Carina´s Blogg

Alla inlägg den 19 april 2011

Av Carina - 19 april 2011 19:00

Underbart väder i dag med,fast lite kallt.Men jag klagar inte för solen har lyst på mig från en klarblå himmel.


Vi satt ute och myste i solen på eftermiddags fikat.Började då att prata om barn.Hur gamla vi var då vi fick våra barn.En av oss fyra beättade att han ej var ett planerat barn,det var en ren slump att han kom till världen.

Vi var ytterliggare två till som ej var planerade att bli till,den fjärde visste inte hur planerad han var? (I bland är det lika bra att man inte vet något)

Men nu så här med eftertanke så är det rätt kusligt tycker jag.Jag var inte planerad att blir till. En miss i planeringen med andra ord.Mina tre barn är ingen miss i planeringen.Jag ville inget hellre än att dom skulle bli till.

Men tänk hur många det är som vill få barn och inte blir gravida.Och tänk hur många vi är som bli till av misstag.Det är rätt skrämmande.Kan det vara därför som min mamma behandlat mig som hon gjort?

Min syster var planerad,henne kämpade dom på som tusan med för att hon skulle bli till.Men jag då, jag var inte planerad och är därför bortvald från min familj. Eller?

Jag ska i alla fall visa mina barn att jag är en betydligt bättre mamma.


Har lagat en fantastiskt god middag  från Linas Matkasse.

  

 Inkokt lax med romsås,timjanmorötter,sockerärter och potatis   


I kväll blir det träning på Friskis & Svettis.Det enda pass dom har på Edboskolan denna påskvecka.Så det blir en cykeltur dit och hem i kväll.


Kram

Carina




Av Carina - 19 april 2011 13:44

Har på förmiddagen i dag varit på Samtrans Kundwebb utbildning.Vi har tidigare haft ett annat skoltaxi bolag,men från och med 1 juli tar Samtrans över detta och vill då utbilda oss som sköter skoltaxi resorna.

Anna som höll i utbildningen var kanon bra.När hon visat och gått igenom det vi skulle lära oss var det då dags att försöka på egen hand att lägga in beställningar på datorn vi hade framför oss.Då säger en äldre dam som är med på denna kurs

-Min dator är avstängd

-Nej säger Anna alla datorer är i gång

-Den är ju alldeles svar svarar hon

-Men skaka om musen så fungerar den igen säger jag och inser hur tokigt det lät   

Detta klumpiga svar fick ett tokigt resultat.

Damen helt allvarsamt-Ja nu fungerar den,hon drog ej på mungipan,medans Ulla och jag fullkomligt vred oss av skratt och det värsta var att vi fick knappt stop på oss själva.

Jag kan ju vara rätt fräck i munnen,men brukar försöka att skärpa till mig.

Detta var absolut inte genomtänkt, utan det var enbart en groda som bara hoppa ur min mun.

När vi kom tillbaks till skolan satte vi oss ute för att äta lunch,då kommer en förtvivlad Tommy ut och säger någon måste hjälpa mig med min dator.Då börjar vi gapskratta och säger i kör SKAKA OM MUSEN SÅ FUNKAR DEN   


Humor på låg nivå


Kram

Carina

Presentation


Carinas Blogg

Gästbok

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Ovido - Quiz & Flashcards