Carina´s Blogg

Alla inlägg den 3 april 2011

Av Carina - 3 april 2011 22:00

Sov knappt en blund natten till lördag.Skit nervös och illamående.Hade anmält mig till en skyttekurs hos Vidderna i Stora Sundby.

Skotträdd som jag är, och aldrig avlossat ett skott.Det var en STOR utmaning jag gav mig in på.Men detta måste jag bara fixa eftersom teoriprovet var klart på jägarexamen så kvarstod nu skyttet.

Jag blir ju inte mindre skotträdd av att vänta och att skjuta upp sina problem är inget jag föredrar.Lika bra att ta tjuren vid hornet direkt.

 

Vi samlades vid 12 för lunch.Kräftsoppa med bröd.Där efter blev det kaffe och skytteteori. Vid halv tre åkte vi till skyttebanan för att skjuta lerduvor.Jätte läskigt till en början och jobbigt med alla som stod och tittade på.Vi var åtta som gick denna kurs.Fyra var vi från min kurs från studiefrämjandet i Tulling-Anne, Monica och Gunilla.

Jag Anne Monica & Gunilla  


Efter att fått provskjuta några gånger var,åkte vi tillbaks för att äta middag som bestod av älgfärsbiffar,potatis och murkelsås.Karameliserade päron och chokladmousse till efterrätt.MUMS

 


Efter en underbart god middag var det dags för temakväll.Vid 22 tiden var kvällen avslutad och vi gick upp på vårat rum där vi pratade igenom dagen.Fick oss ett och annat skratt samt intalade oss att detta fixar vi i morgon.


  Sov i denna säng tillsammans med Anne.Kvart i sju på söndag morgon gick vi upp för att göra oss i ordning inför frukosten.Vid nio tiden åkte vi till skjutbanan. Dags att skjuta kula.Om jag får välja så tycker jag nog bäst om kulskyttet.

Vid tolv var det lunch,laxsoppa med bröd samt kaffe och kaka.

Sen var det dags att åka tillbaks till skjutbanan för att skjuta proven.

Klarade alla tre praktiska prov-Hagelvapenprov.Grundprov/Kulvapen och Högviltprov/Kulvapen.Jag måste villigt erkänna att jag är djupt inponerad av mig själv som fixade detta på en och en halv dag.Har som jag skrev tidigare ALDRIG avlossat ett skott och nu fixade jag dessa prov   Tror knappt det är sant.

  Så här såg det ut efter att vi skjutit klart hagel.

 

PO Östergern som höll i denna kurs har varit helt fantastisk.Vilken pedagogisk man.Helt otrolig på att lära ut.Han gav mig en bamse kram och sa,du ska veta att jag är djupt imponerad av dig.Du kom hit och var så rädd och du fixade detta och det visste jag att du skulle göra.Sträck på dig Carina.Jag blev rörd till tårar.


  Ann-Christine Gunilla Jag Anne Monica & PO


  Viddernas Jaktlabbar


Ett stort Tack till PO för allt du lärt mig,det kommer jag att bära med mig livet ut.Tack Ann-Christine för fantastisk god mat,du är grym i köket.


Nu är jag trött,har ont i höger axel,träningsvärk i hela kroppen,till och med skinkorna,måste ha spännt mig i hela kroppen.


Nu kan jag titulera mig som jakt kvinna och jag är grymt glad över att jag fixade detta som jag bävat så för.Nu ska jag träna på skjutbanorna så fort jag avklarat min operation och kan stå på min fot.


Kram

Carina


Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards