Carina´s Blogg

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Carina - 10 mars 2011 20:30

Skönt att veckan börjar lida mot sitt slut.Det har varit väldigt roligt att få arbeta i en annan klass denna vecka.En elev har en personlig assistent med sig till skolan.Sara heter hon,vilken trevlig tjej   som passar bra in i sin yrkesroll.

Vi pratar om ALLT och då menar jag ALLT.Så fort vi får en ensam stund så tisslar vi och tasslar en massa tjej snack.Som värsta fjortisarna   Supermysig tjej som jag har väldigt roligt i hop med,och som jag säkert aldrig skulle fått någon kontakt med om det inte vore för jobbets skull.Jag dömmer inte folk efter hur dom ser ut,detta är en rockbrud och jag är ju en slager nörd,men jag brukar inte umgås med tjejer som är percade och tatuerad.

Sara ska fråga rektorn om dom inte kan få köpa in mig till deras klass,låter som ett bra förslag tycker jag,måste bara betyda att dom är nöjda med mig.Har fått väldigt bra kontakt med eleverna och samarbetet med personalen fungerar strålande.


När arbetsdagen var slut och jag skulle gå hem vräkte snön ner,kändes nästan som julafton.Fy fan vad less jag är på snön nu.

Maarten var snäll och körde mig hem.


Dill och citronpanerad spättafilé med potatis,sallad och rödlöksyoghurt. Ja det var Linas middag till oss i dag,väldigt gott och friskt.Kan varmt rekomendera det.


Tobias ringde mig härom dagen,mamma hur gör man korvstroganoff ?

En kväll då jag ringde sa han,nu kan jag inte prata längre för jag ska ner till tvättstugan    Det är så kul att han fixar detta med eget boende.I går var han och Kent till Ikea för att köpa lite hyllor som dom sedan satte upp.

I nästa vecka ska Kent och Gabriella dit igen,hon har ännu inte sett vart han bor.


Nils ringde mig i kväll,han har två hundar från min uppfödning.Axa och hennes dotter Barilla.Jag blir så glad då dom ringer och berättar att dom är så nöjda med sina hundar och att hundarna mår bra.


Kram

Carina


Av Carina - 10 mars 2011 07:27

Svårt att vara mamma i bland.

Mina barn är det BÄSTA jag har och är väldigt rädd om dem.

I går skickade Isabella ett sms, söker jobb på Rhodos nu.

Ja men det låter ju jätte kul tycker jag.Sen ber hon mig ringa och säger då,jag har fått jobbpå Rhodos.

Då kommer ju alla mina frågor.Vad är detta för jobb?får du papper på jobbet? är det seriöst ? vart ska du bo ? vem betalar flyget ner ? osv osv.

Man vill ju inte att hon ska bli lurad,samtidigt som detta är en kul grej att få vara med om innan man skaffar familj.

Men då är jag så negativ och sur.Fast det är jag ju inte,det är en oro jag känner och vill henne bara det bästa.

Nu tänker jag inte sätta stop för hennes drömmar,men jag tänker inte sponsra den heller.

Vill hon åka till Rhodos får hon spara i hop flygbiljett och fickpengar själv.

När resan ner till Rhodos blir av vet hon inte.

Men hon ska inte med mig och Gabriella till Malta i alla fall,har hon sagt.

Då undrar Gabriella om hennes pojkvän kan åka med.Först tänkte jag Nej han får inte åka med, sen sa jag, får jag tänka på det.Men Nej jag åker själv med Gabriella.Kan vara riktigt mysigt att få åka ensam med ett barn och bara få rå om det i en vecka.


Kram

Carina



Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards