Carina´s Blogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Carina - 9 mars 2011 17:30

Det har nu gått 9 dagar utan något sött och det känns tungt i dag.Var till Ica med eleverna och handlade.Jag har väl aldrig sett så goda kakor och chokladkakor som i dag.Men jag köpte inget     Måste helt enkelt stå i mot frestelsen.

På fredag ska jag baka semlor med en elev,utan att få smaka.Grymt jobbigt,men den som ger sig in i leken får leken tåla.


Eleverna som jag jobbar med denna vecka är väldigt glada i musik,precis som jag. Dom gillar Markolio- Vi drar till fjällen. Scoots - Jag ringer på fredad, och Erik Saade - Popular. Så ni kan gissa vilken låt som fastnar i huvudet   

Så när jag kom hem lyssnade jag på Septembers nya skiva,den gillar jag,för att få in annan musik i huvudet.


Vi får nu se hur det blir på fredag? Ska träffa Annci då men hela hennes familj är sjuka och äter penicillin och det gör även hon.

Blir det inget på fredag så får vi boka in ett nytt datum,för jag bara måste träffa denna kvinna.

Lördag kväll är bokad med Lena och Eva då ska vi se Leva Livet.

På söndag blir det en lugn hemma dag med träning på kvällen.


På Mix megapol kan man nominera en kvinna som man tycker ska få åka med en vecka på solsemester.Jag hoppas någon nominerar mig.Vill åka till solen och värmen,är trött på denna vinter nu.


Ha nu en bra onsdags kväll


Kram alla fina vänner

Carina

Av Carina - 8 mars 2011 18:45

Fick man nästan i dag.Klarblå himmel och en sol som sken,temperaturen visade +7,5 grader.Och i morgon lovar dom snöblandat regn.Underbart är kort heter det ju och visst stämmer det bra in i bland.


Det gick bra på Sabbatsbergs sjukhus Mitt hjärta slår så fint   Svaret ska nu skickas till min läkare Kuk Andersson,haha ja han heter så ,fast Dick är det ju igentligen.Hur kan man döpa någon till Dick ???

Sen får jag vänta på operations kallelse.


Fantastisk god Lina-Middag i dag.Kycklingsburgare (som jag gjorde på kycklingfärs,finstrimlad baccon,salt,peppar,)som innan stekning skulle vändas i sesamfrön.Till detta var det klyftad sötpotatis i ugn,en potatis sort som man ofta glömmer bort men är väldigt god att äta.Gjorde en mango och ingefärsdressing på turkisk yoghurt.Tomat,gurka,rödlök och romansallad hade vi till.Grymt gott.


Semel dagen som jag alltid har firat i ALLA år,men inte i år.Kent hade köpt med sig fyra semlor hem.Men jag sa Nej tack   fast visst tusan vore det gott


Ska snart i väg och träna medelstyrka på Friskis & Svettis     


Ha en bra kväll alla semel ätande vänner

Kram

Carina

Av Carina - 7 mars 2011 21:00

Har varit sjukt trött hela dagen   Men det kan väl inte bli så mycket annat efter en intensiv helg.


Camilla skickade mig en mms bild på operationssåret som hon har bak i sitt huvud, det gjorde så ont i mig.Blev tårögd och tycker så synd om denna lilla kvinna.Men som tur är har allt gått bra och i dag ska hon få komma hem på permis.


Det var kul att få arbeta i en annan klass,härliga elever som får en att gå runt med ett leende hela dagen   Har nog världens bästa jobb.


På eftermiddagen hade vi vår första PIM genomgång.Vi har nu tre examinerings uppgifter vi ska bli godkända i för att få vårat Diplom.

Det känns som att det är lite mycket nu och jag vet i tusan hur mycket mer jag kan få plats med i min skalle nu.Det är överfullt där inne nu   


Linas matkasse har nu anlänt och kylskåpet är nu fyllt.Skönt att ha veckans mat färdigplanerat.


I morgon ska jag tillbaks till Sabbatsbergs sjukhus för att få svar på min blodtrycksmätning.Är inte det minsta orolig,tror att resultatet blir bra.


Nu blir det tv,hundpromenad,dusch och sedan krama kudden.


Kram

Carina





Av Carina - 6 mars 2011 21:00

Även denna helg gick alldeles för fort.Visst är det roligt att ha dagarna fullbokade, men nu börjarjag längta efter en helg utan något inbokat.

Vilket blir först om två veckor.


Åkte till Haninge vid tio för att fixa mina naglar men dom öppnade inte förrän vid elva.Åkte då vidare till Hornbach för att köpa tapeter till sovrummet.

  

Denna tapet blev det.


Hittade även en tavla där till mitt "kontor"

  

Det var kärlek vid första ögonkontakten.Älskar färgerna. 


Åkte sedan tillbaks till Haninge för att fixa mina naglar.Åt först lunch på den Grekiska kolgrillsbaren.Kyckling grillspett med sallad.Underbart gott.

Gabriella och Kent var också med.Dom gick och tittade i affärerna då jag fick manikyr   

Sen var det hem för att städa,stryka och tvätta.Har även varit på träning och vet ni vad pinsamt det var,det var en fotograf där från Friskis & Svettis pressen som tog närbilder på mig då jag tränade   Det var fler än jag som blev fotade, ska bli roligt att få se dessa bilder sen.

Stressade hem för att inte missa Solsidan,undrar hur många avsnitt det är kvar?

Börjar bli jobbigt att behöva stressa hem efter träningen,men vill ju inte missa mitt favorit program.


I morgon kommer eleverna tillbaks från sitt sportlov.Jag kommer att jobba i en annan klass denna vecka.Vilket ska bli intressant att få se hur dom jobbar där.


Det har nu gått 6 dagar utan godis/fikabröd/efterrätt.Känner mig nöjd.

Men på tisdag då det är det semeldagen ,då kommer det att kännas grymt.

Jag älskar semlor   


I morgon kommer Linas Matkasse.Middagarna denna gång består av:

*Kycklingburgare med mango- och ingefärsdressing och klyftad sötpotatis

*Dill- och citronpanerad spättafilé med potatis, sallad och rödlöksyoghurt

*Currygryta med quorn och blomkål samt ris och mango chutney

*Pasta och korv stroganoff med körsbärstomat, vitlök och oregano

*Fruktspäckad fläskkarré med äppel- och katrinplommonsås och kokt potatis.


Det kommer att bli många goda middagar hemma hos oss denna vecka   


Kram

Carina


Av Carina - 5 mars 2011 19:45

Många mil blev det = 126. Mycket prat blev det.Om ni tycker att jag pratar mycket så har ni inte hört Lena.Vilken kvinna att prata hahaha nästan så att hon skulle kunna vara med i guiness rekordbok   

Jag åkte från Skogås vid 6:30 i går fredag,vi kom väl upp till Östersund vid ca 14 tiden.Stannade för att fika och sedan blev det även ett lunch stop

  

Hanen Eld var mycket trevlig och så även hans matte Maria.Henne gillade jag skarpt och vi såg till att bli vänner på FB redan i går.

  

När parningen var avklarad så åkte vi till Hotellet för att lämna in väskor och en nyparad Hilda.Sedan begav Lena och jag oss ner till stan för att handla vin.

   

Vi tittade även runt i klädbutikerna,där vi provade lite kläder.Men kom tomhänta tillbaks till hotellet.


 Vi låg i sängen och drack vin.Skrattade massor och hade så trevligt.Du är en kul tjej du Lena.


 Lena åt godis men det gjorde inte jag


   

Detta vin var supergott och jag kan varmt rekomendera det.


Här står Lena och gör sig vacker medans jag är spindelkvinnan i badkaret.


   

Så här blev resultate


  

 Vi tog kort på dörren så att vi hittar tillbaks till rätt dörr


  

Mätt och belåten


  

Vi tog oss sedan en varsin drink innan vi kom i säng vid halv ett.

Det blev en tidigt morgon även i dag.Sju gick vi upp för att sedan åka till Eld för ytterliggare en parning innan vi åkte hem vid strax efter nio.

Jag var så trött och jag sa åt Lena vad du än gör så var inte tyst för då somnar jag.Stannade en gång för att äta lunch och tanka.Sen åkte vi vidare hemåt.

Vi är båda jätte nöjda med parningen (Lena är fodervärd till Hilda).

Mycket trevligt hade vi och jag är så stolt att jag klarade av att köra så långt.Är ju inte så jätte förtjust att köra bil så långt.Min nästa bil ska jag ha farthållare på.Lämnade Lena i Tierp vid 15:15 och det var så drygt att köra den sista biten själv.Som tur var kunde jag prata i telefon en stund,sen var det bara att fokusera sig på bilen framför.

Nu blir det snart andra chansen på tv och sen blir det nog sängen.


Ha en bra lördasg kväll

Kram

Carina

Av Carina - 3 mars 2011 20:15

Oj vad veckorna går fort.I morgon är det redan fredag.Det blir en dag i bilen i morgon.Förhoppningsvis kommer jag att åka från Skogås vid 06:30 ska plocka upp Lena och Hilda i Tierp.Sen åker vi vidare till Östersund för att para Hilda.

Hotell i ÖStersund är bokat,bilen har blivit besiktad och servad i dag så jag hoppas på bra väglag upp.Jag är alltid orolig då jag ska besikta bilen,tänk om dom hittar något fel och jag får körförbud.Men det var endast lampan över nummerplåten som dom slog ner på.Men det är fixat och klart nu.


I tisdags beställde jag nya gardiner från Jotex och i dag kom dom.Jätte fina så om jag hinner i helgen ska jag tvätta fönster och byta gardiner.Skulle behöva åka och köpa tapeter också.Det vore skönt att få färdigt i sovrummet innan det blir valpar i huset.


Var en sväng till Farsta för att köpa hundmat.Var bara tvungen att gå in på Esprit och kom ut med en jätte tuff jeans skjorta,blå tights och en randig topp   

Var även in på Gallerix och hittade en så vacker tavla.Det var ett älskande par, men den var lite liten tyckte jag.Hade gärna velat haft den minst två storlekar större.Så tavel letandet får fortsätta,har ni något tips på vart man hittar tavlor så hör gärna av er.


Det var lite svårt att sova i natt.Då första mätningen blev, flög Kent upp i sängen och stirra på mig   precis som jag hade gjort något fel.Han kanske trodde att jag hade en massagestav i sängen,men nej då så roligt hade jag inte i natt. Tidigt i morse vid fem vaknade han för andra gången av denna vibrerade mätaren och trodde då att klockan ringde,men även denna gång fick jag förklara att det är min apparat.Ska bli skönt att få en vibrationslös natt i natt.Är rätt trött nu och ska upp tidigt i morgon så det blir en tidig kväll i sängen.


Kram

Carna 


Av Carina - 2 mars 2011 22:15

Solen sken,fåglarna kvittrar och min kropp vibrerar.

Så kan man väl sammanfatta denna dag den 2 mars.

Hängde på låset på Sabbatsbergssjukhus i morse för att åter igen bli på kopplad denna blodtrycksmätaren.

Jag hoppas att den fungerar som den ska denna gång.

Så i natt blir en natt med bra vibrationer i sängen     

  

Jag var på en föreläsning och denna mätare kollar blodtrycket varje halvtimme. Föreläsningen var på 3 timmar och varje gång mätaren satte i gång så kollade tjejen som satt brevid mig på sin mobil.Jag blev så full i skaratt för hon såg så frågande ut då det inte var något samtal eller sms på mobilen


Tänk vad mycket frästelser man utsätts för varje dag.Speciellt då det är förbjudet.I går tackade jag nej till chokladkaka,i dag tackade jag nej till äppelpaj med vaniljsås.Känner mig stolt som fixade detta,men jag måste erkänna att jag var bra sugen på äppelpajen,det nästan rann ur munnen på mig.


Camilla hörde av sig i dag med ett sms att operationen hade gått bra.Jag hade varit så orolig för henne.Camillas man-Lars hörde också av sig och han lovade mig att krama om Camilla från mig.

 


Träffade Tobias en snabbis,jag hade handlat lite åt honom på Ikea i söndags som han fick.Hade även med mig två matlådor.Spagetti och köttfärssås samt en burk med bara köttfärssås och en matlåta korvstroganoff med ris.Åh vad bra inget är så gott som mammas mat sa han.   

Nej nu ska jag lägga mig och försöka sova mellan vibrationerna.

Sov gott

Kram

Carina   

Av Carina - 1 mars 2011 21:30

Mars månad är en katt månad.Katterna jamar och skriker som barn och för ett himla liv.

Nu när jag har godis/fikabröd/efterätt = socker förbud,så kommer Kent tro att jag blir som en markatta som ska fräsa och för ett himla liv.

Men jag tror inte jag blir så grinig som han tror   eller säger sig minnas.

November och halva december 2009 då jag hade mitt sista godis/fikabröd/efterätt = sockerförbud så bantade jag.

Åt endast bantningspulver i tre veckor,4 gånger om dagen.Så då var det ju faktiskt tillåtet att vara grinig tycker jag.Men ska jag vara ärlig så är jag inte den griniga typen.Visst kan jag bli arg   men det går över lika snabbt.

Jaja nog om detta,men nu kavlar jag upp mina ärmar och ska bevisa Kent att jag fixar detta.


Det blev en förmiddag på Ikea med Anders.Vi hade tagit dom där små rullvagnarna man hänger dom gula kassarna på,men de blev ju snabbt överfulla så då knyckte jag en kundvagn från en annan kund.

Haha,jag hittade inte någon kundvag inne i butiken,man skulle visst ta dem utanför.Vagnen stod där,tom utan innehåll så då tog jag den och sprang i väg.Även den vagnen blev välfylld.

Vi gick ut och lämnade allt vi handlat i min bil sen gick vi in igen för att äta lunch.Gravad lax åt jag,jätte gott.


När vi jobbar med våra ungdomar så blir konversationen  ungefär så här

-Hej hur är det ? Kul att se dig!Hej då.

Och inget mer än så.Nu när eleverna är lediga så får man en helt annan relation till sina arbetskamrater.

Anders och jag hade en djup konversation om relation, förhållanden,hur mannen ser på kvinnan,hur man får ett äktenskap att fugera,för och nackdelar med att vara singel osv osv.

Denna konversation har jag även haft med andra män och det dom haft gemensamt är att dom föredrar kvinnor som har egna åsikter med drive och lite jävlar anamma   


Vad vill vi kvinnor ha för män ? 


Hoppade över träningen i kväll.Anna-Carin är på skid semester med sin familj och tjejen som vikarierar är inte så bra tycker jag så då kan träningen vara för min del.


Mina tankar denna dag har gått till Camilla.

Jag tänker på dig nu min vän Camilla.Du blev opererad i dag vid lunch tid och jag hoppas allt har gått bra.Väntar på ett sms från dig.


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards