Carina´s Blogg

Alla inlägg den 20 mars 2011

Av Carina - 20 mars 2011 21:30

"Lär som om du skulle leva för evigt.Lev som om du skulle dö i morgon"

Mycket kloka ord.

Under kvällens träning gick det upp ett ljus för mig.Jag är nog rätt ok .Jag måste sluta upp med att vara så självkritisk och börja tycka om min kropp.Under träningen tog jag mig en titt på det drygt fyrtio kropparna som var där för att träna och må bra.Ingen är perfekt så varför måste jag då vara det?

 

Så från och med NU ska jag börja tycka om mig själv,precis som jag är.

För om inte jag tycker om mig så kan jag ju inte begära att någon annan ska göra det.


Mamma byter bo.Nej det är inget för mig.Nu när jag fått det så fint här hemma. Och jag skulle aldrig vilja byta bort mina barn mot någon annans.För mig är dom nr 1.Puss på er mina älskade barn   


Här kommer två bilder på det lila rummet.


Det blev även belysning på två av väggarna i detta rum

   Ska köpa fler blommor och en ny lampa till fönstret.

Mer än så här visar jag inte från rummet eftersom det saknas bland annat en säng,sängbord,mattor med mera.


Tänk att om 13 veckor har jag sommarlov.Gissa om jag längtar.det låter som en evighet dit.Men jag är rätt säker på att vi snart är där   

Jag hoppas att vår resa till Malta blir av.Just nu är det oroligt där nere pga Khadaffi.


Ha en bra söndags kväll


Kram

Carina 

Av Carina - 20 mars 2011 16:30

Ja så heter ett program som startar den 28/3 på tv4 kl 20:00. Jag undrar hur det skulle kunna vara att just byta bo ? Dessa mammor får ju inte välja vart dom ska få bo,och det kan ju bli lite jobbigt om man hamnar hos en familj som inte alls delar ens intressen.

Tänk om jag skulle hamna hos en familj som bor mitt i stan och har en massa små barn och är allergisk mot hundar   Nej tack,då skulle jag nog rymma där i från.

Men lite spännande kan det ju vara att få se hur det går till hos andra familjer. Någon kvinna där ute som vill byta bo med mig under två veckor ?


Kram

Carina





Av Carina - 20 mars 2011 14:00

Underbart vackert väder.Önskade jag fick vara ute och njuta men här inne arbetas det för fullt.Jag har endast en fika paus nu   

Det finns inte ett spår kvar från tapetrester,slipdamm eller dyligt.Vi röjde undan bra i morse.Sen åkte vi i väg för att köpa en list,gardinstång och blommor.

Nästa rum som ska tapetseras är hallen.EFtersom jag valt tapeter till sovrummet och kontoret så sa jag i dag.Du får bestämma vilka tapeter vi ska ha i hallen.Oj då vad snällt sa Kent.Han visade mig en tapet han hade tänkt sig,ja den var ju fin.Men titta här då den var väl snygg sa jag och visade honom en helt annan tapet.Vi bestämde oss inte för någon tapet,nu ska först sovrummet bli klart.Vi räknar med att kunna sova där i natt.Dock utan säng,med madrassen på golvet.

Det blev sushi till lunch,underbart gott.På spisen står en gryta med älgkött som vi ska äta till middag.

Har även hunnit med att plantera om mina pelagoner som stått i förrådet över vintern.Hade totalt glömt bort dom.Det är nog i senaste laget jag planterar om dem.


Nu är det dags att kavla upp ärmarna på klänningen och jobba vidare.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards