Carina´s Blogg

Alla inlägg den 10 februari 2011

Av Carina - 10 februari 2011 21:00

Så här såg dagens middag ut innan den tillagades.

Detta skulle bli köttbullar med champinjonsås,potatis och en sallad på vitkål och grön paprika.

Det blev JÄTTE gott.


Hade en konstig magkänsla i dag av att jag skulle få brev från sjukhuset och mycket riktigt det kom ett brev.Det är dags för en 24 timmats blodtrycksmätning innan operationen.Jag hade för hör blodtryck då jag var där och detta måste kollas upp.Skönt att dom är så noga.


Fy fan på ren Svenska för slipdamm.Jag är ju allergisk mot damm,på riktigt alltså.Slipade och nös om vartannat.Inget att rekomendera.Hade svart linne och mjukisbyxor på mig,kläderna var grå då jag var klar.Man kunde skriva i dammet på mina armar och jag såg ut som en grå dam då jag var klar.

Nä målare är inget yrke för mig.Men måste hjälpa till om det ska hända något med renoveringen här hemma och nu är det ju mitt lilla arbetsrum som ska fixas så då får jag ju lov att bli en grå dam.


  TUMMEN ner för ett så uselt program som Sveriges värsta bilförare.Jag blir riktigt ARG då jag ser det hur fan kan man sända något dyligt på tv   


  

Kram

Carina

Av Carina - 10 februari 2011 14:30

Snön vräker ner,tycker det borde räcka nu för denna vinter.Är verkligen trött på att klä på mig en massa kläder och halka runt.Vi gick en promenad på en timme med eleverna i dag,vi såg ut som snögubbar då vi kom tillbaks till skolan.

  

Dags att lära sig lite mer.

PIM – Praktisk IT- och Mediekompetens.

Detta är Huddinges stora utbildningssatsning för all pedagogisk personal som arbetar i kommunens skolor.

Det kommer att bli tre examinationsuppgifter. Som bland annat ska innehålla uppgifter som inspirationsmaterial för mina elever.

En annan uppgift är att berätta om ett pedagogiskt minne med bilder, berättarröst och musik. Detta ska redovisas vid ett seminarium tillsammans med andra examinatorer.  Vid seminariet ska jag även berätta hur jag tänker arbeta vidare med IT tillsammans med mina elever.

Ska bli intressant att få gå denna utbildning.


I går kväll när jag träffade tjejerna så hade en annan Carina bakat äppelsockerkaka som hon var så glad över att hon överraskat oss med så jag hade inte hjärta att säga kolla vad jag har med mig- Blåbärsmuffins   

Nej dom fick följa med hem igen,men jag sa högt till alla- NÄSTA GÅNG BAKAR JAG Men det blir inte blåbärsmuffins får baka något annat.Funderar på kladdkaksmuffins,vi får se vad Caruttan hittar på ???


Gårdagens middag-Potatis och purjolökssoppa var god.

Isabella åt INTE (hon hitta en gammal matlåda i kylen),Gabriella sov borta och åt då även borta.I kväll blir det köttbullar i championjonsås och potatis.Isabella gillar inte svamp,så hon får pilla bort den,Gabriella ska äta hos sin pojkvän.En person som jag pratade med i dag skrattade åt min mat statestik som jag förde över tjejerna,men som ni ser äter dom nästan aldrig hemma och ändå så säger dom att dom alltid gör det   


Vad händer en torsdagskväll då snön vräker ner och jag drömmer mig bort till ett varmt exotiskt land.Jo jag ska sola,laga middag,rasta hundar och slipa väggar.

Kent spacklade klart rummet i går och i kväll ska det slipas.Det värsta jag vet är detta slip damm som blir,men det måste göras så att det blir snyggt underarbete.Sen måste jag hitta snygga tapeter,men jag har ju hela helgen på mig   


Jag berättade för Kent om min "nya man" i går.Han bara skrattade.

Kent läser inte min blogg,så jag måste i bland berätta vad jag skriver i den, eftersom han har kompisar som läser den och tänk om dom bara läste gårdagens rubrik "Jag har en annan man....." och inte innehållet ? jag då hade det blivit riktigt tokigt.


I går hade jag 62 personer som läste min lilla blogg,blir så glad att ni hittar hit.


  


KRAM

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards