Carina´s Blogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Carina - 22 februari 2011 12:41

Vad är det som händer,snö,snö och åter snö.Jag säger som jag sa förra året,

det blir nog ingen sommar i år.Men som tur är vet jag att jag har fel.Fast just nu känns våren och sommaren milvis bort.Det är så satans kallt och man klär sig lager på lager varje dag.

Kallt ute och även inne.Vi hade + 14 grader i ett klassrum, så jag ringde och sa till.Behöver nog inte pressentera mig hos Huge/Tomtberga längre.Det tog inte lång stund förrän dom var här för att åtgärda den fläkt som stannat.Underbart med snabb respons tycker jag   


Har nu rast och passar då på att få skriva av mig lite då jag inte har möjlighet till det hemma och ni vet ju varför.....


I morgon är det dags för besök på Sabbaatsbergs sjukhus.Dom ska göra en 24 timmars kontroll på mitt blodtryck inför operationen.Det var lite högt då jag var där sist. Ska sen tillbaks på torsdag morgon igen.Jag vet att min mamma har problem med sitt blodtryck,man kanske får det då man går över 40 års sträcket.

I bland så känns det som att Bäst Före Datumet  gäller efter 40.Alla skavanker börjar då smyga sig på.Men jag lossas inte om dom utan lever på som om ingenting hade hänt.Tror man tjänar på att inte känna efter för mycket   


Det är en lång dag på jobbet i dag,slutar vid 17.När eleverna har gått hem har jag arbetslags möte med mitt arbetslag.Jag har i dag mailat min rektor och tycker hon ska belöna oss personal med extra ledighet under sportlovet.Fick då höra av en annan arbetskamrat som sa - Du är så uppkäftig och rak på sak Carina.Fan vad bra du är.

Jag skickade en kopia på mailet till all på särskolan.Vi är många som tycker saker och ting men inte många som framför detta så i bland känner jag mig som ett språk rör åt alla.Vilket kan tolkas olika hos vissa.Men ärlighet och rakhet tror jag man kommer längst på.Och är man bussig i mot sina anställda så får man det tusen gånger mer tillbaks.Det handlar om att ge och ta.

Tror jag ska bli chef i mitt nästa liv och man    


Nu är rasten slut dags att kavla upp ärmarna


Kram

Carina

Av Carina - 22 februari 2011 07:03

Jag känner mig så ensam ja nästan övergiven.Som om alla mina vänner lämnat mig......

Shiiiit vad tråkigt det är utan interne hemma.Kent ser hur jag lider,han har aldrig förstått det där med FB.Riktiga män har inte FB och det är via FB all otrohet sker, säger han. Då säger jag -Skulle INTE tro det.Det finns kom som går på krogen/dansställe och glömmer bort vem dom är gift med,så det så.

Och jag sitter ju hemma och chattar med mina vänner.Inget flört eller närkontakt alls.I och för sig så leker jag med musen och benen blir alldeles varma.Men det är ju på grund av datorn inte att jag blir upphetsad.Och vem vill ha MIG en 42 årig tre barns mor   

Jag säger bara det -GE MIG ETT NYTT MODEM OMG så jag slipper känna mig så ensam.


I går kom Lina´s matkasse igen.Det är maträtter jag aldrig skulle laga.Så himla roligt tycker jag med nya rätter.

*Folieinbakad torsk med olivtapenad och citron samt palsternackssås och matvete.

*Sjömansgryta med rotsaker och färsk timjan

*Stekt kotlett med ugnsrostad potatis och dragonsås

*Grönsakspytt med kidneybönor och olivmarinerad feta- och kronärtskockssallad

*Drumsticks BBQ-style med salsasås,råstekt potatis och majskolv


Mycket gott ska det bli.


Nu är "mitt rum" så gott som klart.Några väggutag ska skruvas upp sen är det bara till att tömma sovrummet och knöla in sig i detta lilla rum för att kunna börja riva,spackla osv i sovrummet.


Det är många sjuka på jobbet nu så det går i ett hela tiden,vilket är skönt för då går dagarna snabbt.

I kväll är det täning som står för kvällens underhållning av mig   Jag blir verkligen så glad och lycklig av min träning.Så ett tips börja träna och må som en prinsessa.


Önskar er alla en riktigt bra tisdag

Kram

Carina



Av Carina - 21 februari 2011 07:21

Det har varit en helg utan internet.Modemet är trasigt och det tar 1-4 arbetsdagar innan vi får något nytt.Så torsdag räknar jag med att det kommer.

Det är ju helt galet vad beroende man är av internet.Känner sig helt avtrubbad nu och var tvungen att åka tidigare till jobbet för att kunna få mitt datorbehov tillfredställt.


Ja vad har jag haft för mig då ?


I lördags var det dags att fixa mina naglar.

  

Blev jätte nöjd.Snö heter flickan som gjorde dom och hon är verkligen ett proffs måste jag säga.Det var så roligt vi pratade barn och hon höll på att trilla av stolen då jag sa hur gamla mina barn är.

Du är verkligen jätte snygg och tar väl hand om dig själv och din man måste bara avguda dig sa Snö.Det gjorde min lördag riktigt bra   Att få så fina komplimanger från en kvinna är inte varje dag.



På eftermiddagen var det dags för Östsvenska taxklubbens årsmöte och jag fick ta i mot ett avelspris i Brons för Rondodrevets Diza som har duktiga valpköpare som startar sina hundar på prov.

     

  


På kvällen blev det melodifestivalen.Hade ingen låt som jag tyckte var riktigt bra. Därimot tyckte jag många låtar var sådana som jag tyckte jag kände igen. Jag tycker att Sanna Nielsen varit BÄSt hitils.


I går söndag kom Kents bror Pelle över för att spika lister i "mitt rum" det börjar nu att närma sig slutet och här kommer en bild på hur väggarna ser ut

  

På den mönstrade väggen sitter en belyst list,det blev jätte snyggt måste jag säga.Förhoppningsvis blir vi helt klara i kväll.


Visst har det varit vackert men kallt väder i helgen.Nackdelen med solen är att man ser hur jävla skitiga fönstrena är,damm osv osv.

Så i söndags torkade jag målningen,köksluckor och hyllor i köket.Ugnen fick sig en omgång också samt fönstrena.Så nu känns köket fläckfritt.

Jag var i väg och tränade på kvällen,underbart skönt.


Ha nu en bra måndag

Kram

Carina

Av Carina - 18 februari 2011 11:15

 Bok tips!!!

Det räcker inte med kärlek


Vad kan en mamma göra för att hjälpa ett barn som lider av ett livslångt funktionshinder?

I den utlämnande debuten Det räcker inte med kärlek berättar Jenny Lexhed om sitt liv och sin envisa kamp för att hjälpa sonen Lucas till ett självständigt liv.

En kamp, som hon personligen får betala ett högt pris för.

Det räcker inte med kärlek är berättelsen om en familj i kris och vägen tillbaka till ett bra liv.

När Jennys äldsta barn Lucas är i tvåårsåldern börjar Jenny misstänka att allt inte står rätt till. Vad som börjar som en känsla, en olustig föraning, blir alltmer till en övertygelse: Lucas är inte som andra barn. Allt tyder på att sonen har autism - ett livslångt funktionshinder. Kanske kommer han aldrig att lära sig att tala?

Vi får följa familjen, och framförallt Jenny som kastas mellan hopp och förtvivlan. Jakten efter en behandlingsmetod som kan hjälpa Lucas gör henne alltmer desperat och till sist tar historien en ny dramatisk vändning. Jenny går in i en utmattningspsykos och blir tvångsintagen på den psykiatriska avdelningen. Här vidtar en annan resa, tillbaka till hennes starka, friska jag, och tillbaka till Lucas som så väl behöver henne.



Jag beundrar verkligen alla dessa föräldrar som kämpar så för sina barn/ungdomar.Ni är alla värda en stor eloge.

Jag har möjligheten att få arbeta med era fatastiska ungdomar.

Är så glad och tacksam för att dom finns,för detta är ett så givande jobb och att få se elevernas glädje och utveckling är så underbart.


KRAM

Carina



Av Carina - 18 februari 2011 11:00

Läste på Aftonbladet om en kvinna -  

Charla Muller bestämde sig för att ge sin make en något annorlunda present till hans 40-årsdag: ett löfte om sex varje dag – i ett år.

– Det var det bästa året i vårt äktenskap. Men jag förutsåg inte då vilken inverkan det skulle ha på vårt liv i flera år framöver, säger Charla Muller, fem år senare.


Så tjejer har ni ingen fantasi på present till er man så kan ni ge bort er själva ett helt år   

Kent har redan fyllt 40 så det är kört för hans del   


Kram

Carina

Av Carina - 18 februari 2011 07:22

  

Jag blir så sur då internet strular vilket det gjorde hemma hos oss i går och även i dag.Det är sååå seeegt.Tog ca 5-10 minuter att bara komma in på en sida.Testade i morse samma problem igen.Får ta och ringa i kväll för utan internet klarar jag mig inte.Jag har glocalnet och så fort det strular säger Kent att det är dags att byta,men till vad ???

Det är jag som är IT ansvarig i vårat hem.  

Så det blev inge bloggande i går.


Vi var på Märtas choklad fabrik för att hälsa på Pia som äger den tillsammans med sis syster.Pia jobbade här på skolan fram till sommaren men slutade och jobbar nu med choklad hela dagarna.Vi fick smaka olika sorter samt göra eget påskgodis.Har bilder på detta hemma som jag ska lägga ut så fort internet funkar hemma.


Isabella åkte i går till sin kompis i Falkenberg och vad händer jo tåget var inställt men som tur var fanns det plats på nästa tåg så väntan slapp bli så lång.Kompisen Malin fick en dotter i november (tror jag det var) och i morgon lördag är det dop.

Så på söndag kommer Isabella hem igen.


Vi var och inhandlade lister i går till "mitt rum".Jag trodde vi skulle sätta i gång då vi kom hem i går vid 18:20 men Kent var för trött.Skulle vara skönt att få det klart där inne.Förhoppningsvis blir det väl klart i helgen.

Nu pågår spaningsjakt efter turkosa lampor.Tips mottages tacksamt.


Det är tidig fredag i dag,det vill säga jag slutar kl 14:00 har då lite att fixa med innan jag kommer hem = sola,handla,tanka bilen osv.


Sen blir det en god middag,ett glas rött och soffan.

Gabriella är inte hemma i kväll hon och hennes tjejklasskompisar ska hem till deras Mentro.Hon brukar bjuda hem tjejerna en fredag per termin då dom äter pizza och umgås.


Hoppas ni alla får en bra fredag

KRAM

Carina

Av Carina - 16 februari 2011 09:04

Morgon tidning för mig, är inte detsamma som för den som delar ut den i vårt område.

Jag går upp 05:45 då förväntar jag mig att tidningen ska ligga i min brevlåda och vänta på att jag ska ta in den för att läsa. Men den som kör ut tidningen i vårt område och jag har inte samma uppfattning. Jag hinner äta frukost, göra mig i ordning och åka till jobbet innan tidningen hinner komma vissa dagar. Det har även hänt att tidningen uteblivit flera gånger.

Har haft en GRATIS månad och fick en förfrågan om att fortsätta prenumerationen på denna morgon tidning. Men jag tackade nej efter som tidningen inte kommer alla 7 dagar i veckan och på tok försent. Så denna morgon tidning är en kvällstidning.


Kaos i Stockholms trafiken- every day. Detta är ju helt galet.

I går hamnade en Hummer (bil) på  pendeltågs spåret.

På grund av en olycka som inträffade kvart i sju ligger pendeltågstrafiken helt nere mellan Centralen och Älvsjö på onsdagsmorgonen. Det är växel fel och signal fel var och varannan dag.  

Bussarna är ca 30-60 minuter försenade pga snön. Det måste bli bättre snöröjning för sådana vintrar som vi fått dom två senaste åren lär vi ju även få i fortsättningen är jag rädd för. Vi får skicka upp snöröjarna till Norrland så dom får lära sig att ploga ordentligt.


I kväll är det tjej kväll. Bakade choklad muffins i går i all hast. Men dom blev så fula så jag kan inte ta med dem. Fast dom blev underbart goda och perfektionist som jag är ibland kan jag inte bjuda på dessa ”fula men goda” muffins. Jo brudar jag vill inte att ni tittar på det jag ska bjuda på utan gapa stort och blunda så ska ni får smaka på något gott   

Nej jag får köpa med mig något i stället.


Vi börjar nu att närma oss slutet av tapetseringen. Det kommer att bli jätte fint. Ska lägga ut en bild då det är helt klart.


Ha en bra onsdag gott folk


Kram

Carina

Av Carina - 15 februari 2011 22:00

Jag var så laddad, i kväll skulle jag få röra på mig efter två veckors vila.

Hade sett fram i mot att följa Anna-Carin slaviskt men hon var tyvärr sjuk och ersattes av en annan tjej som inte var fullt lika bra.Men å andra sidan så blir träningen vad man själv gör den till ,och jag är en hejare på att få till det så att just jag blir nöjd   Kände mig nöjd efter kvällens pass


Jag har skrivit om det förut och jag måste bara göra det igen.

Fy fan för illa luktande människor   Jag begriper inte att det kan vara så svårt att sköta sin hygien.Duscha varje dag,byta kläder och använda deodorant.Två kvinnor luktade så illa i dag att jag tillslut var rädd att deras vidriga svett doft skulle bita sig fast på mig.

Fick elt enkelt flytta på mig, för jag var tvungen att hålla andan så att jag inte skulle spy.Och att hålla andan då man gör armhävningar,sit ups med mera är ju ingen hit om man vill överleva sitt träningspass.

Jag tycker synd om deras män,fy fan för att ha en skunk brevid sig i sängen.

Jag vet att det finns botemedel mot illa luktande svett och jag vet att det är en del som har riktiga problem med armsvett.Men det går faktiskt att göra något åt saken så slipper man lida.Nog om detta.


Min fot lever och den gjorde jätte ont i slutet av träningen.Jag har beslutat mig för att träna fram till operationsdagne 2 gånger i veckan.För sen blir det inget på fyra månader.


Nu är det slut för i dag

God natt och sov så sött

KRAM

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards