Carina´s Blogg

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Som ett litet barn började jag att gråta hejdlöst

Av Carina - 27 mars 2011 21:30

Det är ingen glädje att vara sysslolös,der roliga är att ha mycket att göra och strunta i att gör det.

Tyvärr funkar inte jag så,hade en massa måsten som skulle fixas i dag.Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig.


Gick upp vid åtta för att inte sova bort dagen.Åt frukost,rasta hundar och fixade mig i ordning.Betala räkningar över nätet sen vid tio åkte jag hem i från.

Först till Trångsund sedan till Haninge för att fixa naglarna.Fick då ett sms-Din dator är klar för att hämtas.Var förbi Gabriella på jobbet som bjöd mig på fika.Åkte sedan till Kungens kurva.Det började knorra i magen,sushi skulle vara gott,men hinner inte äta just nu.In på Elgiganten för att hämta nya datorn sedan till service disken för att få hjälp att föra över lite från den gamla datorn till den nya.Då hade hon gått på lunch.Kommer tillbaks om tjugo minuter.

Styrde mina steg mot IKEA för att höra om våran säng kommit? I slutet av vecka13 eller i början på vecka 14 fick jag till svar.

Börjar nu bli van att ligga på golvet, så jag får väl svindel då jag kommer upp i en säng.

Tillbaks till Elgiganten för att få klart min dator.Sedan hem och rasta hundar. Jösses vad hungrig jag var,hade totalt glömt bot att äta.

Hänga tvätt och ladda ny maskin.Fram med dammsugaren och sedan torka golv.Sen var det dags att fixa middagen.Det blev en Etiopisk kycklinggryta med ris.Stark och god.


Efter middagen började jag leta efter mitt kvitto på armbandet som jag lämnat in för lagning.Hade tänkt hämta det i dag men tiden räckte inte till.Jag letade och letade i min väska.Tömde den två gånger utan att hitta den,tittade även igenom min plånbok.Utan några goda resultat.Upp på mitt kontor och leta.

Börjar nu bli rädd för mig själv.Vart har denna ordningsamma Carina tagit vägen? Hon som alltid har koll på allt och hittar allt   Till slut så brast det för mig, vad är det som håller på att hända ??? Som ett litet barn började jag att gråta hejdlöst.Kent frågade mig vad som har hänt och jag sa som det var,håller nog på att bli tokig,ja riktigt galen, då jag nu börjar tappa minnet   

Men jag har väl helt enkelt för mycket runt omkring mig.

Önskade i dag att jag hade kunnat klona mig.En Carina som stannar hemma och städade, och en Carina som åkte i väg och fixade det som skulle fixas.

Det jag inte hann göra i dag var: Tvätta bilen,hämta mitt armband, köpa hundmat,trimma hunden-Viktor och städa övervåningen samt damma .

Så detta får jag ta tag i, i nästa vecka.

Men då ska vi även byta däck på min bil och åka hem till Tobias.

Tträna på tisdag och på lördag åker jag bort och kommer hem söndag kväll.

Att endast vara ledig lördag och söndag räcker inte för mig,om jag ska hinna göra allt,träffa dom vänner jag vill och där i mellan bara koppla av.

Är nu rädd att jag ska "gå in i väggen" börjar känna varingsklockorna ringa.

Inte så bra,måste vara rädd om mig.


Har nu hittat kvittot och även hunnit med att träna på friskis & svettis i en och en halv timme.Då jag kom hem var det dags att färga håret på Gabriella,sen blev det en dusch.Nu ska jag inte göra så mycket mer i kväll förutom att tömma diskmaskinen och rasta hundarna.


Kram

Carina 

 
 
Annci

Annci

28 mars 2011 13:33

Phu... det var en fullspäckad dag. Förstår dina tårar.

Det var låååååångt i från min gårdag. Jag gjorde INGET. Jo, lagade mat och spelade Monopol. Annars nada. Var så svag så jag inte ens kunde stå på benen. Men det är som bortblåst idag. Tack och lov :-).

Även om det är skönt att ha saker att göra ska du inte glömma bort att kroppen faktiskt behöver time out ibland. Var rädd om dig!!

Kramar i massor!

http://www.hultstrom.nu

Carina

28 mars 2011 20:15

Skönt att du fått tillbaks din styrka igen.
Jag måste ta det lite lugnt,blir nog bra med en operation som kommer att få mig att bli rätt stilla sittande.

Massor av kramar till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 16 april 2020 07:00

Det är så overkligt, konstigt och skrämmande med covid-19.Jag har nog inte riktigt förstått allvaret i det. Man får höra om det på radion,tv och bland sociala medier.Det har på någotvis varit så overkligt, tills i går då vi fick det tragiska besked...

Av Carina - 27 mars 2020 06:30

Det var en månad sedan jag skrev sist och mycket har hänt i världen sedan dess. Jag försöker att inte tänka så mycket på covid-19.Visst är det fruktansvärt för dom som blir drabbade,men jag kan inte sluta leva eller stänga mig inne.   Vårt gymn...

Av Carina - 26 februari 2020 14:30

Gör mer av det du älskar att göra. Det som får dig att må bra. Livet är för kort för något annat. Att medvetet boka tid med sig själv för att må bra och njuta är en viktig del i att varauthållig. Att gilla vad man tar sig för, skapar en go känsla i...

Av Carina - 16 februari 2020 14:00

Träna hjärtat    Ditt hjärta är din kropps viktigaste muskel och med regelbunden motion får du ett starkare hjärta. Om du tränar och rör på dig dagligen halverar du risken att drabbas av hjärt- och kärlsjukdom jämfört med om du har en stillasittand...

Av Carina - 12 februari 2020 15:30


Igår började Weight Trainer PRO, bokade in mig på första grupp passet kl 18:00. Fem stationer hade vi och man var 40 sekunder på varje station sedan bytte man.Vi körde fyra varv och alla gjorde efter sina förutsättningar.Riktigt tufft men roligt.Vi h...

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards