Carina´s Blogg

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Carina - 14 april 2011 20:45

Det finns två sätt att leva.Antingen som om ingenting är ett under.Eller också är allt ett under.


  Vilken fantastisk dag.Har varit betydligt piggare i dag vilket känns jätte skönt att få vakna upp ur denna dvala.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så hade vi en tjej dag med eleverna på jobbet. Riktigt mysigt.Dagen började med film.Sen åt vi en väldigt god påsk lunch   

Vi tog sedan tåget till Stockhols södra och gick ner till Slussen.På Medborgarplatsen hade uteserveringarna öppnat och jag blev så sugen på att sätta mig i solen och bara njuta med ett glas rött.Men det får bli en annan dag då jag inte jobbar.Vi tog Djurgårdsfärjan över och en av tjejerna var så rädd att båten skulle sjunka.Jag kan inte simma sa hon,men jag lovade henne att om vi sjunker,ska jag rädda dig.För jag kan simma   Då log hon så sött och sa,vad bra nu känns det bättre.

Det blev ett besök på Aquaria med guide,han berättade om fiskarna och vi fick vara med då han matade dem.Mycket trevligt.

        

Den prickiga fisken heter Sixten.

När vi tittat klart på allt var det dags för fika.

  

 Jordgubbsmuffins och kaffe.Mums   


Vi gick sedan ut och satte oss vid vattnet.

  Svanar är en av mina favorit fåglar.Så ståtliga och vackra.


Efter en mycket trevlig stund på Aquaria var det dags att åka spårvagn tillbaks och därefter tog vi tåget.

Solen sken när jag kom hem så jag passade på att sitta och njuta en stund innan det var dags att laga middag.Det är inte bara jag som tycker om solen hemma hos oss.Här har vi två soldyrkare till  Jasný och Diza

  Har nu städat upp i valprummet och det är nu några säckar som ska slängas.Har även varit upp med vinterjackorna på vinden.Nu får det vara nog med kyla.

Jag tror och hoppas detta vackra väder håller i sig nu.


Kram

Carina










Av Carina - 14 april 2011 07:13

Det är alltid så mysigt att komma hem till Lena & Rikard.Huset fyllt av tända ljus, mycket glädje och en fantastisk god middag och efterrätt.Du är en klippa i köket Lena.Att Hilda är dräktig,det syndes och vi håller nu tummarna för att det bli åtminstone 5 valpar.Då vill vi ha minst fyra tikar,kan du fixa det Hilda   

Lena hade lagat en underbart god lax,till detta serverades sallad,potatis underbart god sås och vitt vin,efterrätten var citron cheesecake.


Kent körde fram och tillbaks till Tierp,jag var nog inge vidare trevlig resesällskap. När vi åkte dit somnade jag innan Skogoskyrkogården och vaknade efter Uppsala hemresan somnade jag innan Uppsala och vaknade vid Trångsund.Vi kom hem strax efter 22,rastade hundarna och gick till sängs.Jag är en riktig trött bulle.Begriper ingenting?? Men vem har sagt att man ska förstå allt   


I dag har vi en tjejdag och killdag med eleverna.Vi ska se en tjej film (dom har själva fått välja film)sen blir det påsklunch.Vi tar tåget in till Söder för att sedan gå ner till Slussen och ta Djurgårdsfärgan över till Djurgården.Tjejerna vill att vi besöker Aquaria,där en guide ska visa oss runt.Det kommer att bli en toppen dag.


Kram

Carina 

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards