Carina´s Blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Carina - 26 mars 2011 22:30

Fyra veckor har det gått sedan besöket i Skåne med Jasný.Är hon nu dräktig???

Vet ej till 100% men jag tror det,med tanke på hennes goda aptit,hon är extremt hungrig nu.Vill göra ultraljud, men det känns som bort kastade pengar (600:- ) då dom ej kan kolla exakt hur många valpar det är.Då sparar jag hellre pengarna och tar en röntgen veckan innan valpningen. Men jag är ju så nyfiken,kan snart inte hålla mig.Vill veta NU om det är valpar eller inte.Men den som väntar på något gott heter det ju....

Ivriga Carina det är jag det.Om två veckor är det dags att byta till valpfoder för att få den bästa näringen till valparna i magen,och då bör jag ju kunna se på hennes mage.


Glöm nu inte att vi förlorar en timme i morgon,så vrid nu fram klockan innan du lägger dig.


Kram

Carina


Av Carina - 26 mars 2011 19:45

"Kärleken är den starkaste av alla lidelser därför att den samtidigt angriper huvudet, hjärtat och sinnena"


Halv åtta ringde klockan i morse.Utställning i Tullinge stod på dagens program. Skulle inte visa någon hund själv,i dag skulle jag bara titta.Vilket inte händer så ofta.

Vid tolv åkte vi för att titta på tapeter till hallen men det var inget som föll oss i smak.

Därefter blev det besök på elgiganten.Dags att köpa en ny dator för min del. Hittade en som ska hämtas förhoppningsvis i morgon.Skulle få hjälp med all instalation. Jag betalar hellre än att hålla på själv.Är inte så duktig på datorer.


I dag var det premiär grillning.Åhhh så gott det var   fläskfilé med potatiskroketter sallad och bea.Jag åt endast fläskfilé och sallad samt rött vin.


Har letat och letat och letat.Inte bra att flytta på sina saker.Förut hade jag full koll men inte längre,sedan jag flyttat in skrivbordet till mitt nya kontor.

Behöver ha mina uppgifter från glocalnet så att jag i morgon kan börja använda min nya dator.Men nej dom är som bortblåsta,undrar om det hamnat i pappersåtervinningen??? Ringde till glocalnet och nya papper har skickats till mig. Varför ska det vara enkelt,när man kan kompliceradet hela???


I morgon vill Kent ha med mig på vildsvinsmässan i Eskilstuna,men NEJ tiden räcker inte till.Programmet är fullt för min del så jag kan inte gå på mässa och dra benen efter mig då jag har fullt upp med annat.


Helt otroligt,i går hade jag 70 besökare på min blogg.Jag undrar vilka ni är som läser min blogg.Skriv gärna en kommentar   


Nu blir det snart körslaget för min del.Kex med skagenröra ska jag mumsa i mig.

Ha en trevlig lördags kväll

Kram

Carina




Av Carina - 25 mars 2011 21:30

"Det är bättre att få för lite av det som är nödvändigt,än att aldrig få lite av det som är nödvändigt"


Underbart med fredagar tycker jag   Har nu berättat på mitt arbete att operationen blir den 7 april.

Klockan 9:30 är det dags på Sabbatsbergs sjukhus.

Blir sövd och får åka hem samma dag.Kent kör mig dit och hem,han kommer även att vara där under min operation har han sagt.

Hoppas vi hinner få våran nya säng,annars kan det bli svårt att komma upp från golvet eftersom jag inte får stödja mig på foten.


Från topp till tå eller rättare sagt från tå till topp.Var till frissan i dag,dags att färga håret och klippa topparna  Men vilken tid det tog,var där strax efter 14 och var klar vid tjugo i fem.Vi var två som hade samma frissa,så vi fick vänta på varandra.Då borde man igentlige bara behöva betala halva priset tycker jag.Blev i alla fall nöjd som vanligt då Ann sätter fingrarna i mitt hår.


Det blev en ensam middag för mig.Isabella är med Anna,Gabriella med sin pojkvän och Kent på kalas.

Spenat- och ricottacanelloni med två sorters sallad blev det.Väldigt gott   

Nu är det Lets Dance och jag hejar på Frank.Frågan är om jag ser hela finalen.Börjar bli trött nu och ska väl snart lägga mig.


Kram

Carina


Av Carina - 24 mars 2011 19:45

"Gör det du tycker om-och tyck om det du gör"


Känner mig helt plötsligt väldigt fri,ja nästan som en fågel.Har setat och tragglat i mina böcker för att klara av provet och nu när det är fixat så har jag helt plötsligt tid över till annat   

Har i dag varit och hämtat min operations sko,så fruktansvärt ful,men säkert väldigt bra.Om två veckor är jag nyopererad.Hoppas dom lyckas.

Pratade med min mormor i dag som sa,bara dom inte kapar hela foten på dig.

Nej då mormor det gör dom inte.

Och vet du vad jag ska göra då ?Ta jägarexamen,klarade skrivningen i tisdags och ska så småningom lära mig skjuta sa jag och då svarade hon, Vad ska du med det till? Jag ska ut i skogen och skjuta vildsvin,rådjur och älg   

Du är minsann inte som dom andra du Carina sa mormor

Nej du mormor jag är inte som dom andra.Jag är Carina med egen vilja och gör det som faller mig in   


Då jag kom hem fungerade inte internet,har ej funkat sedan i tisdags.Fick ringa igen och till slut så fungerade det.Jag har i dag ringt ett annat bredbandsföretag och vid nästa fel med glocalnet så byter jag.Har liksom fått nog nu.....



Vi var på teater i dag med våra elever-En egen Ö

Min egen Ö skall ha rosa växter och blå himmel.Min egen Ö skall vara somrig och solig.Maten skall vara godis,paprika,glass och makaroner.Himlen skall vara klarblå och det skall inte finnas ett moln.Där skall man kunna betala med snäckor.

På min egen Ö vill jag kanske inte ha en massa folk,men några stycken och sen hela min släkt och mina vänner.Det skall vara ett stort blått hav som alltid är varmt och skönt.Helst sommar hela året omoch kanske lite snö och lite vinter...


Låter inte helt fel med en egen Ö.Med bara sol och blått hav samt vänner man tycker om.Men att bara äta godis,glass,paprika och makaroner,är inte vad jag skulle välja.Frukt,sushi,tuggumi och loka är nog det jag skulle välja att stoppa i mun.

Det har nu gått 24 dagar utan godis,fikabröd och annat sött.Känner mig väldigt nöjd.


Kram

Carina

Av Carina - 24 mars 2011 07:31

Jag är så glad att det är över nu.Slippa läsa om fåglar,klöv vilt,lagar och paragrafer. I går kändes det som att jag hade tappar fem kg bara genom att klara skrivningen. Går som på moln nu och det är helt fantastiskt.

När tjejerna hade samlats på kursen i går så kom en kvinna in och berättade att det är hon som ska vara våran eximinator på skrivningen.Ni måste ha med ett foto samt legitimation.Varför ska vi foto för sa tjejerna? Jo sa jag för då får ni sätta det på erat jägarbevis.Så här ser det ut då   sa jag och log med hela ansiktet.

Jag är ju en ivrig tjej och kunde fktiskt inte hålla mig så i går åkte jag in till Walteborg och skrev teoriprovet   GRATTIS och så var kramkalaset i gång. Ja det är grymt skönt att detta är över nu och jag önskar er all lycka i nästa vecka.

Vi är några som ska hålla fortsatt kontakt med varandra,vilket jag ser fram i mot.

  

GLOCALNET strul igen.Inget fungerande internet hemma.Blir så arg    Nu ska vi kolla huvudjacket i kväll.Fungerar det inte då så byter jag internetoperatör. För detta går bara inte att betala för något som fungerar bara i bland.Vi är tre data nördar hemma hos oss som blir så sura då det inte fungerar.Tänk er tre sura tjejer i ett och samma hus???Inte kul det vill jag lova.


Linasmatkasse kom i måndags.I går lagade jag en fiskrätt,så underbart god att till och med tjejerna sa,mamma den här fisken måste du göra fler gånger.Det var torsk som skulle kokas i en sås med dill och pepparrot,på slutet rev man ner skalet från en citron.Till detta serverades "vänskapssallad" och potatis.


Önskar er en bra dag

Kram

Carina 

Av Carina - 22 mars 2011 20:15

Onsdag den 19 januari satte jag mig i skolbänken tillsammans med åtta andra kvinnor för lära mig Jägarskolans teori.Vi har träffats på onsdagar i Tullinge mellan 18:30-21:30 tillsammans med Christer som har varit vår handledare under kursen.

Vad har jag då läst? Att bli jägare,Jakten,Viltet ,Viltvård,vapen och skytte.Kursen är inte avslutad vi har två gånger kvar,men ivrig som jag är kunde jag inte hålla mig utan åkte in till Walteborg i dag och skrev provet.Ensam tjej med nio killar.Skit  nervös.Det snurrande i huvudet,kände mig svimfärdig.VARFÖR drack jag vin i går?

FAN vad svårt kommer aldrig klara detta.Tog ett djupt andetag,shit vad svårt.Bokstäverna fladdrade.Jag kommer att svimma,nu är det nära.Vi hade 60 minuter på oss.Efter 40 minuter var jag klar.Lämnade fram mitt prov och gick ut.  

FAN jag klarade det inte,ja så kändes det då.Killarna samlades tillsammans med mig utanför och vi började diskutera frågorna och svaren.Dags att gå in igen och provledaren delade ut våra prov.YES jag klarade det.Utav 10 så var vi 3 som fixade provet.SÅ JÄVLA GLAD JAG BLEV     

Kent satt i bilen utanför och väntade på mig.Han sa att detta var hans bästa namnsdags present.

I morgon har vi kurs igen för jägarexamen,jag ska åka dit och visa mitt Jägarbevis

 

Nu har vi skålat i champange

 

Jag har ju inget plugghuvud så jag är grymt glad att jag fiade detta.Tänk er att läsa om något som inte är ett dugg intressant.Jag hade igentligen inte tänkt ta jägarexamen eftersom jag inte gillar att skjuta.Men Kent har tjatat och tajatat och åter tjatat.Han har köpt två bössor till mig,beställt böckerna och tillslut anmälde han mig till denna kurs endast för kvinnor.

Nu återstår skyttet.Sen kan jag räknas som jägarkvinna.



I går var vi på bio med jobbet-Hur många lingon finns det i världen?

Vilken underbar film.Jag bara älskade den.Skrattade och fällde även några tårar. Den var så fin.Efter filmen gick vi till en Libanesisk restaurang och åt.

     Vet ni vad jag tackade nej till ? Chokladpannacotta,jag var så sugen och ställde mig frågan,ska jag ta en pannacotta? Det är ju min favorit efterrätt,ingen här kan avslöja mig inför mina bloggvänner.Men mitt samvete klarar inte av detta. Så jag satt och tittade på ALLA som åt sin efterrätt.FAN vad gymt det var.

Vi gick sedan vidare till en annan PUB Lotta,Anna, Maarten.Tomas,Benny Anders och jag.

    

Tomas Benny Jag Anders Maarten Lotta och Anna



I morse då klockan ringde var jag inte pigg.Och med vetskapen om att jag hade ett prov inbokat 16:30 och inte pluggat kvällen innan gav mig ångest.Va fan skulle jag gå vidare för och dricka en massa vin.Har arbetstid till 17:00 och måste "smita" vid 16:00.Kände mig som en skurk.

Nu är det i alla fall FIXAT och jag är grymt glad.

Skulle träna i kväll,men nej här ska firas   


Kram

Carina


























Av Carina - 21 mars 2011 12:15

Jag ä en tjej,eller kvinna ska jag kanske kalla mig för då jag nu är 40+

som älskar perfym.

Läste i dag på aftonbladet om att "Dofter kan påverka våra känslor positivt".

Vill du känna dig sexig...och ja helt enkelt oemotståndlig-välj en perfym med Jasmin.

Vill du lugna ner dig...satsa på vanilja.

Vill du behålla förnuftet...prova en svalkande doft av gurka. 

Vill du gå ner i vikt...kan mint hjälpa.

Vill du känna dig smart...en blandad doft av ros och viol.

Vill du tända till...är doften av citrus och tropisk frukt perfekt.


Jag föredrar jasmin och vanilj.Sexig och oemotståndlig vissa dagar och där i mellan behöver jag lugna ner mig med vanilj   


I dag är jag en vanilj kvinna

Kram

Carina






 


Av Carina - 20 mars 2011 21:30

"Lär som om du skulle leva för evigt.Lev som om du skulle dö i morgon"

Mycket kloka ord.

Under kvällens träning gick det upp ett ljus för mig.Jag är nog rätt ok .Jag måste sluta upp med att vara så självkritisk och börja tycka om min kropp.Under träningen tog jag mig en titt på det drygt fyrtio kropparna som var där för att träna och må bra.Ingen är perfekt så varför måste jag då vara det?

 

Så från och med NU ska jag börja tycka om mig själv,precis som jag är.

För om inte jag tycker om mig så kan jag ju inte begära att någon annan ska göra det.


Mamma byter bo.Nej det är inget för mig.Nu när jag fått det så fint här hemma. Och jag skulle aldrig vilja byta bort mina barn mot någon annans.För mig är dom nr 1.Puss på er mina älskade barn   


Här kommer två bilder på det lila rummet.


Det blev även belysning på två av väggarna i detta rum

   Ska köpa fler blommor och en ny lampa till fönstret.

Mer än så här visar jag inte från rummet eftersom det saknas bland annat en säng,sängbord,mattor med mera.


Tänk att om 13 veckor har jag sommarlov.Gissa om jag längtar.det låter som en evighet dit.Men jag är rätt säker på att vi snart är där   

Jag hoppas att vår resa till Malta blir av.Just nu är det oroligt där nere pga Khadaffi.


Ha en bra söndags kväll


Kram

Carina 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards