´s Blogg

Alla inlägg den 8 februari 2011

Av Carina - 8 februari 2011 19:00

Det är inte sant,varför sa jag att det var ok att åka med till Flottsbro???

Ja så kändes det i morse då det snöade och blåste ute.Men det är bara att bita i det sura äpplet och klä sig efter vädrets makter.Åh om det ändå vore sommar.

Det blev bättre väder efter lunch solen tittade fram,eleverna tyckte det var roligt och det är huvudsaken.

Börjar känna mig smått förkyld i dag,kan vara pga att jag umgicks med en viss Tomas i 9 1/2 timme som var förkyld och nu ligger hemma och är sjuk.Jag tror i och för sig inte att han hade som avsikt att smitta mig,utan ville få denna älg styckad och klar.En förkylning har man ju stått pall för förut,men tydligen inte denna gång.Ska inte gnälla för det har inte brytit ut ordentligt än så det kan ju hända att det inte blir värre än så här.Men jag hoppar över träningen i kväll för säkerhets skull.

Fick ett så rart sms i dag från sonen,mamma jag ska ha tvättstugan i dag och kommer inte i håg hur varmt jag skulle tvätta kläderna,det är mest kalsonger,t-shirt och strumpor.

Plutten min vad söt han är.

Första middagen med Lina-Lax med krämig arborioris,sweet limesås och grönsaksstavar.JÄTTE gott såsen gjorde man på créme fraiche, matlagningsyogurt,honung och lime.Riktigt smaskit var det.

Sen är det så bra för det står exakt hur maten ska tillagas så alla i familjen ska kunna laga maten om man nu är läskunnig vill säga.Så ni kvinnor som vill få era män att laga mat är detta ett bra tips handla Linas matkasse och låt era män bli mäster kockar   Det är ekologiska produkter och recepten är sammansatt av en dietist.

I morgon blir det Potatis och purjolökssoppa med chorizo och vitkålssallad.


Nu ska jag lägga mig på soffan och titta på tv.

Kram

Carina

Av Carina - 8 februari 2011 14:25

I går då jag gick på promenad med eleverna i ett villa område så kunde jag inte slita blicken från denna fina Älg-lampa som fanns i ett av husen.Ja jag erkänner att jag är en riktig fönstergluttare.Älskar att se hur andra har det,få tips och ideer.Men jag håller mig på rimligt avstånd,trycker inte näsan mot fönsterutan.

  

Den lös upp med ett så behagligt ljus och jag tycker den var riktigt tuff.

Finns att köpa för 8800:- hos PID


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards