Carina´s Blogg

Alla inlägg under februari 2011

Av Carina - 15 februari 2011 13:00

Han är inte sämre än att han kan ändra sig,utan att jag behövde tjata.

Det är ju helt underbart   

I går då jag upptäckte att Jasný börjat löpa frågade jag Kent

- Är det ok att vi parar Jasný nu ?

-Nej vi ska inte para henne fick jag till svar.

Beslöt mig då för att inte fråga vidare utan sa bara,

-Ok då tar jag bort det från min hemsida då.

Vi har pratat om att para henne så jag blev minst sagt jätte besviken på Kent.

Jasný är en underbart trevlig hund,snygg och skapligt duktig i skogen.

Men eftersom hon inte är min hund kan jag inte göra så mycket mer än att "ogilla läget".

Kent har nu ringt mig,vill du para henne så gör det.

Så nu blir det förhoppningsvis kopov valpar  hos oss om parningen går bra.


  

Jasný 8 veckor


Kram

Carina

Av Carina - 15 februari 2011 11:16

Vinterfrilufsdag - Står det på dagens schema i dag.

Vi har haft Yoga på morgonen vilket var en underbar start på dagen.

Nu har vi fått i oss lunch och ska bege oss ut på en LÅNG vinterpromenad.

Det snöar för fullt ute.Tänk att det kan finnas så mycket snö där uppe???


  


KRAM

Carina

Av Carina - 14 februari 2011 20:30

Snart är den slut, denna kärlekens dag.

Det har varit en bra dag på jobbet.På måndagar har vi keramik med några killar  som bara hatar keramik.För att få dom till att göra något så gör även vi små konstverk i lera.

Jag har nu gjort en skål.Kavlade ut leran,la den över en gips avgjutning och formade den till en skål och gjorde mönster på. 

Först såg den ut så här.När den var brännd i ugnen laserades den i lila och här är resultatet.

   

   

Jag tycker den blev helt ok för att vara nybörjare .


Vi har i kväll fått upp några tapetvåder.Isabella sa till mig,mamma i dag när det är alla hjärtans dag kan ni väl tapetsera utan att bråka.Fem våder fick vi upp medans Isabella bakade kladdkaka.När jag kom ner sa hon,vad gjorde ni där uppe,ni var så tysta.Ja vi tapetserade svarade jag.Vi gjorde det i det tysta i dag, vilket funkade mycket bättre faktiskt. 


Det är många som är förkylda nu både på jobbet och även här hemma.Gabriella är hostig och har ont i sin hals,hoppas jag klarar mig   


I dag började Jasný löpa men Kent har bestämt sig för att vi inte ska para henne. Vilket blev en besvikelse för mig och säkert även för Jasný som är en super bra styvmamma då jag har taxvalpar hemma.Men det är Kents hund så det är bara att gilla läget som då så fint heter.


Kram

Carina


  

Av Carina - 14 februari 2011 06:41


KRAM

   Carina

Av Carina - 13 februari 2011 20:30

Söndagen blev inte riktigt som jag planerat.Gick upp strax efter sju.Åt frukost och läste lite.Rasta hundarna,burr så kallt det var ute -9 grader.

Kent var sugen på att fortsätta tapetsera.Två våder satte vi upp och sen hade vi väckt Isabella.

Jag begriper inte varför det är så omöjligt för mig att förstå hur Kent tänker då vi ska samarbeta ? Han får mig att känna mig som en idiot   

Men jag vet att det funkar hur bra som helst att samarbeta med andra så mig är det väl igentligen inget fel på .Det är vi två som inte är det perfekta samarbets partnerna.

Jag tycker man kan köpa denna tjänst men Kent tycker vi kan göra detta tillsammans.Det är bara första rummet som inte ens är halvklar och då har vi tänkt renovera ALLA rum.Detta kommer att sluta med skillmässa är jag rädd för eller så har vi i hjäl varandra   Ja den som övelever får se...


Vid halv elva var det dags att åka till Östermalma på Slovensky kopovklubbens årsmöte.

  

I detta hus var vi.

Först åt vi en jätte god Hjortgryta i denna fina resaurang miljö.

  

Ett tips !!!

Weekend Öster Malma 1345:-/ per person.Njut av en helg med middag på slottet.Specialmeny komponerad av stjärnkocken Anders Levén. Läs mer på deras hemsida www.ostermalma.se


Innan årsmötet berättade Mia Lennartsson om sitt Eftersöks projekt.

Det skjuts ca 270 000 klöv vilt varje år.Det skadeskjuts ca 8000 klöv vilt varje år som inte hittas.Skadeskjutningen beror på att skott avlossats på för långt håll, löpande djur,dåligt skjutstöd.

En hund har tvåhundratjugomiljoner luktceller.En människa har sjutusen luktceller.

Det var intressant att höra hur hon och hennes pilotgrupp tränade.


Hittade en bok i deras gårdsbutik - Ett liv med rådjur.

Blev så full i skratt då jag såg den    

   .


Hade tänkt träna i dag.Halv sju började träningen men 18:32 var vi hemma igen så det blev ingen träning i dag.Jag har nu inte tränat på två veckor.SKANDAL

I tisdags kände jag mig dålig och i dag hann jag inte.Nästa vecka finns inga som helst ursäkter, believe me   

 

Det är en kvinna Annci heter hon.Jag började läsa hennes blogg för mer en ett år sedan och gör det fortfarande.Vi har bestämt att vi ska träffas,men inte riktigt när,vilket jag ser fram i mot.Det känns som om vi har MASSOR att prata om.

 

Solsidan är så underbar.Undrar hur många det är som känner igen sig?

Jag vet en som sagt att den känner igen sig som Fredde.

 

Ha nu en bra kväll.

I morgon är det KÄRLEKENS dag

Undrar vad den har att erbjuda ?

     

 

Kram

Carina

 

 

 


Av Carina - 12 februari 2011 21:45

Nu har tapetseringen kommit i gång och vi kan INTE samarbeta,bara så att ni vet


Sanna var klart BÄST i kväll "Im in love" var helt i min smak.Brolles låt var bra den med.Jag tycker att han är så mysig den mannen.Tänk att ha en man som kan ta fram gitarren och sjunga en kärleks sång till mig   Jag skulle smälta direkt och sjunga tillbaks -  Im in love   


Christer Sjögren är INTE min dröm man,tycker INTE om honom.Men som tur är behöver man ju inte gilla alla.


Jag ska be Tomas om ursäkt,eller jag ska kanske säga tack för att du inte smittade mig med dina hemska basiller.Jag trodde jag hade blivit smittad av dig i söndags men som tur var bet dom inte på Caruttan.Hoppas du mår bättre nu.Men med tanke på vad du har hemma-en sjuksköterska, så måste du fått bästa vården och vara hur frisk som helst . För jag har hört att sjuksköterskor är grymma på att ge behandling


Det var allt för i dag

Kram till er alla

Carina

Av Carina - 12 februari 2011 18:15

07:50 vaknade jag av ett sms - Hej mitt hjärta! Mår du bra ? Hör av dig !!

Jag svarade att jag mår bra och frågade hur mår du? Fick då svaret, Bara bra men saknar dig! Åh så rar han är min lilla far.Jag lovade att komma förbi och hälsa på honom någon dag.


Tapet letar dag var det i dag.I den fjärde butiken slog vi till och valde dessa rullar

  

Jag älskar ju lila,men det ska jag ha i sovrummet.Kan ju inte ha lila i alla rum eller jo det skulle jag kunna ha,men lite fantasi och variation måste jag ju ha eller?

Började då att titta på turkos,men beslöt mig för dessa tapeter som ni ser ovanför, och tänkte att jag i stället kan ha färg starka gardiner,lampa och matta.Nu är taket och lister målade. Så snart vet ej vilken dag ska tapeterna upp.

  

Visst har jag en snygg målar tröja   


  


I dag tillagades sista Lina middag för denna period. Svamprisotto med ugnsrostad fänkål,morot, tomater och palsternacka.   Riktigt gott måste jag säga.Det var första gången som jag lagade risotto och kommer garanterat att göra det fler gånger. 


I kväll är det melodifestivalen.Har en favorit i kväll och det är Brolle.Jag hoppas att han inte gör mig besviken.



Ha en bra lördags kväll

Kram

Carina


Av Carina - 11 februari 2011 19:30

Har skottat en gång in till dörren,ute på gångvägn är det fortfarande oplogat.

Ingen morgon tidning och ingen post i dag.Jag som väntar ett för mig viktigt brev i dag.Det bara måste komma på måndag.


Det blev en sväng till Ica MAxi så nu klarar vi oss en vecka framåt,i fall vi snöar inne.


Pasta med gremolatapesto,tomat och lättpanerad kycklingfilé var kvällens middag. SUPER GOTT!!!

I dag åt hela familjen hemma och alla sa GUD SÅ GOTT   

Den där Lina är en hejjare på att få till det i sina recept och jag kommer fortsätta att beställa henne matkasse.Så till er som funderar på om ni ska testa Linas Matkasse jag säger bara det - BESTÄLL!!!


Snart är det Lets Dance,brukar se då dom dansar,men när resultatet ska visas har jag somnat och så lär det nog bli i kväll med.

Det har varit en intensiv vecka på jobbet så det ska bli skönt med helg.

Hade tänkt åka hem till Tobias i morgon och fixa lite med gardiner,men han har nu bokat in annat.Så det blir till att leta tapeter och färg i morgon och förhoppningsvis får vi lite gjort i rummet också.

Döttrarna jobbar i morgon-Gabriella på MC Donalds i Haninge och Isabella på Stocholmsmässans Burger restaurang.Dom är så duktiga mina fina flickor.


Ha en bra fredags kväll

Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards